חדשות בארץ

סנגורי נתניהו נגד הפרקליטות: "בתיקיו בוצעה כמות בלתי נתפשת של פעולות חקירה פסולות"

פרקליטיו של ראש הממשלה נתניהו תקפו את תגובת הפרקליטות, ממנה עלה כי הייתה מודעת לפערים בין הקלטת החקירה של אור אלוביץ' במשטרה והתמלילים שנמסרו לסנגוריה: "תמוה שרק עכשיו התביעה נזכרה להודיע שהתמלילים אינם נאמנים למקור"

נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, 24 במאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט, 24 במאי 2020 (צילום: עמית שאבי, פול)
אא

פרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו תקפו הערב (שלישי) בחריפות את הפרקליטות, וזאת בעקבות התשובה שהגישה מוקדם יותר היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, בה דחתה את טענות סנגוריהם של בני הזוג שאול ואיריס אלוביץ' כי ניסתה להסתיר מהם חומרי חקירה בתיק 4000.

כזכור, בדיון בבית המשפט שנערך לפני כחודש וחצי, טענה עורכת דינו של אלוביץ', מיכל רוזן-עוזר, כי קיימים פערים בין הקלטת השיחה שערכה חוקרת המשטרה עם אור אלוביץ', בנם של בני הזוג, ובין התמליל שנמסר לסנגורים. הסנגוריה טוענת, כי בכך נעשה ניסיון להסתיר את שיחתה של החוקרת עם אור בנוגע להחלפת הייצוג המשפטי של אביו. פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) הודתה בתשובתה, כי הייתה מודעת לקיומם של הפערים. היא אף ציינה, כי אנשיה הכינו מסמך שכלל "תיקונים ממוקדים ונקודתיים" בתמליל החקירה, אולם לטענתה מדובר ב"נייר עבודה פנימי" שאינו מהווה חומר חקירה שהיא מחויבת למסור להגנה.

עוד נטען בתשובת הפרקליטות, כי "לנאשמים נמסר חומר הראיות הגולמי המלא שהיה מצוי בידי המאשימה לצורך בחינת האירוע", וכי אין בידיה מידע נוסף בנוגע ל"פערים ספציפיים" בין ההקלטות לתמלילי החקירות: "המאשימה עמדה בכל חובותיה על פי דין בעניין זה, ואין ממש בטענות בדבר הסתרה, קל וחומר מכוונת, של מידע מן ההגנה. למעשה, ההיפך הוא הנכון".

בתגובה לדברים, מסרו עורכי דינו של נתניהו: "כפי שכבר נחשף, רשויות האכיפה ערכו והשמיטו במכוון חלקים מהותיים בתמלול חקירתו של אור אלוביץ', כדי להסתיר את תרגיל החקירה הפלילי שבוצע, במטרה להפוך את שאול אלוביץ לעד מדינה כדי שישקר ויפליל את ראש הממשלה נתניהו. עכשיו מתברר שגם הפרקליטות ידעה שהתמליל של אור אלוביץ׳ מסולף".

עוד הוסיפו, כי "תמוה שרק עכשיו התביעה נזכרה להודיע שהתמלילים אינם נאמנים למקור, תוך שהיא מסרבת למסור לצוותי ההגנה את התיקונים שביצעה בתירוץ 'שאין עליה חובה לעשות כן'. ליקוי מאורות של ממש. בניסיון פסול להסתיר את האמת, החליטה הפרקליטות לכנות את התמליל האמיתי והמלא 'חומר פנימי'. כך היא ניסתה להמשיך ולהסתיר אותו מפרקליטי ההגנה".

"ככל שנחשפים לחומרי החקירה מתברר שזה רק קצה הקרחון, ושבתיקי ראש הממשלה בוצעה כמות בלתי נתפשת של פעולות חקירה פסולות – הכל כדי לפגוע בראש הממשלה נתניהו בכל מחיר", סיכמו סנגוריו של ראש הממשלה את תגובתם.

בפרקליטות הגיבו על הודעת סנגוריו של נתניהו: "אנו שבים ודוחים בתוקף את הטענה הכוזבת כאילו ביסוד פעולתן של רשויות אכיפת החוק ב'תיקי האלפים' עומדת כביכול כוונה 'לפגוע בראש הממשלה', כלשון הודעת הסניגורים. אין שחר לטענה כי מאן דהוא מרשויות האכיפה ביקש ממר אלוביץ' להפוך לעד מדינה ולשקר בעדותו. כל ניסיון להציג כך את הדברים אינו אמת. כך גם אין שחר לטענה לגבי הסתרה מכוונת של תמליל כזה או אחר, שהיא מופרכת לחלוטין".

"המקום הנכון והראוי לנהל את ההליך המשפטי הוא אך ורק בין כותלי בית המשפט", הצהירו בפרקליטות. "התביעה הכללית לא תיגרר לניהול המשפט דרך התקשורת, וכל התשובות לכל הטענות יימסרו במסגרת ההליך".

תגיות:תיק 4000פרקליטות המדינה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה