ראש השנה

המניינים מצומצמים? בכל זאת תשמעו תקיעת שופר בראש השנה

אלפי יהודים מסורתיים יתקשו לשמוע השנה תקיעת שופר בראש השנה בגלל המניינים המצומצמים. יוזמה חדשה תביא את תקיעת השופר אליהם

  • י"א אלול התש"פ
(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

השנה, עקב המצב, מניינים רבים ברחבי הארץ לא יתקיימו כרגיל. המסגרות של בתי הכנסת תהיינה מצומצמות יותר מהרגיל, וכתוצאה מכך, מאות אלפי יהודים מסורתיים עלולים, חלילה, שלא לשמוע קול שופר בראש השנה.

ארגון "בנועם" החליט בעקבות כך לצאת במיזם חדש וחשוב, המעודד את כל בתי הכנסת ברחבי הארץ להשמיע תקיעות שופר ברחבות בתי הכנסת ביום ראש השנה בשעה 11:00 בדיוק. תקיעות השופר ייערכו כאמור ברחבות בתי הכנסת, באוויר הפתוח, תוך שמירה על כל הנחיות הבריאות.

בזכות המיזם המיוחד הזה, כל יהודי, בכל מקום בארץ, ידע שברחבות בתי הכנסת ובכל מקום שבו תיערך התכנסות לתפילה – תהיה תקיעת שופר כללית, ושיוכל לשמוע את תקיעת השופר כהלכתה ביום ראש השנה. המיזם יסייע גם לאנשים מבוגרים, שחוששים לצאת מן הבית, ולאנשים שבשנים כתיקונן נאלצים לכתת רגליים בין מניינים כדי לשמוע תקיעת שופר כהלכתה.

מייסד ארגון "בנועם", הרב ישראל מאיר ריאני, אומר כי המיזם הזה, של תקיעת שופר המונית, יתן מענה לצורך חשוב של עשרות אלפי אנשים בכל רחבי הארץ, שרוצים לשמוע את תקיעות השופר. מלבד זאת, לדבריו, יש במיזם זה דבר שחשוב לנו מאד כחברה, במיוחד בימים אלה – האחדות. כאשר ישמע כל עם ישראל יחד את תקיעת השופר, באותה שעה בכל מקום, תהיה דקה אחת מופלאה של התאחדות, ממש בתחילתה של השנה. "אני בטוח", אומר הרב ריאני, "שתהיה לזה השפעה חיובית על השנה כולה, ועל החברה בישראל בכלל".

תגיות:ראש השנהשופר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה