חדשות בארץ

ח"כ בן ברק: "יכול להיות שאציג מועמדות לראשות יש עתיד"

חבר הכנסת בן ברק אמר כי חברו למפלגה, עפר שלח, טעה בדרך בה העלה את הדרישה לקיים פריימריז פתוחים לראשות יש עתיד: "זה צריך לקרות בדיונים רציניים בסיעה". עם זאת, הבהיר כי אם יתקיימו בחירות מקדימות – הוא ישקול להציג את מועמדותו: "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה"

בן ברק (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)בן ברק (צילום: נועם רבקין פנטון, פלאש 90)
אא

חבר הכנסת רם בן ברק הגיב הבוקר (ראשון) על הדרישה שהשמיע חבר הכנסת עפר שלח לקיים פריימריז פתוחים לראשות מפלגת יש עתיד. "אני בהחלט יכול להיות ראש המפלגה", אמר בריאיון לרדיו 103fm. "אם וכאשר המפלגה תחליט שהיא הולכת לפריימריז – יכול להיות שאציג את המועמדות שלי, ויכול להיות שלא. אשקול את הסיכויים שלי, ולפי זה אחליט מה אני עושה".

בן ברק הדגיש, עם זאת, כי לדעתו שלח טעה בדרך בה העלה את הנושא: "זו לא הדרך לעשות את זה. לו הייתי צריך לייעץ ליאיר לפיד, הייתי אומר לו 'אל תקבל את ההחלטות שלך בגלל שמישהו הציף את זה בתקשורת ועכשיו מלחיצים אותך דרך התקשורת'. את ההחלטות על הפריימריז נקבל אנחנו, חברי הכנסת".

"התחלנו כבר בדיונים בסיעה על הפריימריז, יש שאלות כבדות משקל איך בדיוק עושים את זה. יש לנו דוגמאות לא טובות מסביבנו מה פריימריז יכולים לעולל. אם השאלה האם מתי שהוא יהיו פריימריז ביש עתיד – התשובה היא כנראה שכן. האם זה ייראה כמו במפלגות האחרות? כנראה שלא. זה צריך לקרות בדיונים רציניים בסיעה".

"אנחנו נמצאים במערכת בחירות אחת גדולה מזה שנתיים, גם היום", המשיך בן ברק. "לדעתי, נכון לרגע זה – לא יהיה נכון לעשות את זה. אני מעריך שאם הבחירות יהיו במרץ 2021 – כמו שאני חושב – לא יהיו פריימריז לפני זה, זה לא מספיק זמן להתארגן".

מוקדם יותר היום, חזר שלח ומתח ביקורת נוקבת על לפיד, לאחר שבשבוע שעבר דרש לקיים בחירות מקדימות לראשות המפלגה והצהיר כי בכוונתו להתמודד על התפקיד. "צריך להיערך עכשיו לרגע שבו נצטרך להעמיד מועמד מול נתניהו", אמר בריאיון לאריה גולן בכאן ב'. "הסיטואציה הנוכחית גוזרת, שזה לא יכול להיות אלא בדרך של התמודדות על ראשות יש עתיד".

שלח ציין כי לפיד הבטיח לעצמו את ראשות המפלגה עד הכנסת ה-26, "בלי לספר לאף אחד, במהלך שאף אחד לא ידע עליו". על אף שלא זכה לתמיכה פומבית מצד חברי הכנסת של יש עתיד, הוא טען כי רובם מכירים בצורך לקיים פרמייריז: "הם מבינים זאת לנוכח מצבה של המפלגה. צריך להגיד בעצב וביושר: לא הצלחנו להעמיד מועמד אלטרנטיבי ראוי לראשות הממשלה. בסיטואציה הנוכחית, יש עתיד בראשותו לא תצליח להוות אלטרנטיבה שלטונית".

בתשובה לשאלה האם יעזוב את יש עתיד במידה ויפסיד ללפיד בפריימריז, ענה שלח: "מנסים לייצר פה איזה שהוא ספין, כמו שמנסים לייצר תמיד כשיש מועמד שקשה להתמודד איתו. אני ממקימי יש עתיד, אני הרוח החיה שלה, הייתי הדובר הבולט של יש עתיד. אני לא אפסיד, אני אנצח בבחירות האלה".

תגיות:יאיר לפידיש עתידרם בן ברקעפר שלח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה