חדשות יהדות

האם לסגור את עזרת הנשים? הרב קנייבסקי בתשובה חד משמעית

"לא לסגור את עזרת הנשים. התפילה שלהן חשובה וצריכים אותה", השיב הרב קנייבסקי במענה לשאלה האם לסגור את עזרת הנשים לקראת הימים הנוראים. עוד ציין הרב כי חובה למצוא פתרונות כדי להתפלל בימים הנוראים ללא חשש סכנה

  • י"ב אלול התש"פ
(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)(צילום אילוסטרציה: הדס פרוש / פלאש 90)
אא

נגיף הקורונה ממשיך להתפשט, ובמהלך היממה האחרונה אובחנו 2,159 נדבקים חדשים בקורונה – שיא שלילי במספר הנדבקים היומי מאז תחילת התפרצות הנגיף. על פי הוראת גדולי ישראל, הישיבות פתחו את שעריהן, כאשר התלמידים נכנסים ל'קפסולות', על מנת להמשיך ולעסוק בתורה, המגינה והמצילה, תוך שמירה קפדנית על חיי אדם.

הבוקר (שלישי) פורסמו דבריו של הרב חיים קנייבסקי, שביקש להודות למרביצי התורה ומנהלי מוסדות החינוך, שפועלים רבות כדי שקול התורה יישמע ברמה, תוך שמירה על ההנחיות. "אשרי חלקם של מרביצי התורה שבזכותם לא פסקה ישיבה מארצנו, ועלינו להוסיף חיזוק בהיכלי התורה והחינוך", אמר הרב קנייבסקי.

הרב קנייבסקי התייחס לחובה להיזהר מאוד מביטול תורה וביטול בית המדרש, והדגיש כי חובה מוטלת על ראשי הישיבות לאפשר את הלימוד בישיבות באופן שאין בו סכנה.

במענה לשאלות גבאי בתי הכנסיות לקראת הימים הנוראים, אם ראוי לסגור את עזרת הנשים על מנת לאפשר הגדלת מקום התפילה בעזרת האנשים, השיב הרב קנייבסקי: "לא, התפילה שלהם חשובה וצריכים אותה". בדבריו הורה למצוא פתרונות אחרים כדי להתפלל בלא חשש סכנה.

כזכור, הרב שלום כהן, נשיא מועצת חכמי התורה, פנה בקריאה מיוחדת לבני הישיבות: אל תפחדו. הקב"ה מחכה לכם. בדבריו, אמר הרב כי "אין העולם עומד אלא על הבל פיהם של תינוקות של בית רבן שדברי התורה מפיהם זה חשוב מאד לפני הקב"ה. על כולם להתגבר ולדחות את כל הבעיות ולבוא לישיבות".

בדבריו הוסיף מרן וקרא להורים שחוששים לשלוח את בניהם להיכלי התורה "ההורים צריכים לא לעכב בכלל בעד בניהם לא ללכת לישיבות. הקב"ה מחכה להם, לבני הישיבות האלה".

עוד הוסיף מרן בדבריו וקרא לראשי הישיבות כולם ללא יוצא מן הכלל לפתוח את הישיבה לכל התלמידים. "רבני הישיבות כבר דובר שעליכם להתאזר ולפתוח את הישיבות ולקבל את כל התלמידים וכמה שאפשר שלא להוציא תלמידים מעכשיו עד אחרי כיפור, ואז נהיה  בטוחים בחסדיו של הקב"ה שמחכה לנו ולעשות את כל מה שיהיה טוב לתלמידים להשתדל עבורם, איני יודע אם זה מכבסות. כל מה שצריך שהתלמידים לא יצטרכו לצאת מהישיבה.

צפו בדבריו של הרב שלום כהן:

הרב הביע את צערו הגדול בעקבות קשייהם הרוחניים של בחורי הישיבות: "ולתלמידים עוד הפעם אני אומר, מזהיר אותם שיתאמצו, שיתאמצו וזה שכר גדול בשבילם. שיתאמצו לבוא לישיבות וההורים אל תפחדו על שום דבר, התורה מגנא ומצלא". קרא מרן והוסיף "אם באמת יהיה תלמוד תורה - היא מגינה מכל הצרות האלה שבאות לעולם, ועל זה באמת אם יתקיים הדבר נכתב ונחתם בעזרת ה' יתברך לחיים טובים ולשלום, לפרנסה טובה לבריאות, כל אחד מה שצריך אמן כן יהי רצון שנה טובה ומבורכת".

תגיות:הרב חיים קנייבסקיעזרת נשיםקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה