סגולות

רוצים לזכות למציאת חן? 12 סגולות עבורכם

כל אחד ואחת מאתנו חפצים למצוא חן הן בעייני הקב"ה והן בעייני הבריות. כולנו רוצים שחוט של חן וחסד יהיה משוך עלינו. כיצד ניתן לזכות לחן? קבלו 12 סגולות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

1. לימוד תורה בלילה
מובא בתלמוד כי כל הלומד תורה בלילה, מושך עליו הקב"ה חוט של חסד, והנה לשון הגמרא: "כל העוסק בתורה בלילה, הקדוש ברוך הוא מושך עליו חוט של חסד ביום, שנאמר: 'יומם יצוה ה׳ חסדו ובלילה שירה עמי'" (מסכת חגיגה, דף יב, עמ' ב').
כלומר, מי שלומד את "שירת הקב"ה", דהיינו התורה, הקב"ה משפיע עליו חן וחסד.

צפו כאן ברב עופר שרביט מסביר על מעלת לימוד התורה בלילה:



2. סגולה לחן וחסד מהחיד"א הקדוש
יש לומר את הפסוקים: "הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה, וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי: יַעֲרֹף כַּמָּטָר לִקְחִי, תִּזַּל כַּטַּל אִמְרָתִי, כִּשְׂעִירִם עֲלֵי דֶשֶׁא, וְכִרְבִיבִים עֲלֵי עֵשֶׂב: כִּי שֵׁם ה' אֶקְרָא, הָבוּ גֹדֶל לֵאלֹהֵינוּ", ולאחר מכן יש לומר את הבקשה: "ויהי רצון מלפניך ה' אלוהי ואלוהי אבותי, שתעשה למען רחמיך, ולמען קדושת פסוקים אלו, והשמות הקדושים שבהם, ותתננו לאהבה, לחן לחסד ולרחמים בעיני כל רואינו, ויהיו דברינו נשמעים לעבודתך, ויהיו כל מעשינו לשם שמיים, ותצליחנו בלימודנו ובכל מעשה ידינו, אמן כן יהי רצון" (ספר "עבודת הקודש" של החיד"א).
  
3. מידת הענווה
מידת הענווה יוצרת חן על בעליה, כפי שנאמר ע"י החכם באדם, שלמה המלך: "ולענוים יתן חן" (משלי, ג', ל"ד).
המפרשים מסבירים כי לענווים המכבדים את הזולת נותן הקב"ה חן בעיני הבריות, שיהיו נאהבים ומכובדים.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)


צפו כאן בשיעורו של הרב עמנואל מזרחי על מעלת הענווה:



4. פסוקים המסוגלים לנשיאת חן
יש לומר את הפס': "יֹאמַר נָא יִשְׂרָאֵל כִּי לְעוֹלָם חַסְדּוֹ" (תהילים, קי"ח, ב'). לאחר מכן יש לומר מזמור תהילים קכ"ב, "שִׁיר הַמַּעֲלוֹת לְדָוִד שָׂמַחְתִּי בְּאֹמְרִים לִי בֵּית ה' נֵלֵךְ".
לאחר מכן, יש לפנות בפנייה הרצויה בפני הזולת, וה' ישים חנו בעיניו.

5. קיום מצוות "ואהבת לרעך כמוך"
קיום מצוות "ואהבת לרעך כמוך" מביאה חן על האדם והיא סגולה להיות אהוב בעיני הבריות ובעיני הקב"ה (ספר זכירה).

6. לומר 17 פעם את שמה של אם אברהם אבינו
מובא בשם החיד"א כי אדם הרוצה למצוא חן בעיני אנשים חשובים, כמו בעת ראיון עבודה או בעת משפט מול שופט - יאמר 17 פעמים את שם אמו של אברהם אבינו: "אמתלאי בת כרנבו אמיה דאברהם" טרם עומדו בפני האדם, וזה מסוגל להצלחה (הרב חיד"א בספרו "דבש לפי", מערכת ה', אות י"ז).
באנציקלופדיה התלמודית "פחד יצחק" של רבי יצחק למפרונטי נכתב כי יש לאומרו 3 פעמים, ועל ידי זה ימצא חן.

7. נעימות והתרחקות מהכעס
מובא בספר חסידים (דף מ', עמ' ב') כי נאמר בתורה: "וְנֹחַ מָצָא חֵן בְּעֵינֵי ה'" (בראשית, ו', ח') משום שהיה נח במהותו כשמו הוא – נח במעשיו, בדיבורו ובהליכותיו. על כן, אם אדם רוצה לזכות לנשיאת חן, יתרחק ויזהר להגיע לידי כעס, ויהיה נעים ונוח לבריות.
וכן מובא בספר "נחל קדומים": "'ונח מצא חן' -  כל מי שאינו כועס מוצא חן, ונח כשמו כן הוא נח ואינו כועס, ולכן מצא חן כי נח אותיות חן".

צפו כאן בשיעורו של הרב דודי ברוורמן על הדרך להתמודד עם הכעס:
 


8. עניית "אמן" בכוונה גדולה בפסוק השני של ברכת כוהנים  
בברכת הכוהנים בבית הכנסת יכוון בכוונה גדולה ב"אמן" שנאמר בגמר הפסוק השני של הברכה: "יָאֵר ה' פָּנָיו אֵלֶיךָ וִיחֻנֶּךָּ". (בגמר כל אחד מהפסוקים יש לענות "אמן").
הביאור הפשוט לפס' זה הוא שהקב"ה יראה לך פנים מאירות וישלח לך חן.
אישה או בחורה, שאינה מגיעה לברכת הכוהנים בבית הכנסת, תכוון ביאור זה באמירת הפסוק השני בברכת הכוהנים הרשומה לאחר ברכות התורה שנמצאים בתחילת הסידור.

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)


9. עבודת המידות
מובא בספר "רחמי האב" לרב יעקב קטינא זצ"ל כי סגולה למציאת חן בעיני אלוקים ואדם הינה עבודת תיקון המידות. ישתדל האדם להבליג, לוותר ולהעביר על המידות. כמו כן, ינהג בסלחנות ולפנים משורת הדין עם חברו (רחמי האב, אות כ"ד).

10. קריאת פרק ע"א בתהילים - מסוגל למציאת חן
(א) בְּךָ יְהוָה חָסִיתִי אַל אֵבוֹשָׁה לְעוֹלָם. (ב) בְּצִדְקָתְךָ תַּצִּילֵנִי וּתְפַלְּטֵנִי הַטֵּה אֵלַי אָזְנְךָ וְהוֹשִׁיעֵנִי. (ג) הֱיֵה לִי לְצוּר מָעוֹן לָבוֹא תָּמִיד צִוִּיתָ לְהוֹשִׁיעֵנִי כִּי סַלְעִי וּמְצוּדָתִי אָתָּה. (ד) אֱ‍לֹהַי פַּלְּטֵנִי מִיַּד רָשָׁע מִכַּף מְעַוֵּל וְחוֹמֵץ. (ה) כִּי אַתָּה תִקְוָתִי אֲדֹנָי יְהוִה מִבְטַחִי מִנְּעוּרָי. (ו) עָלֶיךָ נִסְמַכְתִּי מִבֶּטֶן מִמְּעֵי אִמִּי אַתָּה גוֹזִי בְּךָ תְהִלָּתִי תָמִיד. (ז) כְּמוֹפֵת הָיִיתִי לְרַבִּים וְאַתָּה מַחֲסִי עֹז. (ח) יִמָּלֵא פִי תְּהִלָּתֶךָ כָּל הַיּוֹם תִּפְאַרְתֶּךָ. (ט) אַל תַּשְׁלִיכֵנִי לְעֵת זִקְנָה כִּכְלוֹת כֹּחִי אַל תַּעַזְבֵנִי. (י) כִּי אָמְרוּ אוֹיְבַי לִי וְשֹׁמְרֵי נַפְשִׁי נוֹעֲצוּ יַחְדָּו. (יא) לֵאמֹר אֱלֹהִים עֲזָבוֹ רִדְפוּ וְתִפְשׂוּהוּ כִּי אֵין מַצִּיל. (יב) אֱלֹהִים אַל תִּרְחַק מִמֶּנִּי אֱלֹהַי לְעֶזְרָתִי [חישה] חוּשָׁה. (יג) יֵבֹשׁוּ יִכְלוּ שֹׂטְנֵי נַפְשִׁי יַעֲטוּ חֶרְפָּה וּכְלִמָּה מְבַקְשֵׁי רָעָתִי. (יד) וַאֲנִי תָּמִיד אֲיַחֵל וְהוֹסַפְתִּי עַל כָּל תְּהִלָּתֶךָ. (טו) פִּי יְסַפֵּר צִדְקָתֶךָ כָּל הַיּוֹם תְּשׁוּעָתֶךָ כִּי לֹא יָדַעְתִּי סְפֹרוֹת. (טז) אָבוֹא בִּגְבֻרוֹת אֲדֹנָי יְהוִה אַזְכִּיר צִדְקָתְךָ לְבַדֶּךָ. (יז) אֱ‍לֹהִים לִמַּדְתַּנִי מִנְּעוּרָי וְעַד הֵנָּה אַגִּיד נִפְלְאוֹתֶיךָ. (יח) וְגַם עַד זִקְנָה וְשֵׂיבָה אֱלֹהִים אַל תַּעַזְבֵנִי עַד אַגִּיד זְרוֹעֲךָ לְדוֹר לְכָל יָבוֹא גְּבוּרָתֶךָ. (יט) וְצִדְקָתְךָ אֱלֹהִים עַד מָרוֹם אֲשֶׁר עָשִׂיתָ גְדֹלוֹת אֱלֹהִים מִי כָמוֹךָ. (כ) אֲשֶׁר [הראיתנו] הִרְאִיתַנִי צָרוֹת רַבּוֹת וְרָעוֹת תָּשׁוּב [תחיינו] תְּחַיֵּינִי וּמִתְּהֹמוֹת הָאָרֶץ תָּשׁוּב תַּעֲלֵנִי. (כא) תֶּרֶב גְּדֻלָּתִי וְתִסֹּב תְּנַחֲמֵנִי. (כב) גַּם אֲנִי אוֹדְךָ בִכְלִי נֶבֶל אֲמִתְּךָ אֱלֹהָי אֲזַמְּרָה לְךָ בְכִנּוֹר קְדוֹשׁ יִשְׂרָאֵל. (כג) תְּרַנֵּנָּה שְׂפָתַי כִּי אֲזַמְּרָה לָּךְ וְנַפְשִׁי אֲשֶׁר פָּדִיתָ. (כד) גַּם לְשׁוֹנִי כָּל הַיּוֹם תֶּהְגֶּה צִדְקָתֶךָ כִּי בֹשׁוּ כִי חָפְרוּ מְבַקְשֵׁי רָעָתִי.

11. תפילה למציאת חן
"יהי רצון מלפניך ה' אלקי ואלוקי אבותי שתתן לי חן וחסד ורחמים ושלום, והרוחה והצלחה בכל דרכי, וחן בעיניך, ובעיני כל רואי, ושומעי. והבינני בינה כנחל שוטף, וכמעין המתגבר, והאר עיני בתורתך, וכל מה שאלמוד – לא אשכח. ותן לי זיו והדר, וחן וחסד – בדבורי, ובכל מה שאדרוש ואפעל. ולא על חיים טובים, ותקותי לאחרית טוב, וחלקי לטובה, ועמלי לברכה, ותהא העונה הזאת אשר אני מתפלל בה לפניך – עת רצון ורחמים, ועת בקשה. ותענני ותישמע את תפילתי, ותאזין תחנתי, ותקשיב בקשתי, ככתוב "ואני תפלתי לך ה' עת רצון אלקים ברוב חסדך ענני באמת ישעך".

ובכן יהי רצון מלפניך מלא רצון, מלא רחמים, מלא חסד מלא טוב, בכל עת ובכל רגע תמיד, שתחוס ותחמול עלי, ותשפיע עלי חן וחסד, ותתן לי חן בעיניך ובעיני כל רואי. ותשפיע לי דברי חן ותחנונים, באופן שיכנסו דברי בלבך, ותקבל את תפילתי ובקשתי תמיד. ותקים מקרא שכתוב: "ושפכתי על בית דוד ועל יושב ירושלים רוח חן ותחנונים", שנזכה שיהיו דברינו לפניך דברי חן ותחנונים, באופן שתתן להם מקום לכנס בלבך ויהיו אמרינו לרצון ולנחת לפני כסא כבודך: רבונו של עולם, הביטה בענינו וראה בשפלותנו ובזיוננו, כי כל החן והחשיבות של ישראל עמך הקדוש נפל בגלות המר הזה, ועמך ישראל נבזים ושפלים בעיני העכו"ם והרשעים, וכל החן והחשיבות נפל אליהם. על כן חוסה נא כרב רחמיך על כבודך הגדול והקדוש, ותעלה ותרומם ותגדל את החן והחשיבות של ישראל בגשמיות וברוחניות. ותבטל ותכניע את החן והחשיבות של העכו"ם והסטרא אחרא והרשעים, שלא יהיה להם שום חן וחשיבות לא למעלה ולא למטה. ותרומם קרן ישראל. 

רבון העולמים, שליט בעולמו לעשות בו כרצונו, מוריש ומעשיר, משפיל אף מרומם. ובדברי קודשך כתוב: עולם חסד יבנה. וגלוי וידוע לפניך, שאני צריך לבקש חסד וחנינה מאת בריותיך, וגלוי וידוע לפני כסא כבודך שחלילה לי מעבור על מה שנאמר על ידי נביאך: "ארור הגבר אשר יבטח באדם ושם בשר זרועו", רק בטחוני בך עדי עד, באמת ובלב שלם.

ולכן אני מקדים תפלה לפניך, כי אתה הוא בעל הרחמים וממך הכל, וכל העושים הטובות או הרעות, כולם שלוחיך לטובתן של בריותיך, ולך נתכנו עלילות.

ובכן יהי רצון מלפניך, יהוה אלהינו ואלוהי אבותינו, שתתקננו בעצה טובה מלפניך, ולא נשאל ולא נבקש דבר כי אם מהאנשים אשר הם שלוחיך להיטיב אלינו, ותתננו לחן לחסד ולרחמים בעיניהם, לבל נהיה כבדים עליהם ולא נלחם את לחם רע עין, חס ושלום. ותן בלב ברואיך שיקבלונו בסבר פנים יפות, ויעשו מבוקשנו בעין יפה בלב שלם ונפש חפצה, לרצון ונחת רוח לפני כסא כבודך, למען יקבלו שכר טוב בעמלם ולא נכשל בסרך אסור גזל.

אנא האל אב הרחמן, חמול עלינו. עזרנו אלוהי ישענו על דבר כבוד שמך, ולא יהיו חטאתינו מונעים הטוב ממנו. ואם יארע לנו אנשים שימנעו טובתם מאתנו, או שיעשו לנו רע חס ושלום, זכנו שנדונם לכף זכות ולא נקפיד עליהם כלל, ויהיה בטחוננו בך תדיר, קבועה בליבנו בל תמוט עולם ועד. והטוב בעינך לעבודתך, ולנחת רוח לפני כסא כבודך, עשה עמנו.

לא לנו יהוה, לא לנו כי לשמך תן כבוד על חסדך על אמתך. שמח נפש עבדך כי אליך אדני נפשי אשא. אלהי, בך בטחתי אל אבושה. עשה למען רחמך הרבים ולמען אבותינו הקדושים אברהם יצחק ויעקב עבדיך, ולמען משה ואהרון, יוסף ודוד, ולמען כל הצדיקים והחסידים זכותם יגן עלינו. ותן שכר טוב לכל הבוטחים בשמך באמת, ושים חלקנו עמהם, אם לא בזכות, ברחמים. עשה למענך, אם לא למעננו. עשה למען שמך, עשה למען ימינך. עשה למען תורתך, עשה למען קדושתך. למען יחלצון ידידיך, הושיע ימינך וענני. יהיו לרצון אמרי פי והגיון לבי לפניך, יהוה צורי וגואלי".


12. תפילה לנצרך לרחמים ולחסד מאת הבריות, שחיברה ה"פלא יועץ"
"רִבּוֹן הָעוֹלָמִים, שַׁלִּיט בְּעוֹלָמוֹ לַעֲשׂוֹת בּוֹ כִּרְצוֹנוֹ, מוֹרִישׁ וּמַעֲשִׁיר, מַשְׁפִּיל אַף מְרוֹמֵם, וּבְדִבְרֵי קָדְשֶׁךָ כָּתוּב "עוֹלָם חֶסֶד יִבָּנֶה" (תהילים פרק פט פסוק ג). וְגָלוּי וְיָדוּעַ לְפָנֶיךָ שֶׁאֲנִי צָרִיךְ לְבַקֵּשׁ חֶסֶד וַחֲנִינָה מֵאֵת בְּרִיוֹתֶיךָ, וְגָלוּי וְיָדוּעַ לִפְנֵי כִּסֵּא כְּבוֹדֶךָ שֶׁחֲלִילָה לִי מֵעֲבוֹר עַל מָה שֶׁנֶּאֱמַר עַל יְדֵי נְבִיאֶךָ "אָרוּר הַגֶּבֶר אַשֶׁר יִבְטַח בָּאָדָם וְשָׂם בָּשָׂר זְרוֹעוֹ" (ירמיהו פרק י"ז פסוק ה'), רַק בִּטְחוֹנִי בְּךָ עֲדֵי עַד, בְּאֱמֶת וּבְלֵב שָׁלֵם, וְלָכֵן אֲנִי מַקְדִּים תְּפִלָּה לְפָנֶיךָ כִּי אַתָּה הוּא בַּעַל הָרַחֲמִים וּמִמְךָ הַכֹּל, וְכָל הָעוֹשִׂים הַטּוֹבוֹת אוֹ הָרָעוֹת, כֻּלָּם שְׁלוּחֶיךָ לְטוֹבָתָן שֶׁל בְּרִיוֹתֶיךָ, וּלְךָ נִתְכְּנוּ עֲלִילוֹת,

וּבְכֵן יְהִי רָצוֹן מִלְפָנֶיךָ, ה' אֱלוֹקֵינוּ וֵאלוֹקֵי אֲבוֹתֵינוּ, שְׁתְּתַקְנֵנוּ בְּעֵצָה טוֹבָה מִלְּפָנֶיךָ, וְלֹא נִשְׁאַל וְלֹא נְבַקֵּשׁ דָּבָר כִּי אִם מֵהָאֲנָשִׁים אֲשֶׁר הֵם ֹשְלוּחֶיךָ לְהֵיטִיב אֵלֵינוּ, וְתִתְּנֵנוּ לְחֵן לְחֶסֶד וּלְרַחֲמִים בְּעֵינֵיהֶם, לְבַל נִהְיֶה כְּבֵדִים עֲלֵיהֶם וְלֹא נִלְחַם אֶת לֶחֶם רַע עַיִן חַס וְשָׁלוֹם. וְתֵן בְּלֵב בְּרוּאֶיךָ שֶׁיְקַבְּלוּנוּ בְּסֵבֶר פָּנִים יָפוֹת, וְיַעֲשׂוּ מְבוּקָשֵׁנוּ בְּעַיִן יָפָה בְּלֵב שָׁלֵם וְנֶפֶשׁ חַפֵצָה לְרָצוֹן וְנַחַת רוּחַ לִפְנֵי כִּסֵּא כְּבוֹדֶךָ לְמַעַן יְקַבְּלוּ שָׂכָר טוֹב בַּעֲמָלָם, וְלֹא נִכָּשֵׁל בְּסֶרֶךְ אִסוּר גֶּזֶל.

אָנָּא הָקֵ-ל אָב הָרַחֲמָן, חֲמֹל עָלֵינוּ, עָזְרֵנוּ אֱלוֹקֵי יִשְׁעֵנוּ עַל דְּבַר כְּבוֹד שְׁמֶךָ וְלֹא יִהְיוּ חֲטאֹתֵינוּ מוֹנְעִים הַטּוֹב מִמֶּנּוּ, וְאִם יֶאֱרַע לָנוּ אֲנָשִׁים שֶׁיִּמְנְעוּ טוֹבָתָם מֵאִתָּנוּ, אוֹ שֶׁיַּעֲשׂוּ לָנוּ רַע חָס וְשָׁלוֹם, זַכֵּנוּ שְׁנְדוּנֵם לְכַף זְכוּת וְלֹא נַקְפִּיד עַלֵיהֶם כְּלָל, וְיִהְיֶה בִּטְחוֹנֵנוּ בְּךָ תָּדִיר קְבוּעָה בְּלִבֵּנוּ בַּל תָּמוּט עוֹלָם וָעֶד, וְהַטּוֹב בְּעֵינֶיךָ לַעֲבוֹדָתְךָ וּלְנַחַת רוּחַ לִפְנֵי כִּסֵּא כְּבוֹדֶךָ עֲשֵׂה עִמָּנוּ.

לֹא לָנוּ ה' לֹא לָנוּ כִּי לְשִׁמְךָ תֵּן כָּבוֹד עַל חַסְדְךָ עַל אֲמִיתֶּךָ, שַׂמֵחַ נֶפֶשׁ עַבְדְּךָ כִּי-אֵלֶיךָ אֲדוֹ-נָי נַפְשִׁי אֶשָּׂא אֶלֹקַי, בְּךָ בָּטַחְתִּי אַל אֶבוֹשָׁה, עַשֵׂה לְמַעַן רַחֲמֶיךָ הָרַבִּים וּלְמַעַן אֲבוֹתֵינוּ הַקְדוֹֹשִים אַבְרָהָם יִצְחָק וְיַעֲקֹב עֲבָדֶיךָ, וּלְמַעַן מֹשֶׁה וְאַהֲרֹן יוֹסֵף דָוִד, וּלְמַעַן כָּל הַצַּדִּיקִים וְהַחֲסִידִים זְכוּתָם יָגֵן עָלֵינוּ, וְתֵן שָׂכָר טוֹב לְכָל הַבּוֹטְחִים בְּשִׁמְךָ בְּאֱמֶת, וְשִֹים חֶלְקֵנוּ עִמָהֶם אִם לֹא בִּזְּכוּת בְּרַחֲמִים, עֲשֵׂה לְמַעַנְךָ אִם לֹא לְמַעַנֵנוּ. עֲשֵׂה לְמַעַן שְׁמֶךָ, עֲשֵׂה לְמַעַן יְמִינֶךָ, עֲשֵׂה לְמַעַן תּוֹרָתֶךָ, עֲשֵׂה לְמַעַן קְדֻשָּׁתְךָ, לְמַּעַן יֵחָלְצוּן יְדִידֶיךָ, הוֹשִׁיעָה יְמִינְךָ וַעֲנֵנִי.

יִהְיוּ לְרָצוֹן אִמְרֵי-פִי וְהֶגְיוֹן לִבִּי לְפָנֶיךָ ה' צוּרִי וְגוֹאֲלִי" (מתוך הספר 'בית התפילה' של רבי אליעזר פאפו זי"ע בעל ה'פלא יועץ', עמ' קל"ח).

תגיות:סגולותמציאת חן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה