חדשות יהדות

"כששמעתי על הפיגוע – קפצתי מהמיטה וחשבתי שזה החתן שלי"

הרב שי אוחיון הי"ד יצא מכולל האברכים בו למד, נפרד מחברו – ונרצח. מכריו ובני משפחתו מתקשים להיפרד

  • ז' אלול התש"פ
(צילום: Revkin Fenton / Flash90)(צילום: Revkin Fenton / Flash90)
אא

אתמול (רביעי) הזדעזעו הלבבות עם הישמע דבר הרצח הנורא: הרב שי אוחיון, בן 39 ואב ל-4, נרצח באכזריות על ידי מחבל פלסטיני.

בסמוך לשעה 12:30 בצהריים יצא הנרצח יחד עם חברו הרב יוסף מוגרבי מכולל האברכים בו למדו בכפר סבא. "הוא סיפר שהילדים שלו לבד בבית והוא צריך להגיע אליהם", תיאר הרב מוגרבי ל-JDN. לדבריו, ברגע ששמע אודות פיגוע דקירה בצומת סגולה בפתח תקווה, הוא לא היה צריך יותר כדי להבין שהחבר היקר שלו ב-11 השנים האחרונות, היה קורבן לפיגוע.

"אני מזועזע, אני המום. איש גדול הלך", ספד הרב מוגרבי. "המשפחה מסרבת להאמין – לא מעכלת. הרבה אנשים מהקהילה שלו, שהוא היה הרב שלהם, לא מאמינים ולא מעכלים. הוא לא היה מסוגל לעשות רע לאנשים. הכרנו לפני 11 שנה כשחיפשתי מקום לימודים. הוא היה קדוש בחייו וקדוש גם עכשיו. הוא למד במסירות, הוציא בהתחלה תואר לרב מושב ואחרי זה תואר לרב אזורי. בהמשך, התקדם הלאה והוציא תואר לרב עיר, בגיל 39 עם אישה צעירה וארבעה ילדים. הוא היה אדם גדול וקדוש, גם למד וגם עבד, ופרנס את משפחתו בכבוד".

הרב שי אוחיון הי"ד התקרב רבות לחסידות ברסלב, ונהג שנים רבות להפיץ את תורתו של רבי נחמן מברסלב. מכריו מספרים כי הוא היה נוהג לשוחח עם כל מכריו דברי תורה וחיזוק כשהם שגורים על פיו באופן מעורר השראה.

את סדר יומו הקדיש הנרצח לתורה ועבודה, במשך שעות ארוכות הוא היה לומד בבית הכנסת השכונתי כשהוא שקוע באוהלה של תורה. גם בהיותו בעבודה על מנת לפרנס את בני ביתו - היה מקדש שם שמים בכל הליכותיו. רבים מעידים כי הם חבים את חייהם הרוחניים אליו, בשל היותו משקיע ימים ולילות לקרב יהודים רבים לאביהם שבשמים, כשהכל נעשה מתוך ענוות חן ואהבת ישראל.

עופר כרז, חמו של אוחיון, נפרד מחתנו היקר: "הוא עזב את המושב לפני שלוש שנים, הוא היה מעביר שיעורי תורה במושב ואנשים אהבו אותו מאוד היו אומרים שהשיעורים שלו מעבירים צמרמורת וכולם רצו להגיע לשיעורים שלו. כששמעתי שהיה פיגוע בצומת סגולה ושזה אדם דתי בן 39 ישר קפצתי מהמיטה וחשבתי שזה החתן שלי. ניסיתי לצלצל אליו כמה פעמים, וגם הבת שלי ניסתה אבל הטלפון לא היה זמין. אחר כך התקשר אלי קרוב משפחה ואמר לי שזה הוא".

"הוא היה בעל מושלם, אבא מושלם וחתן מושלם. אנחנו  בהלם. זה לא נתפש", סיפר קרוב משפחה נוסף, וציין כי הנרצח היה מעביר שיעורי תורה במושב שער אפרים, שם המשפחה התגוררה עד לפני שנתיים. "כולם היו באים לשמוע את השיעורים שלו. הוא ידע להגיע ולגעת בכל אחד בשיעורים. זו אבדה כבדה".

הרב אוחיון הותיר אחריו את אלמנתו ואת ילדיהם טוהר (13), הלל (11), שילה (9) ומלאכי (4). וכל בית ישראל יבכו את השריפה אשר שרף ה'.

:הרב יגאל כהן - קצת יותר מאמונה

תגיות:הרב שי אוחיוןפיגוע דקירה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה