חדשות בריאות

הסתדרות המורים דחתה את השביתה, שנת הלימודים תיפתח כסדרה

בתשובתה לבית הדין לעבודה, הודיעה הסתדרות כי תקפיא את השביתה עד יום חמישי, כדי לאפשר ניהול "משא ומתן אינטנסיבי" על זכויות עובדי ההוראה שבסיכון

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

הסתדרות המורים הודיעה הבוקר (שני) לבית הדין לעבודה, כי השביתה שתוכננה למחר תוקפא עד ה-3 בספטמבר, ושנת הלימודים תיפתח כסדרה. בתשובה שהגישו עורכות הדין ארנה לין ומוריה גליק בשם ההסתדרות להצעת הפשרה של בית הדין, נאמר כי הצעת המדינה "אינה ברורה די הצורך". ההסתדרות הציעה לנהל "משא ומתן אינטנסיבי בחסות בית הדין לגבי זכויות המורים הנמצאים בסיכון", וכי ייקבע דיון נוסף ביום חמישי בשעה 12:00 "כדי לסייע לצדדים להגיע להסכמות".

המדינה הודיעה אתמול, כי היא מקבלת את הצעת הפשרה של בית הדין, לפיה עובדי ההוראה הנמצאים בסיכון יישארו בחופשה ללא תשלום עד אחרי החגים, במהלכה יזכו למענקים ותנאים סוציאליים. בשבועות אלו יפנו לרופאים תעסוקתיים, שיקבעו האם הם נמצאים בסיכון. מי שיקבל אישור מתאים על שאינו יכול לעבוד במוסד חינוכי בשל סיכון משמעותי לבריאותו, יקבל הפרשות לפנסיה על החודשיים שחלפו בגובה של 67.5% משכרו, ובהמשך יוחלט האם ימשיך את החל"ת או יוצא לפרישה מוקדמת. מי שייקבע כי אינו נמצא בסיכון משמעותי – לא יזכה לפיצוי על שני חודשי החופשה. הוא יחזור לעבודה החל מה-1 בנובמבר, אולם יהיה זכאי לצאת לחל"ת. בנוסף, הציע בית הדין לבחון אמצעי מיגון מתאימים עבור הגננות שבסיכון.

יו"ר הסתדרות המורים, יפה בן דוד, דרשה כי עובדי ההוראה שבסיכון המלמדים בכיתות א'-ב' ילמדו מהבית, אולם דרישתה נדחתה על ידי משרד החינוך. בתום הדיון אתמול אמרה בן דוד: "כל מי שהיה באולם בית הדין היום ראה שלמשרד החינוך והבריאות לא אכפת בעצם מעובדי ההוראה בסיכון. מדובר פה בחיי אדם, ולאף אחד לא אכפת. אני מברכת על החלטת השופטת לזמן לדיון בערב את מנכ"לי משרדי החינוך והבריאות. הם צריכים לתת תשובות ולא לנסות להתחמק כמו שעשו עד עתה".

תגיות:משרד החינוךמערכת החינוךנגיף הקורונההסתדרות המורים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה