חדשות בריאות

קבינט הקורונה החליט: סגר על הרשויות האדומות – החל מיום שני

בעקבות העלייה בנתוני התחלואה, החליט קבינט הקורונה כי החל מיום שני הקרוב יוטלו הגבלות משמעותיות על היישובים האדומים, בהם שיעורי התחלואה גבוהים במיוחד. השרים דרעי וליצמן הצביעו נגד ההחלטה

(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)(צילום: תומר נויברג, פלאש 90)
אא

(עודכן: 17:45)

קבינט הקורונה החליט אחר הצהריים (חמישי), כי החל מיום שני הקרוב יוטל סגר על 30 רשויות אדומות, בהן שיעורי התחלואה גבוהים במיוחד. השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן הצביעו נגד ההחלטה. הסגר יימשך שבוע, והשרים יחליטו בהמשך האם להאריכו בשבוע נוסף. על פי דרישתו של ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, ההחלטה האם להטיל סגר כללי ברחבי הארץ נדחתה לשבוע הבא.

המגבלות שיוטלו על היישובים האדומים יכללו: איסור יציאה מהבתים למרחק של יותר מ-500 מטר, סגירת מערכת החינוך למעט מוסדות החינוך המיוחד, סגירת עסקים שאינם חיוניים, ואיסור כניסה ויציאה פרט לעובדים חיוניים. 

היישובים הכלולים ברשימה האדומה המלאה, על פי העדכון שנמסר היום, הם: אבו סנאן, אום אל-פחם, אלעד, אעבלין, בוקעאתא, בית ג'ן, בני ברק, ג'לג'וליה, ג'ת, דליית אל-כרמל, זמר, טבריה, טייבה, טירה, כסרא-סמיע, כעביה-טבאש-חג'אג'רה, כפר ברא, כפר כנא, כפר קאסם, לקיה, מטה אשר-שייח' דנון, מעלה עירון, נצרת, עין מאהל, עספיא, ערערה, פוריידיס, קלנסווה, רכסים, שער הנגב-כפר עזה. ברשימה נכללות גם 12 שכונות בירושלים: א-טור, א-שייח, א-סוואנה, אזור התעשייה ענתות, באב א-זהרה, הרובע המוסלמי, הרובע הארמני, הרובע היהודי, הרובע הנוצרי, ואדי ג'וז, שועפט ומחנה הפליטים שועפט, עיסאוויה ושייח ג'ראח. 

הרשימה הסופית של הרשויות עליהן יוטלו ההגבלות המשמעותיות תיקבע ביום ראשון. ייתכן כי הגבלת היציאה מהבתים והגבלת הכניסה והיציאה מהיישוב יצומצמו לרשויות האדומות הנמצאות בסיכון הגבוה ביותר, וזאת בהתאם להיערכות המשטרה ויכולת האכיפה שלה. היישובים הנכללים בקטגוריה ה'אדומה ביותר' הם: אום אל-פחם, אלעד, בית שמש, ביתר עילית, בני ברק, דליית אל-כרמל, טייבה, טירה, כפר קאסם, לקיה ומעלה עירון.

בישיבת הקבינט הוצג דוח חדש של צוות חוקרים מהאוניברסיטה העברית ומהדסה, ממנו עולה כי בעוד שבועיים עלולים להיות בישראל 600 חולים במצב קשה. הדוח מלמד, כי ישראל לא הצליחה להמשיך את הבלימה של הגל השני שהתרחשה בסוף יולי, וכי כרגע לא מסתמנת התמתנות בתחלואה, אלא להיפך. נתוני הדוח מלמדים, כי מקדם ההכפלה האפקטיבי נמצא כיום מעל 1, ומצוי במגמת עלייה, וקיים חשש להגעה למצב של אי ספיקה בבתי החולים, בו מחלקות הקורונה עלולות לקרוס: "בתרחיש המחמיר, לא ניתן יהיה למנוע פריצה של סף הספיקה שהוגדר בעבר. יש להיערך להתממשות מהירה של התרחיש המחמיר. הסיכון הנוכחי מחייב פעולה נמרצת".

בהודעה לציבור בתום הישיבה, אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו: "במשך חודש שלם היינו ברמה של תחלואה גבוהה, אפילו גבוהה מאוד, אבל יציבה. בימים האחרונים חלה עלייה – ועלייה דרמטית מאוד. החלטנו בקבינט הקורונה לעשות מאמץ בלימה מיידי נגד העלייה בתחלואה, וקיבלנו החלטה להפעיל סגרים על הערים האדומות, משם יוצאת הדבקה גם לתוך הערים עצמן וגם ליתר האוכלוסייה בישראל. אני מבקש את שיתוף הפעולה של כל אזרחי ישראל, על מנת לבלום את התחלואה. זה חשוב לבריאות של כל אחד ואחת מכם".

נתניהו, לאחר ישיבת הקבינט (וידיאו: רועי אברהם, לע"מ; סאונד: בן פרץ, לע"מ)

תגיות:נגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה