חדשות יהדות

"המלך בשדה" – כך תמצאו מניין לתפילות בימים הנוראים, בכל מקום בארץ

המצב המורכב בימים אלה בעקבות מגפת הקורונה הביא לכך שאנשים רבים עלולים להישאר ללא מניין לתפילות הימים הנוראים. מיזם "המלך בשדה" מביא את התפילות ואת תקיעות השופר אליכם

  • י"ז אלול התש"פ
(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)(צילום: גרשון אלינסון / פלאש 90)
אא

מגפת הקורונה הביאה איתה קשיים ונזקים רבים. אך אולי הבולט שבהם הוא הנזק הרוחני. "הלב נחמץ לראות מה קורה בחודשים האחרונים", אומר הרב דוד אטדגי, "שיעורי תורה התבטלו, בתי כנסת התרוקנו. יש התפרקות רוחנית. עכשיו, לקראת הימים הנוראים, זה בולט עוד יותר".

ואכן, בימים הנוראים בכל שנה ושנה ניתן לראות את בתי הכנסת מתמלאים. אנשים רבים שאינם מגיעים להתפלל בבית הכנסת בימים כתיקונם – מגיעים בימים הנוראים ומשתתפים בתפילות החג. אך כעת, עם ההגבלות שהביאה איתה מגפת הקורונה – מה יהא על כל המתפללים הללו? האם ימצאו מניין להתפלל בו? מה יהא על כל אלה שחוששים לצאת, או אינם יכולים לצאת מביתם אל המניין בו היו רגילים להתפלל?

המצב המורכב הזה הביא ליוזמה אדירה: ארגון "קול דודי" – המרכז להפצת תורה בראשות הרב דוד אטדגי שליט"א, בשיתוף עם ארגון הידברות, יוצאים במיזם אדיר ממדים, "המלך בשדה" – מיזם שמטרתו לאפשר לכל יהודי בכל רחבי הארץ להתפלל במניין ולשמוע תקיעות שופר וקריאת התורה בימים הנוראים ובשאר חגי תשרי.

מטרתו של מיזם "המלך בשדה" היא לארגן נקודות תפילה בכל רחבי הארץ, הן במקומות פרטיים והן במבני ציבור שיועדו לכך. ההגבלות במספר האנשים שיכולים להתכנס מוביל לכך שמצד אחד, בתי הכנסת הרגילים לא יוכלו להכיל את המתפללים הרבים שמגיעים אליהם בדרך כלל, אך מצד שני – צפוי ריבוי של מניינים קטנים, שיתכנסו גם ברחובות, בפארקים ובמבנים אחרים. עקב ריבוי המניינים, נרתמים ארגון "קול דודי" וארגון הידברות כדי לדאוג לכך שבכל מניין ומניין שכזה יהיה חזן, בעל תוקע, בעל קורא וכן הלאה. בנוסף, המיזם פועל מול הרשויות המקומיות ברחבי הארץ כדי לייעד מבני ציבור שונים לצורך קיום התפילות.

במקביל פועלים הארגונים כדי לאפשר לכל אדם פרטי לדעת היכן מתקיים מניין בקרבת מקום למקום מגוריו, והיכן יוכל לשמוע תקיעת שופר. מלבד המניינים עצמם, המיזם פועל גם לביצוע של תקיעות שופר מרכזיות בפארקים ובאזורים ציבוריים, כדי שגם מי שלא מצליח להגיע לתפילה במניין יוכל לשמוע תקיעת שופר כהלכתה בראש השנה ובמוצאי יום הכיפורים.

המיזם מפעיל קו טלפון עם המערכת המתקדמת ביותר, בה יכול כל אחד לחפש את המניין הקרוב אליו, או לדווח על מניין שעתיד להתקיים בימים הנוראים, כמו גם בשאר חגי תשרי. המידע על המניינים מסווג על פי אזורי מגורים, וגם על פי הפעילות – מניין מלא, תקיעות לנשים, בעלי תפילה וכן הלאה.

כדי שכל אדם יוכל למצוא מניין ותקיעות שופר, קורא כעת הרב אטדגי לגבאים, לתוקעים, לקוראים בתורה, לחזנים וגם לכל אדם פרטי בבקשה: "ספרו לנו היכן אתם נמצאים. ספרו לנו על מניינים המקיימים באזורכם, או ארגנו מניין ציבורי ודווחו לנו עליו. אתם תוקעים בשופר או קוראים בתורה? ספרו לנו על כך ודווחו לנו מהו אזור המגורים שלכם. כך נוכל לבנות מאגר מלא, שיקיף את כל אזורי הארץ, ולאפשר לאנשים שמעוניינים להתפלל ולשמוע תקיעות שופר למצוא את המניין הקרוב אליהם בצורה מסודרת ומאורגנת. אם כל אדם ידווח לנו על מניין אחד שהוא מכיר – יהיה בידינו מאגר אדיר של מניינים, אליהם נוכל לכוון את הפונים בבקשה למציאת מניין או תקיעות שופר".

רוצים להשתתף במיזם? מכירים מניין / בעל תוקע / חזן? או אולי אתם עצמכם מחפשים מקום להתפלל בו? לחצו כאן, או התקשרו כבר עכשיו לקו הטלפוני של מיזם "המלך בשדה": 086-33-88-06

תגיות:אלולהימים הנוראיםמניין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה