חדשות בריאות

זוהר נגד גמזו: "חושש מהתקשורת, הנסיעה לאומן תקרה אם ירצה או לא ירצה"

יו"ר הקואליציה, חבר הכנסת מיקי זוהר, מתח ביקורת נוקבת על פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בשל דרישתו למנוע את הטיסות לאומן: "הוא לא אקטיבי בהפסקת ההפגנות בבלפור, כי הוא מפחד שהתקשורת תבקר אותו. שלא יכתוב מכתבים לנשיא אוקראינה בלי הסכמת ראש הממשלה"

זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)זוהר (צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

יו"ר הקואליציה ויו"ר סיעת הליכוד, חבר הכנסת מיקי זוהר, מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על פרויקטור הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, על רקע דרישתו למנוע את הטיסות לאומן. "שלא יכתוב מכתבים לנשיא אוקראינה בלי הסכמת ראש הממשלה", אמר בריאיון לכאן ב'. "שיתחיל לפתור את העניין של הנסיעה לאומן, שתקרה אם ירצה או לא ירצה".

זוהר סיפר על המתווה שגיבש לצמצום מספר היוצאים לציון קברו של רבי נחמן מברסלב: "נכון לעכשיו יש 85 טיסות פתוחות לאומן, מה שיביא לשם 25 אלף ישראלים. הדבר הזה כמובן מסוכן, וכך חושבים גם רבני ישראל ורבני חו"ל, ולכן אני מנסה לפעול להורדת מספר הטיסות ל-25. כך יגיעו לאומן 6,000 ישראלים, בצורה מבוקרת, עם בדיקת קורונה בעלייה למטוס ובירידה ממנו, וחובת בידוד של 14 יום בחזור. המספר הזה מקובל על הרבנים בישראל, ערכתי עימם שיחות רבות".

"כך נוכל לאפשר לאנשים לממש את הרצון שלהם להאמין, כמו שאנחנו מאפשרים להרבה מאוד אנשים את הרצון שלהם להפגין. אבל נהיה מאוד קפדניים, כולל שיחות עם הממשל האוקראיני, שיעשה אכיפה מוגברת", הוסיף זוהר. "פרופ' גמזו בטוח, שיש ביכולתו למנוע מישראלים להגיע לאומן. אבל הוא גם היה בטוח, שיש ביכולתו להפסיק את ההפגנות בבלפור. את ההפגנות הוא לא הצליח להפסיק. הוא לא אקטיבי בהפסקת ההפגנות, משום שהוא חושש מהתקשורת ומפחד שהיא תבקר אותו".

זוהר ציין כי שוחח עם פרויקטור הקורונה על הצעתו לצמצם את מספר הטיסות לאומן, ונענה בשלילה: "אמרתי לו שבמקום לנסות להילחם בטחנות רוח, שיערוך מתווה שיצמצם את עשרות אלפי האנשים שאמורים לנסוע לשם. תתמקד ב-6,000 האנשים הללו, תעשה להם בדיקות, תוודא שהם נכנסים לבידוד במשך שבועיים".

"במקום לחשוש מהתקשורת ובמקום לשלוח מכתב לנשיא אוקראינה – שיתרכז בתכנים המקצועיים, ויתחיל לפתור את העניין של הנסיעה לאומן, שתקרה אם ירצה או לא ירצה", תקף זוהר. "במקום להתנגד לזה נחרצות ולפגוע בזכות של אנשים להאמין, שיתחיל להיערך לטיפול בנסיעה הזו, שיצמצם את מספר הנוסעים מ-25 אלף ל-6,000, שיעשה מתווה בריאותי נכון. שיהיה פרויקטור, ושלא ייתן לעניין הזה להתבשל עם האוקראינים ושלא יכתוב מכתבים לנשיא בלי הסכמת שר הבריאות וראש הממשלה. אני מאוד מקווה שהוא יתחיל לעבוד".

בהתייחסו לאיום של גמזו כי יתפטר אם לא יינתנו לו כלים לטפל במשבר, אמר זוהר: "יש לנו 2,000 חולים ביום בגלל הנסיעה לאומן? שלא יחפש תירוצים. המספרים הם יציבים אבל לא מעולים, אז יכול להיות שהוא רוצה להסיק את המסקנות של עצמו. שלא יחפש סיבות כדי להצדיק את ההתפטרות שלו, אם הוא מעוניין להתפטר. הוא מקבל גיבוי מלא מהמדינה, ואת כל מה שהוא צריך ואת כל הכלים להצליח. הוא לא יכול לחפש תירוצים".

פרופ' גמזו הבהיר אתמול, כי לא יחזור בו מעמדתו נגד הטיסות לאומן: "עם כל המורכבות של התחלואה והגידול במספרים, האם זה הגיוני וסביר להוציא לשם 80 טיסות? דעתי הנחרצת היא לא – ואני לא אשנה את דעתי", אמר בתדרוך לתקשורת.

"אי אפשר לעצור בן אדם שרוצה לטוס דרך 'קונקשן', אבל אפשר לעצור 82 טיסות צ'רטר רשומות. יש אפשרות משפטית. הממשלה יכולה להנחות את רשות התעופה האזרחית, והדבר הזה בהיקפים האלו נגמר. צריך לקבל אחריות", הצהיר גמזו. לדבריו, ניתן יהיה להתמודד עם בידוד בסדר גודל של כ-5,000 מתפללים שיחזרו מאומן, אולם "לא נוכל לשמור על הבידוד לאחר מכן ל-20-15 אלף איש, אין באמת מתווה בהיקפים כאלו. אני אעשה כל דבר כדי למנוע זאת, זו חובתי".

"אני מכבד מאוד את המאמינים, שרואים בנסיעה הזו צו אמונה", הוסיף הפרויקטור. בהקשר זה הוא שיגר בדבריו מסר של איום למקבלי ההחלטות: "אני לא חושב לזוז מתפקידי. אבל אם אראה שלא נותנים לי את כל הכלים להפחית את התחלואה – אין לי מה לעשות בתפקיד כשאין לי את הכלים".

נשיא אוקראינה, וולודומיר זלנסקי, הודיע אתמול כי ארצו תגביל "באופן משמעותי" את מספרם של המתפללים היהודים המתכוונים להיכנס למדינה כדי להתפלל בראש השנה באומן, וזאת בעקבות בקשתה של ישראל. בהודעה שהוציאה לשכתו של זלנסקי, וצוטטה על ידי סוכנות הידיעות "רויטרס", נאמר כי "לבקשת ראש ממשלת ישראל, התקבלה ההחלטה להגביל באופן משמעותי את העלייה לרגל של החסידים לאומן, לחגוג את ראש השנה". בהצהרה לא נמסר כמה מתפללים יורשו להיכנס לאוקראינה.

בתגובה להצהרה האוקראינית, פרסמה לשכתו של ראש הממשלה בנימין הודעת הכחשה: "ראש הממשלה לא ביקש להגביל את כמות המגיעים לאומן. כפי שהובהר בהודעה המשותפת של ישראל ואוקראינה, שפורסמה בשבוע שעבר, ראש הממשלה והנשיא הפצירו שלא להגיע לאומן בשל מצב התחלואה, אך ציינו והדגישו כי מי שיחליט להגיע לאומן עליו להקפיד ולשמור על הנחיות הבריאות".

תגיות:אומןמיקי זוהרנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה