חדשות בארץ

אשכנזי בביקור בגרמניה: "הרצון להשמידנו לא חלף מן העולם"

שר החוץ גבי אשכנזי השתתף בטקס ב"רציף 17", ממנו שולחו עשרות אלפי יהודי ברלין למחנות ההשמדה: "אנו רואים את ניסיונותיה של איראן להתחמש ולהתעצם". בפגישה עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, קרא אשכנזי לממשלה הגרמנית להצטרף למאמץ האמריקני לביטול הסרת אמברגו הנשק על איראן

אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)אשכנזי (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

שר החוץ גבי אשכנזי החל אמש (רביעי) את ביקורו הרשמי בגרמניה, בפגישה עם הנשיא הגרמני, פרנק-ואלטר שטיינמאייר. אשכנזי עדכן את שטיינמאייר על הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועל ההתפתחויות הנוספות באזור.

בין היתר, עדכן שר החוץ את נשיא גרמניה על התקרית הביטחונית בגבול עם לבנון. הוא הודה לו על ההכרה של גרמניה בחיזבאללה כארגון טרור, וביקש ממנו לפעול שמדינות נוספות יצטרפו למהלך נגד הארגון השיעי-לבנוני. בנוסף, קרא אשכנזי לממשלת גרמניה להצטרף למאמץ האמריקני לביטול הסרת אמברגו הנשק מאיראן והשבת מנגנון הסנקציות.

"שמחתי להיפגש עם נשיא גרמניה, פרנק-ואלטר שטיינמאייר, מיד עם נחיתתי בברלין הערב", כתב אשכנזי לאחר הפגישה. "הודיתי לנשיא על ידידותו ותמיכתו האמיצה רבת השנים בישראל. שוחחנו על הנושאים הדחופים העומדים על סדר היום הביטחוני, הכלכלי, הבריאותי והפוליטי".

בתום פגישתו עם הנשיא הגרמני, הגיע אשכנזי ל"רציף 17" בברלין, והשתתף בטקס לציון זכרם של עשרות אלפים מיהודי בירת גרמניה שנשלחו מרציף זה למחנות ההשמדה. "ניצב אני כאן כשר החוץ של ממשלת ישראל ורמטכ"ל צה"ל לשעבר, מצדיע לזכרם ולעפרם של ששת המיליונים, אחינו ואחיותינו, ונשבע : 'נזכור ולא נשכח", אמר בנאומו בטקס. "לעולם לא ילכו עוד יהודים למותם בשל יהדותם. לעולם לא עוד".

"הרצון להשמידנו לא חלף מן העולם", הוסיף אשכנזי. "אנו רואים את ניסיונותיה של איראן להתחמש ולהתעצם, תוך שהיא משתמשת בשלוחותיה, חיזבאללה בצפון וחמאס בדרום, לפגוע באזרחיה של מדינת היהודים".

"בשמם של אבי ומשפחתו, שחלמו על מדינה עצמאית וריבונית, בשמם של כל המיליונים שלא זכו לחזות בהגשמת חלומם ובשמם של הניצולים שחיים בקרבנו, אני עומד כאן היום ומתחייב: לעולם לא נעמוד עוד חסרי הגנה, זקוקים לחסדי אחרים. נגן על בנינו ובנותינו תוך שאנו אוחזים בחרב ביד אחת ובעלה של זית ביד השנייה".

אשכנזי ומקבילו הגרמני, הייקו מאס, יבקרו היום בוילה ואנזה, בה גובש "הפתרון הסופי" להשמדת יהדות אירופה. לאחר מכן יקיימו השניים פגישת עבודה, ובהמשך ישתתף אשכנזי במפגש שרי החוץ של האיחוד האירופי.

תגיות:גרמניהגבי אשכנזי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה