חדשות בארץ

אבו דאבי: דיונים ראשונים בדרך לפתיחה הדדית של שגרירויות

במסגרת הפגישות המתקיימות באבו דאבי, הוביל מנכ"ל משרד החוץ את המפגש הראשון עם צוותים של איחוד האמירויות וארצות הברית, בו נדונה פתיחתן ההדדית של שגרירויות בשתי המדינות

(קרדיט צילום: משרד החוץ)(קרדיט צילום: משרד החוץ)
אא

מנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז, הוביל היום (שני) את המפגש הראשון עם צוותים של איחוד האמירויות וארצות הברית בנושא כינון יחסים דיפלומטיים. הצדדים דנו באפשרות לפתיחה הדדית של שגרירויות בין ישראל והאמירויות, וחתימה על הסכמים בילטראליים לקידום היחסים בין המדינות.

בראש הצוות האמירתי עומד מנכ"ל שר החוץ, ובראש הצוות האמריקאי עומד שגריר ארצות הברית לאיחוד האמירויות.

"אנחנו נמצאים בתחילתו של תהליך היסטורי", אמר אושפיז. "בכוונתנו לקדם כמה שיותר מהר כינון יחסים מלאים ופתיחת שגרירויות בשתי המדינות, שיפעלו להעצמת שיתוף הפעולה בין ישראל לאיחוד האמירויות. תנועה של אנשים, סחורות ופיננסים היא המפתח המרכזי למימוש הפוטנציאל הגדול הטמון ביחסים".

מוקדם יותר היום, קיים ראש המשלחת הישראלית לאבו דאבי, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן שבת, פגישת תדרוך מקדימה למשלחת הישראלית לקראת הדיונים בקבוצות העבודה הטרילטרליות. מנכ"ל משרד ראש הממשלה, רונן פרץ, מרכז את הנושאים הכלכליים, ומנכ"לי ונציגי משרדי הממשלה השונים מקיימים את דיוני המשלחת הישראלית במגוון רחב של תחומים.

הדיונים מתקיימים בקבוצות עבודה שכוללות נציגים ישראלים, אמירתים ואמריקנים בנושאים הבאים: דיפלומטיה, פיננסים, תעופה ואשרות כניסה, בריאות, תרבות ותיירות, חלל ומדע והשקעות, חדשנות ומסחר. מטרת קבוצות העבודה היא יצירת קשר אישי ומקצועי בין הגורמים המקצועיים בשני הצדדים והזנקת תהליכי העבודה. בתום הליך הדיונים בקבוצות העבודה יתכנסו הגורמים המקצועיים מכלל הקבוצות לסיכום הדיונים והצגת תוצרי העבודה במליאת הסיכום.

(צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)(צילום: עמוס בן גרשום, לע''מ)

תגיות:משרד החוץאיחוד האמירויותמאיר בן שבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה