חדשות בארץ

נתניהו על ההסלמה בצפון: "מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל"

בעקבות תקרית הירי בגבול לבנון, שיגרו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ איומים לעבר ארגון חיזבאללה. נתניהו: "חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו". גנץ: "נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול"

נתניהו בהערכת מצב בפיקוד הצפון, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)נתניהו בהערכת מצב בפיקוד הצפון, בחודש שעבר (צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב הבוקר (רביעי) על הירי אמש משטח לבנון לעבר כוח צה"ל. "ישראל רואה בחומרה רבה את הירי לעבר כוחותינו על ידי חיזבאללה", נאמר בהודעה מטעמו. "לא נסבול שום תוקפנות נגד אזרחינו, ונגיב בעוצמה על כל התקפה נגדנו".

"אני מציע לחיזבאללה לא לנסות את כוח המחץ של ישראל", הוסיף נתניהו. "חיזבאללה שוב מסכן את מדינת לבנון בגלל תוקפנותו".

שר הביטחון בני גנץ הגיב אף הוא על ההסלמה בצפון, במהלך ביקור בבסיס הקליטה והמיון בתל השומר: "הלילה נמשכו האתגרים הביטחוניים, גם בצפון וגם בדרום. אנחנו נמשיך לפעול להבאת שקט מוחלט בדרומה של הארץ. בצפון, לא ניתן לנסראללה לפגוע לא בחיילינו ולא במדינתנו. נגיב באופן קשה לכל אירוע שיקרה בגבול".

התקרית החלה אמש בסביבות השעה 22:40, כאשר במהלך פעילות מבצעית של כוח צה"ל במרחב מנרה, התבצע ירי משטח לבנון לעבר הלוחמים. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. כוחות צה"ל פתחו בסריקות, שלוו בירי של עשרות פגזי תאורה ועשן למרחב, כדי לוודא שלא מדובר בניסיון חדירה לתוך שטח ישראל. צירים בגזרה נחסמו, ותושבי היישובים יפתח, מנרה, מרגליות, משגב עם ומלכיה הונחו להישאר בבתים, קרוב למרחב מוגן.

בתגובה לירי, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של חיל האוויר יעדי טרור של ארגון חיזבאללה בלבנון. המתקפה כוונה, בין היתר, נגד עמדות תצפית של ארגון הטרור הנמצאות סמוך לגבול. בשעות הבוקר המוקדמות הודיע צה"ל כי "הוסרו המגבלות במרחב והתושבים הונחו לחזור לשגרה. צה"ל רואה בממשלת לבנון אחראית לנעשה משטחה".

התקרית בגבול לבנון התרחשה בעת שראש הממשלה שהה עם בני משפחתו בחופשה בצפון. במהלך הלילה קיבל נתניהו עדכונים שוטפים וקיים התייעצויות ביטחוניות עם שר הביטחון, הרמטכ"ל אביב כוכבי ובכירים נוספים.

תגיות:לבנוןבני גנץחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה