חדשות בארץ

תיעוד: מבט לסוריה – ממצלמת הלוויין "אופק 16"

לקראת מסירתו של הלוויין לשימוש מבצעי, פרסמו משרד הביטחון והתעשייה האווירית תמונות שצולמו על ידו בימים האחרונים מעל סוריה, בהן ניתן לראות את עתיקות העיר הקדומה תדמור

(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)
אא

(וידיאו: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

משרד הביטחון והתעשייה האווירית פרסמו אחר הצהריים (שלישי) תמונות ראשונות ממצלמת הלוויין "אופק 16", שצולמו בימים האחרונים מעל סוריה. בתמונות ניתן לראות את אתר המורשת העולמית 'תדמור' שבמדינה, את עתיקות העיר הקדומה ואת התיאטרון הרומי המפורסם.

צוותי ההנדסה של מנהלת החלל במפא"ת (המינהל למחקר, פיתוח אמל"ח ותשתית טכנולוגית) שבמשרד הביטחון ושל התעשייה האווירית ממשיכים בהכנת הלוויין לשימוש מבצעי. "אופק 16", ששוגר בהצלחה לחלל בחודש שעבר, הינו לוויין תצפית אלקטרואופטי בעל יכולות מתקדמות. בלוויין מותקנת מצלמה פרי פיתוח וייצור של חברת "אלביט מערכות", בעלת איכות טובה ביותר, עם מאפייני יחס ביצועים למשקל הטובים ביותר הקיימים בשוק.

בתקופה הקרובה, לאחר השלמת הליך הבדיקות בחלל (In Orbit Testing) על ידי התעשייה האווירית, מפא"ת ואמ"ן, יעביר משרד הביטחון את הלוויין לאחריות הפעלת 'יחידה 9900' – יחידת המודיעין הגיאוגרפי חזותי של אגף המודיעין בצה"ל – והלוויין יוכרז כמבצעי.

במקביל חשפה מנהלת החלל במפא"ת את התשתית הלאומית לייצור מצלמות חלל. התשתית, המשותפת למשרד הביטחון ולחברת "אלביט מערכות", הוקמה בהשקעה של מאות מיליוני שקלים. היא כוללת מעבדות לייצור עדשות ומראות מקלות, וכן תא ואקום שמדמה את התנאים בחלל ומשמש לבדיקת מצלמת הלוויין בטרם שיגורה למשימתה בחלל.

מטעמו של שר הביטחון בני גנץ נמסר: "ישראל יודעת לפעול מול אויביה מקרוב ומרחוק, ולהגן על אזרחיה בכל מקום ומכל מקום. האמצעים הטכנולוגיים שאנחנו מפתחים במשרד הביטחון ובתעשיות הם כלי אפקטיבי ומשמעותי בשמירה על ביטחון ישראל. נמשיך לפעול ולקדם את היתרון הטכנולוגי של ישראל, כחלק בלתי נפרד מהתמודדות עם האתגרים הניצבים בפני מדינת ישראל".

(תמונות: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

תגיות:סוריהאופק 16

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה