חדשות בעולם

גרמניה: מנהיג האופוזיציה ברוסיה הורעל בגז עצבים

ממשלת גרמניה מסרה, כי בדמו של מנהיג האופוזיציה הרוסית, אלכסיי נבלני, נמצאו שרידים של גז העצבים הרוסי "נוביצ'וק", החומר שגרם להרעלתו של המרגל הרוסי סרגיי סקריפל בבריטניה. קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, אמרה כי היא מצפה להסבר מרוסיה. ברוסיה טענו, כי לא קיבלו לידיהם ממצאים המוכיחים את הטענה הגרמנית

נבלני (תמונה: שאטרסטוק)נבלני (תמונה: שאטרסטוק)
אא

גרמניה אישרה היום (רביעי), כי מנהיג האופוזיציה ברוסיה, אלכסיי נבלני, הורעל באמצעות גז עצבים. על פי הדיווח של סוכנות הידיעות "רויטרס", דובר הממשלה סטפן זייברט מסר כי בדמו של נבלני אותרו שרידים של החומר "נוביצ'וק", גז עצבים קטלני שפותח בברית המועצות בתקופת המלחמה הקרה. מדובר בחומר ממנו הורעלו המרגל הרוסי סרגיי סקריפל ובתו יוליה בבריטניה במרץ 2018.

בעקבות ההודעה הגרמנית הרשמית כי נבלני הורעל באופן ודאי, אמרה קנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל, כי היא מצפה ש"רוסיה תסביר את עמדתה בנושא". עוד אמרה, כי גרמניה תתייעץ עם שותפותיה בנאט"ו כיצד להגיב. ברוסיה טענו, כי לא קיבלו לידיהם ממצאים המוכיחים את ההצהרה הגרמנית.

נבלני בן ה-44 נחשב למבקרו החריף ביותר של נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין, בשנים האחרונות ולפעיל מרכזי במאבק נגד השחיתות במדינה. לפני כשבועיים, הוא עשה את דרכו בטיסה מהעיר טומסק למוסקבה, במהלכה איבד את הכרתו. המטוס נחת בעיר אומסק, ונבלני פונה במהירות לבית חולים במצב קשה. 

מיד לאחר אשפוזו, טענו מקורביו של נבלני כי הוא הורעל, והפנו את האצבע המאשימה לעבר פוטין. על פי דיווחים שונים, ההרעלה התבצעה באמצעות רעל, שהוכנס לכוס תה ששתה בנמל התעופה לפני שעלה למטוס. בקרמלין דחו את ההאשמות.

כעבור כמה ימי אשפוז באומסק, הועבר נבלני לטיפול בבית חולים בגרמניה, בעודו שרוי בתרדמת. מבית החולים נמסר, כי הוא נזקק עדיין לתמיכה נשימתית וכי החלמתו תארך זמן רב.

תגיות:רוסיהגרמניההרעלהאלכסיי נבלני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה