חדשות בארץ

ברקת: "שר האוצר צריך להתפטר"; כ"ץ: "הוא האחרון שיכול להטיף מוסר"

ברקע המשבר הכלכלי, שר האוצר ישראל כ"ץ וחברו למפלגה, חבר הכנסת ניר ברקת, החליפו ביניהם מהלומות מילוליות. ברקת: "תפקיד שר האוצר גדול על כ"ץ בכמה מידות, הוא מסכן את שלטון הליכוד". כ"ץ: "ברקת היה ראש העיר הכושל בתולדות ירושלים"

ברקת וכ"ץ (תמונות: תומר נויברג ויוסי אלוני, פלאש 90)ברקת וכ"ץ (תמונות: תומר נויברג ויוסי אלוני, פלאש 90)
אא

ברקע המשבר הכלכלי, חבר הכנסת ניר ברקת (הליכוד) תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את חבר מפלגתו, שר האוצר ישראל כ"ץ, וקרא לו להתפטר מתפקידו: "יש לנו כמעט מיליון נפש שחוששים לגורלם וחסרי עבודה, יש לנו כ-100 אלף עסקים בסיכון", אמר בריאיון לכאן ב'. "לצערי הרב, מתחילת משבר הקורונה אנחנו מבינים שמי שאחראי בממשלת ישראל על ניהול הכלכלי זה שר האוצר. כולנו יודעים שזה כישלון אחד גדול".

ברקת הוסיף כי לכ"ץ יש זכויות וכי הוא עשה "דברים מאוד טובים" כשר תחבורה, אבל לדבריו "לאוצר, שמצריך ניסיון והבנה כלכלית –  זה גדול עליו בכמה מידות. הוא צריך להתפטר לאלתר. הוא מאבד עשתונות, הוא מתנפל על שרים, על הפקידות, כעת על מי שמעז להציע חלופות אחרות, על מי שקצת מבין יותר ממנו בכלכלה וביזמות. כשהוא נכנס למשרד האוצר, אמרתי לו: הפקידות לוקחת אותך למקום הלא נכון, הם לא מבינים את גודל המשבר ותפתח עיניים. לצערנו הרב, הוא לא הקשיב".

"במשבר הזה אי אפשר לקחת סיכון כל כך גדול עם בן אדם בלי חשיבה יזמית, בלי היכולת להוביל שינוי בנועם, בשיתוף פעולה עם המגזר העסקי וההסתדרות. נכון להיום, החשיבה שהוא קובע הכול ומבין הכל – זה לא עובד ככה בכלכלה".

"המצב היום רע מאוד, הכיוון חייב להשתנות", הצהיר ברקת. "הצעתי לראש הממשלה סדרה של תוכניות, דיברתי על כך מהשבוע השני של הקורונה. לקח ארבעה חודשים והתערבות של ראש הממשלה בשביל שיגיעו לשם".

"ראש הממשלה לא יכול לאפשר למצב הזה להמשיך. אני לא יודע מה יקרה אם נמשיך כך עוד ארבעה חודשים. השר כ"ץ, בהתנהלות שלו, מסכן את שלטון הליכוד. אני מקווה שראש הממשלה מבין שצריך למצוא לו תפקיד אחר. משיחות שאני מקיים עם מקורביו, ראש הממשלה מבין שהוא טעה", טען ברקת. "אני לא נכנס לשיקולים, זה כרגע לא רלוונטי. אני שומע מכולם אמירה ברורה: יש לנו בעיה, טעינו. אם שר האוצר לא יתפטר לאלתר – כלכלת ישראל תשלם מחיר, וגם הליכוד ישלם מחיר. ראש הממשלה צריך לקבל החלטה".

מוקדם יותר הבוקר, תקף כ"ץ את ברקת וכינה אותו "אדם שכל עיסוקו לתקוף". לדבריו, "ניר ברקת היה ראש העיר הכושל בתולדות ירושלים. הוא הוריד אותה ממעמד סוציו-אקונומי 4 ל-2. הוא האחרון שיכול להטיף מוסר או להורות למישהו משהו בנושאי כלכלה. אף מלה מכל התוכניות כביכול שהוא מדבר עליהן לא הוכנסה לשום תוכנית כלכלית של ממשלת ישראל".

"הרקורד של אדם נמדד בעשייה הציבורית", המשיך כ"ץ. "אני בעשר שנים עשיתי מהפכת ענק בים, באוויר וביבשה. הוא בעשר שנים נכשל כישלון חרוץ, כשהפך את עיר הבירה לעיר הענייה ביותר במדינת ישראל. בסופו של דבר, בליכוד לא אוהבים חתרנות. הוא בעצם מדבר נגד ראש הממשלה והממשלה".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו הכריז במהלך מערכת הבחירות על ברקת כמועמדו לשר האוצר, אולם בסוף מינה את כ"ץ לתפקיד. בחודשים האחרונים נרשמו מספר התגוששויות מילוליות בין השניים. ברקת תקף את כ"ץ על האופן בו הוא מנהל את המשבר הכלכלי, בעוד כ"ץ דחה את דבריו בביטול.

תגיות:ניר ברקתמשרד האוצרנגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה