חדשות בארץ

א-סיסי לנתניהו: "מצרים תומכת בכל צעד לשלום באזור"

בשיחת טלפון עם ראש הממשלה נתניהו, הביע נשיא מצרים הערכה להסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות, ואמר כי ארצו תומכת בכל צעד שנועד להשכין שלום באזור. הוא קרא לפעול לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, במטרה "להגיע לפתרון צודק וכולל לסוגיה הפלסטינית, המבוסס על פתרון שתי המדינות"

נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)נתניהו וא-סיסי, ארכיון (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

(עודכן: 16:11)

נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי, שוחח היום (רביעי) בטלפון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ברקע ההסכם לנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות. דוברו של א-סיסי, בסאם ראדי, אמר כי "הנשיא הדגיש את תמיכתה של מצרים בכל צעד שנועד להשכין שלום באזור, באופן שישמור על זכויותיו הלגיטימיות של העם הפלסטיני, יאפשר את הקמת מדינתו העצמאית ויקנה ביטחון לישראל". א-סיסי הביע הערכה להסכם האמירתי-ישראלי, שהושג בחסות אמריקנית, ואמר כי מדובר ב"צעד בכיוון זה".

על פי הדיווחים בתקשורת המצרית, א-סיסי הדגיש כי חשוב שישראל לא תבצע צעדים חד-צדדיים, ובפרט תימנע מהחלת ריבונותה על שטחים ביהודה ושומרון, שכן צעדים אלו "יערערו את הסיכויים להשגת שלום". לדבריו, יש "לאפשר מרחב למאמצים שעושים הגורמים האזוריים והבין-לאומיים השונים לשבור את הקיפאון הנוכחי בסוגיה הפלסטינית". אל-סיסי קרא לפעול לחידוש המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, "כדי להגיע לפתרון צודק וכולל לסוגיה הפלסטינית, המבוסס על פתרון שתי המדינות".

מלשכת נתניהו נמסר, כי "ראש הממשלה הודה לנשיא א-סיסי על סיועה של מצרים בקידום היציבות באיזור, בייחוד בעזה, וביקש להמשיך ולסייע להשבת שבויינו ונעדרינו. המנהיגים דנו באתגרים האזוריים, בחיזוק היחסים ובשיתוף הפעולה במגוון תחומים. השניים בירכו על התפתחות היחסים עם איחוד האמירויות".

מוקדם יותר היום, הודיעה סעודיה כי תאפשר לטיסות מכל המדינות, כולל ישראל, לעבור באופן קבוע מעל המרחב האווירי שלה בדרכן לאיחוד האמירויות וממנה. סוכנות הידיעות הסעודית הרשמית מסרה, מפי גורם בכיר ברשות התעופה האזרחית, כי הממלכה נענתה בכך לבקשתה של איחוד האמירויות.

ראש הממשלה בירך על ההודעה הסעודית: "במשך שנים אני עובד לפתוח את השמיים של ישראל מזרחה. בשורה גדולה הייתה לפני שנתיים וחצי, כשחברת התעופה 'אייר אינדיה' קיבלה אישור לטוס ישירות לישראל. ועכשיו – פריצת דרך נוספת, ענקית. מטוסים ישראלים ומטוסים של כל המדינות יוכלו לטוס ישירות מישראל לאבו דאבי, לדובאי ובחזרה. זה יוזיל את הטיסות, יקצר את הזמן, זה יפתח תיירות אדירה, זה יפתח את הכלכלה שלנו. זה יעשה עוד דבר – זה יפתח את המזרח. זה 'יגלח' שעות ומחירים. זו בשורה ענקית לכם, אזרחי ישראל. אלה פירות השלום, של שלום אמת".

נתניהו הוסיף והודה ליועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, וליורש העצר של אבו דאבי, השייח' מוחמד בן זאיד, על תרומתם להשגת ההסכמה הסעודית, וסיכם: "יהיו עוד הרבה בשורות טובות".

תגיות:מצריםאיחוד האמירויותא-סיסי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה