חדשות בארץ

דיווח: לפחות 10 הרוגים בתקיפה בסוריה המיוחסת לישראל

על פי הדיווח של מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, שלושה חיילי צבא סוריה ועשרה לוחמי מיליציות איראניות נהרגו במתקפה הלילית

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)אילוסטרציה (צילום: פלאש 90)
אא

ׁ

(הטלוויזיה הסורית, אמש)

מרכז המעקב הסורי לזכויות אדם עדכן היום (שלישי), כי 10 בני אדם לפחות נהרגו בתקיפה אמש בסוריה, המיוחסת לישראל. שלושה הרוגים הם חיילים בצבא סוריה, ביניהם קצין במערך ההגנה האווירית. שבעה הרוגים נוספים הינם לוחמי מיליציות פרו-איראניות, המחזיקים באזרחות זרה.

על פי הדיווח של המרכז, המזוהה עם האופוזיציה הסורית, התקיפה כוונה נגד עמדות של כוחות המשטר הסורי, המיליציות האיראניות וחיזבאללה, באזור נמל התעופה הבין-לאומי בדמשק, באל-כיסווה שמדרום לבירה ובאזור דרעא שבדרום המדינה. בנוסף, הותקף בסיס של ההגנה האווירית בכפר אל-היג'אנה, דרומית לדמשק. למטרות שהותקפו נגרמו נזקים כבדים.

מוקדם יותר, דיווחו כלי תקשורת רשמיים בסוריה כי מערכות ההגנה האווירית של הצבא הסורי הופעלו כדי להדוף "תוקפנות ישראלית". מקור צבאי מסר לסוכנות הידיעות הסורית סאנ"א, כי "בשעה 22:40 תקף האויב הציוני מהאוויר בסיסים מדרום לדמשק. המערכות יירטו את רוב הטילים לפני שהגיעו למטרותיהם". עוד דווח, כי אזרחית סורית נהרגה בכפר אל-היג'אנה, ובעלה נפצע.

דובר צה"ל, תת-אלוף הדי זילברמן, התייחס הבוקר לתקיפה האווירית בסוריה, שיוחסה לישראל. "לצה"ל יש אינטרס ויש לו יעדים אסטרטגיים בזירה הצפונית, ואנחנו עושים כל מה שצריך כדי לעמוד ביעדים הללו", אמר בריאיון לגלי צה"ל. "נהיה דרוכים בצפון כמה שצריך – ימים, שבועות או חודשים. נעשה את כל המאמצים להכשיל את הניסיונות של חיזבאללה לפגוע בנו".

כזכור, בתחילת החודש אישר דובר צה"ל כי חיל האוויר תקף יעדים של צבא סוריה בדרום המדינה, וזאת לאחר שסוכל ניסיון של חוליית מחבלים להניח מטענים בגבול סוריה-ישראל. המטרות שהותקפו כללו עמדות תצפית ואמצעי איסוף מודיעין, תותחי נ"מ ואמצעי שליטה ובקרה בבסיסי צבא סוריה.

לפני כחודש דיווחו כלי תקשורת בסוריה על תקיפה שיוחסה לישראל, באזור אל-כיסווה, בנמל התעופה של דמשק ובמחוז דרעא. מרכז המעקב הסורי דיווח על שבעה הרוגים – שני חיילי צבא סוריה וחמישה מאנשי המיליציות הפרו-איראניות. בהמשך מסר חיזבאללה, כי אחד מפעיליו – עלי כאמל מוחסן ג'וואד – נהרג בתקיפה. בשבועות שחלפו, ניסה חיזבאללה להוציא לפועל מספר ניסיונות פיגוע כושלים בגבול לבנון-ישראל. מזכ"ל הארגון, חסן נסראללה, איים שלשום כי ארגונו יגיב על חיסולו של הפעיל: "אנחנו רוצים לקבוע משוואה. על ישראל להבין, שכאשר היא הורגת אחד מלוחמינו – אנחנו נהרוג אחד מחייליה".

תגיות:טיליםחיזבאללהסוריה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה