חדשות בארץ

בתגובה לירי מלבנון: צה"ל תקף יעדי חיזבאללה

בעקבות הירי מלבנון לעבר כוח צה"ל, תקף חיל האוויר עמדות תצפית של ארגון חיזבאללה סמוך לגבול. בתום האירוע, הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה

כוחות צה"ל במרחב הגבול עם לבנון, הלילה (צילום: David Cohen/Flash90)כוחות צה"ל במרחב הגבול עם לבנון, הלילה (צילום: David Cohen/Flash90)
אא

מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו הלילה (רביעי) יעדי טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון, וזאת בתגובה לירי שבוצע משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. המתקפה כוונה, בין היתר, נגד עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות סמוך לגבול.

בהודעת דובר צה"ל לאחר האירוע נמסר, כי "הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה. צה"ל רואה את האירוע בחומרה רבה. כל ניסיון הפרת ריבונותה של מדינת ישראל הינו אירוע חמור. צה"ל ימשיך לשמור על רמת מוכנות גבוהה לשמירה על ריבונות ישראל וביטחון התושבים ככל שיידרש".

התקרית החלה אמש בסביבות השעה 22:40, כאשר במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל במרחב מנרה, התבצע ירי משטח לבנון לעבר הלוחמים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות, שלוו בירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב, כדי לוודא שלא מדובר בניסיון חדירה לתוך שטח ישראל. צירים בגזרה נחסמו, ותושבי היישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה הונחו להישאר בבתים, קרוב למרחב מוגן. התקרית בגבול התרחשה בעת שראש הממשלה בנימין נתניהו שהה עם בני משפחתו בחופשה בצפון. נתניהו ערך במהלך הלילה שיחות ביטחוניות וקיבל עדכונים שוטפים. כאמור, הבוקר הודיע צה"ל לתושבים על חזרה לשגרה.

במקביל למתיחות בצפון, נמשכה גם ביממה האחרונה ההסלמה בדרום. מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו במהלך הלילה תשתית תת-קרקעית של חמאס בדרום רצועת עזה, וזאת בתגובה להמשך הפרחת בלוני הנפץ והתבערה לעבר העוטף. על פי נתוני כבאות והצלה, צוותי כיבוי ומתנדבים פעלו אתמול באזור המועצות האזוריות שער הנגב, אשכול ומרחבים לכיבוין של 29 שריפות שנגרמו כתוצאה מטרור הבלונים. רוב השריפות היו בשדות קוצים, קטנות ולא מסכנות חיים.

תגיות:חיזבאללהלבנון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה