חדשות בריאות

ועדת השרים אישרה: עוצר לילי ב-40 היישובים האדומים

במסגרת המתווה שהביא ראש הממשלה לאישור ועדת השרים, יוטל עוצר לילי על כל היישובים האדומים ומוסדות החינוך בהם יישארו סגורים. חברי הממשלה יאשרו מחר את ההחלטה ואת הרשימה הסופית של היישובים עליהם יוטלו ההגבלות

אא

(עודכן: 21:59)

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים אישרה הערב (ראשון) את המתווה שהציג בפניה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יוטל עוצר לילי בכ-40 יישובים אדומים בין השעות 19:00 בערב ו-05:00 בבוקר. חברי הממשלה יאשרו מחר, במשאל טלפוני, את ההחלטה ואת הרשימה הסופית של היישובים עליהם יוטלו ההגבלות.

העוצר על היישובים האדומים צפוי להימשך כשבועיים. נתניהו אמר בישיבה, כי ביום חמישי הקרוב ייערך דיון באפשרות להטיל סגר מלא ברחבי המדינה. הוא הדגיש, כי גם אם יוטל סגר – תתאפשר תפילה בבתי הכנסת, בהתאם למתווה כולל לתקופת החגים עליו יוסכם.

הוועדה הייתה אמורה להתכנס מוקדם יותר, כדי לאשר את הצעתו של פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, להטלת סגר מלא על כ-10 ערים מתוך רשימת היישובים האדומים. לאחר שראשי הערים החרדיות הבהירו כי לא ניתן יהיה לאכוף סגר מלא על התושבים, דחה נתניהו את הישיבה ונועד עם גמזו ועם השרים אריה דרעי ויעקב ליצמן, כדי לגבש מתווה מוסכם.

המסגרת הכללית של ההגבלות שהובאו לאישור הוועדה כוללת את סגירת מוסדות החינוך ביישובים האדומים, למעט מסגרות החינוך הבלתי פורמליות. במהלך שעות היום יפעלו העסקים והמסחר כרגיל. התנועה בתוך היישובים תתנהל כסדרה, וכן תתאפשר הכניסה והיציאה מהם. החל מהשעה 19:00 תיאסר היציאה מהבתים למרחק של יותר מ-500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ולצרכים רפואיים. בנוסף, עסקים שאינם חיוניים ייסגרו.

על פי הדיווח בחדשות 12, פרופ' גמזו טען בפני השרים כי לא מדובר ב"סיבוב פרסה" בעמדתו: "ההמלצה שלי לא רק מתבססת על עמדה רפואית, אני גם לוקח בחשבון את שיתוף הפעולה של ראשי הרשויות. מה שהשתנה זה התנהגות ראשי הערים. אנחנו צריכים את שיתוף הפעולה שלהם, וצריכים להתייחס גם לנתון הזה".

בתום הישיבה, העלה נתניהו פוסט לרשתות החברתיות, בו כתב: "אזרחי ישראל, אני מבקש לעדכן אתכם על ההחלטה שוועדת השרים קיבלה הערב. ביממה האחרונה התווספו עוד עשר ערים לרשימת הערים האדומות, והגענו כבר ל-40 ערים אדומות. לאור זאת המליצו הגורמים המקצועיים להטיל סגר לילי אחיד על כל הערים הללו ולסגור בהן את מערכת החינוך, בנוסף להגבלות ההתקהלות".

"אני יודע שההגבלות האלה לא קלות, אבל במצב הקיים אין מנוס מהן", הוסיף נתניהו. "אומנם התמותה בישראל עדיין מהנמוכות בעולם, עם כל הצער על כל אובדן חיים, ומספר החולים הקשים עדיין יציב – אך לא לעולם חוסן. גורמי המקצוע מזהירים, שבמצב התחלואה הגבוה בישראל המגמה עלולה להתהפך בכל רגע, עם תוספת מסוכנת של חולים קשים ונפטרים וסכנת קריסה של הצוותים הרפואיים המטפלים בקורונה בבתי החולים. לאור הנתונים וההמלצות הללו, ההחלטה הערב הייתה שקולה, אחראית ומחויבת המציאות. נמשיך לנקוט בצעדים אחראיים הנדרשים על מנת לשמור על הבריאות, על החיים ועל הכלכלה". 

מוקדם יותר הערב, פנה ראש הממשלה בסרטון לציבור החרדי בניסיון להסביר את ההגבלות על היישובים האדומים, ביניהם ערים חרדיות. "הקורונה לא מבחינה בין עמים, וגם לא בתוך עמים. היא מכה בכולם", אמר. "כרגע בישראל יש עשרות ערים אדומות. עיר אדומה לא נבחרת לפי התנכלות או לפי החלטה שרירותית – היא נבחרת לפי תוצאות מדעיות, מספר החולים וקצב התחלואה. כרגע זה ממוקד בעיקר ביישובים ערביים וחרדיים".

"אני רוצה להביע הערכה למנהיגי הציבור הערבי, שבאו אלי ואמרו 'ראש הממשלה, תטיל עלינו הגבלות'. זה סימן של אחריות. אני רוצה להביע את אותה הערכה למנהיגי הציבור החרדי שאמרו לי את אותו הדבר, ולכלל הציבור החרדי שהוא יקר לי מאוד".

"אתם יודעים כמה אכפת לי גם מלימוד תורה וגם מתפילה, אלה דברים שחשובים לי כמו שהם חשובים לכם. עם זאת, אנחנו חייבים לנקוט בצעדים שמונעים את התפשטות התחלואה – בשמחות, בחתונות ובבתי הספר. אנחנו נעשה מה שצריך, ונעשה זאת באחריות. אל תקשיבו לפופוליסטים ולמתסיסים – נעשה את מה שצריך כדי להגן עליכם ועל כלל אזרחי ישראל", חתם נתניהו את דבריו.

נתניהו, הערב

תגיות:נגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה