חדשות בארץ

גנץ: "אם נתניהו יפרק את הממשלה – הציבור יבוא איתו חשבון"

שר הביטחון מתח ביקורת נוקבת על ראש הממשלה, שרמז כי לא עדכן אותו על ההסכם עם איחוד האמירויות מחשש להדלפות: "מעולם לא הדלפתי. אני מבין שיקולי חשאיות, אבל יש רגע מסוים, שבו נכון לעדכן שותף בכיר"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

שר הביטחון בני גנץ מתח הבוקר (רביעי) ביקורת חריפה על ראש הממשלה בנימין נתניהו, על רקע מתקפותיו של ראש הממשלה עליו. "כביכול נתניהו מחטיף לי סטירה בפני האומה", אמר בריאיון לאסף ליברמן וקלמן ליבסקינד בכאן ב'. "בסופו של דבר, מה שהמדינה רוצה זה מנהיגות שמכבדת אחד את השני ועובדת ביחד לטובת האזרחים".

גנץ התייחס בדבריו לרמיזתו של נתניהו, כי לא עדכן אותו ואת שר החוץ גבי אשכנזי על ההסכם המתרקם על איחוד האמירויות מחשש מהדלפות: "אני חושב שזו אמירה מאוד חמורה מצדו של ראש הממשלה. הוא מכיר אותי שנים. הוא יודע, שמעולם לא עשיתי מניפולציה פוליטית, מעולם לא הדלפתי. אני מבין שיקולי חשאיות ברצון לקדם הסכמים מדיניים. אבל יש רגע מסוים, שבו נכון לבוא לשותף בכיר, שהינו חלק מממשלת אחדות, ולעדכן אותו. הוא לא עשה את זה – וחבל שכך".

"שלוש מערכות בחירות הסבירו לנו, שמחפשים שנעבוד ביחד", הוסיף שר הביטחון. "הוספנו לכך כתבלין את עניין הקורונה, עם ההשלכות הכלכליות והחברתיות שלו. אני משתדל, ככל שאני יכול, להיות בסדר. לשתף, לא להתעלם מטלפונים, לעדכן. שאחרים יעשו מה שהם רוצים".

"אף על פי כן, אני רוצה לברך על ההישג המדיני הזה", הצהיר גנץ. "זה מביא דבר גדול למדינת ישראל. אני מקווה שזה יהיה שער להסכמים נוספים. אעשה כל מה שאפשר על מנת לקדם את ההסכם הזה ושכמותו, תוך הקפדה על כל הצרכים הביטחוניים".

בנוגע למכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, ציין גנץ כי "מה שהאמריקאים רוצים לעשות עם האמירויות זה שלהם". לדבריו, "יש חוק חריג בארצות הברית שנקרא QME (חוק היתרון הצבאי האיכותי), בו נשיא צריך לבוא ולהסביר לקונגרס איך הוא שומר על העליונות הביטחונית של מדינת ישראל. זה מדהים בחשיבות ובגובה היחסים שבינינו ובין האמריקאים. איך מממשים את זה – לא לרדיו. עסקתי בזה 15 שנה, אני יודע איך עושים את זה".

בהתייחסו לסוגיית החלת הריבונות ביהודה ושומרון, ולטענתו של בכיר במשרד החוץ האמירתי כי ארצו קיבלה ביטחונות מארצות הברית לעצירת המהלך, אמר גנץ: "אני חושב שסיפוח חד-צדדי לא היה הדבר הנכון לעת הזו, אני שמח שלעת הזו הוא לא התרחש. אני מניח כשנחסמה דרך מדינית אחת – התאפשרה דרך מדינית אחרת. כרגע הריבונות לא על הפרק, למיטב הבנתי. עכשיו יש דבר חדש על השולחן – אני חושב שזה דבר טוב ונכון. אני מאמין בהסדרות אזוריות".

באשר להמשך קיומה של ממשלת האחדות, ולאפשרות שהסכם הרוטציה עם נתניהו יתממש, אמר גנץ: "אני חושב שזה מה שצריך לקרות, זה טוב למדינת ישראל". לדבריו, הוא רואה "הרבה מאוד טריקים", ו"יכול להיות נתניהו יפרק את החבילה לפני, אבל אז הציבור יסתכל לו בעיניים ויגיד לו – מה זה צריך להיות".

"אני לא חושש מבחירות, אבל חושב שזה לא דבר טוב למדינת ישראל", הדגיש יו"ר כחול לבן. "ההסכם שעשינו עם הליכוד הוא הסכם נכון לשעה הזו, וצריך לקיים אותו. צריך לדבר אחד עם השני, ולקדם פה קצת מרכיבי שפיות בתוך החברה הישראלית, תוך כדי שאנחנו שומרים על הביטחון ונאבקים על הכלכלה והחברה. כל מי שיסטה מהקו הזה ויקח אותנו לבחירות – הציבור יבוא איתו חשבון".

תגיות:בני גנץאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה