חדשות בארץ

יתושים נגועים בקדחת הנילוס אותרו באצבע הגליל ובעמק יזרעאל

זו הפעם השנייה בחודש האחרון בה מתגלים יתושים נגועים בנגיף, בבדיקות שערך המשרד להגנת הסביבה. לפני שבועיים אותרו יתושים נגועים באזור הערבה ובאזור הגלבוע

  • ז' אלול התש"פ
(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

יתושים נגועים בנגיף קדחת מערב הנילוס התגלו באצבע הגליל ובעמק יזרעאל. כך נמסר היום (חמישי) מהמשרד להגנת הסביבה. זו הפעם השנייה בחודש האחרון בה מתגלים יתושים נגועים בנגיף, כשלפני כשבועיים התגלו יתושים נגועים באזור הערבה ובאזור הגלבוע.

כבכל עונה, המשרד להגנת הסביבה מנטר ולוכד יתושים. היתושים הבוגרים מזוהים ונבדקים במעבדות של משרד הבריאות. בלכידות שבוצעו בסוף החודש שעבר ובתחילת חודש זה באזור אצבע הגליל (גונן) ובאזור עמק יזרעאל (כפר יהושע), נמצאו כאמור יתושים נגועים בנגיף.

עם קבלת תוצאות המעבדה ממשרד הבריאות, התריע המשרד להגנת הסביבה בפני הרשויות המקומיות שבהן נמצאו היתושים הנגועים, המועצות האזוריות הגליל העליון ועמק יזרעאל. הוא הורה על הגברת הניטורים באזור הנגוע, ובמידת הצורך על ביצוע פעולות מניעה והדברה באופן מיידי.

התחלואה בקדחת מערב הנילוס (West Nile Fever) נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, ומועבר לבני אדם ולבעלי חיים באמצעות עקיצת יתושים שניזונים מעופות נגועים. תקופת הדגירה של מחלת קדחת מערב הנילוס (התקופה שחולפת מרגע העקיצה ועד להתפתחות סימני המחלה) נמשכת בין שבוע לשבועיים. במרבית המקרים מדובר במחלה קלה, דמוית שפעת, שחולפת מאליה. סימני המחלה באים לידי ביטוי בחום וחולשה, בכאבי ראש, פרקים ושרירים, דלקת בלחמית העין, פריחה ולעיתים בחילות ושלשולים.

במקצת מהחולים המחלה עלולה להסתבך. מאחר ולא קיימות תרופות יעילות למחלה ואין חיסון לבני אדם, מניעת מפגעי יתושים היא הדרך העיקרית לשבור את מעגל העברת המחלה לאדם

במשרד להגנת הסביבה מדגישים, כי על הרשויות המקומיות מוטלת האחריות לטיפול במפגעי היתושים, וזאת על ידי הרחבת פעולות הפיקוח וההדברה במידת הצורך של היתושים שבשטחן. גם הציבור יכול לפעול להפחתת כמות היתושים באמצעים פשוטים, כדוגמת ייבוש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים. כמו כן, על האזרחים להודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי. מומלץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים בכל עת שנמצאים באזור נגוע ביתושים.

תגיות:קדחת הנילוסיתוש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה