חדשות בארץ

100 יעדי טרור ב-19 לילות: צה"ל מסכם את סבב ההסלמה

דובר צה"ל פירט את יעדי הטרור של חמאס שהותקפו במהלך החודש האחרון, בתגובה לשיגורי הרקטות והפרחות בלוני התבערה והנפץ לשטח ישראל: "פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של ארגון הטרור חמאס"

אא

(סרטון: דובר צה"ל)

בעקבות ההבנות לרגיעה שהושגו בין ישראל וחמאס, סיכמו היום (שלישי) בצה"ל את סבב ההסלמה. על פי הודעת דובר צה"ל, במהלך השבועות האחרונים, בתגובה לשיגורי הרקטות, להפרות הסדר על הגדר ולהפרחות בלוני הנפץ והתבערה משטח רצועת עזה לשטח ישראל, תקף צה"ל כ-100 יעדי טרור של ארגון חמאס במשך 19 לילות.

במסגרת התקיפות, הותקפו כ-35 יעדי התעצמות וייצור אמצעי לחימה, כ-30 סדנאות ופירים תת-קרקעיים, מספר מתחמים צבאיים במערכים מרכזיים, כ-10 יעדים של מערכי האוויר של חמאס הכוללים רחפנים ויעדי נ"מ, מספר יעדים של יכולות ימיות, ויותר מ-20 עמדות צבאיות של חמאס.

(אילוסטרציה: דובר צה''ל)(אילוסטרציה: דובר צה''ל)

"תקיפות אלה מהוות פגיעה משמעותית בתשתיות ובהתעצמות הצבאית של ארגון הטרור חמאס. צה"ל נמצא במוכנות לפעולה ככל שיידרש להגנה על תושבי עוטף עזה והדרום", לשון הודעת דובר צה"ל.

ארגון חמאס הודיע אמש כי הושגו הבנות לרגיעה עם ישראל, בתיווכו של השגריר הקטרי לרצועה, מוחמד אל-עמאדי. על פי ההודעה הרשמית שנמסרה מלשכתו של מנהיג חמאס ברצועה, יחיא סינוואר, "לאחר שורה של דיונים ומגעים, האחרון שבהם עם השגריר הקטרי מוחמד אל-עמאדי, הושגו הבנות להכלת ההסלמה ועצירת התוקפנות הציונית נגד עמנו". בהודעה נטען, כי "במסגרת המאמצים, יוכרזו מספר פרויקטים שישרתו את תושבינו ברצועה, ויקחו חלק בהקלה עליהם בצל גל הקורונה שפקד את רצועת עזה. בנוסף, המצב יחזור למה שהיה לפני ההסלמה".

בישראל אישרו כי חמאס התחייב להפסיק את הפרחת בלוני התבערה והנפץ לעבר יישובי העוטף. לדברי גורמים בישראל, קטר התחייבה להעביר לרצועה מענק סיוע מיוחד בשל הקורונה, ובנוסף תשלם את הכסף עבור החודשיים האחרונים. ישראל מצדה פתחה הבוקר מחדש את מעבר כרם שלום ואפשרה הכנסת דלקים לשטח הרצועה. מרחב הדיג, שנסגר בעקבות טרור הבלונים, נפתח למרחק של 15 מייל ימיים.

ממתאם פעולות הממשלה בשטחים נמסר כי "החזרת המדיניות האזרחית כלפי רצועת עזה לקדמותה מותנית בהמשך שמירת השקט והיציבות הביטחונית. ההחלטה תיבחן במבחן המציאות: אם חמאס, שנושא באחריות לנעשה ברצועה, לא יעמוד בהצהרותיו – ישראל תפעל בהתאם".

תגיות:חמאסרצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה