חדשות בארץ

הבנות בין חמאס וישראל: טרור הבלונים ייפסק, המעברים ייפתחו

חמאס מסר בהודעה רשמית, כי הושגו הבנות בתיווך השגריר הקטרי על "הכלת ההסלמה". בישראל אישרו, כי חמאס התחייב להפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ, ובתמורה ייפתחו מחדש המעברים ומרחב הדיג

שריפה בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)שריפה בעוטף עזה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ארגון חמאס הודיע הערב (שני), כי הושגו הבנות לרגיעה עם ישראל, בתיווכו של השגריר הקטרי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. בישראל אישרו כי חמאס הגיע להבנות עם קטר בנוגע למשבר. חמאס יפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובי העוטף. בתמורה, מעברי כרם שלום וארז ייפתחו מחדש, וכך גם מרחב הדיג.

על פי ההודעה הרשמית שנמסרה מלשכתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, "לאחר שורה של דיונים ומגעים, האחרון שבהם עם השגריר הקטרי מוחמד אל-עמאדי, הושגו הבנות להכלת ההסלמה ועצירת התוקפנות הציונית נגד עמנו". בהודעה נטען, כי "במסגרת המאמצים, יוכרזו מספר פרויקטים שישרתו את תושבינו ברצועה, ויקחו חלק בהקלה עליהם בצל גל הקורונה שפקד את רצועת עזה. בנוסף, המצב יחזור למה שהיה לפני ההסלמה".

לדברי גורמים בישראל, קטר התחייבה להעביר לרצועה מענק סיוע מיוחד בשל הקורונה, ובנוסף תשלם את הכסף עבור החודשיים האחרונים. ממתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נמסר: "בהמשך למאמצי הרגיעה, ובתום התייעצות ביטחונית בראשות שר הביטחון בני גנץ, הוחלט על החזרת פעילות מעבר כרם שלום לשגרה, החל ממחר, לרבות כניסת דלק. כמו כן, מרחב הדיג ברצועה יוחזר ל-15 מיילים ימיים".

במפת"ש הדגישו, כי "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות: אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו – ישראל תפעל בהתאם".

במהלך היום טיפלו צוותי כיבוי ומתנדבים ב-15 שריפות שפרצו באזור המועצה האזורית אשכול, ונגרמו כתוצאה מבלוני תבערה. מכבאות והצלה נמסר, כי מרבית השריפות היו קטנות ולא מסוכנות. תנועת הרכבות בין תחנות אשקלון ובאר שבע הופסקה אחר הצהריים לזמן קצר, בשל חפץ חשוד שנחת סמוך למסילת הרכבת באזור שדרות.

תגיות:חמאסרצועת עזהטרור הבלונים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה