חדשות בריאות

מגפת הקורונה | 136 מונשמים, שיעור הבדיקות החיוביות זינק ל-11.8%

ביממה האחרונה אובחנו 2,157 נדבקים חדשים בנגיף. מצבם של 449 חולים מוגדר קשה, ומספר המונשמים ממשיך לעלות. הממשלה תאשר היום את רשימת היישובים האדומים עליהם יחולו ההגבלות, שיכללו הטלת עוצר לילי

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

שיעור תחלואת הקורונה בישראל ממשיך לזנק: משרד הבריאות עדכן הבוקר (שני), כי אתמול אובחנו 2,157 נדבקים חדשים בנגיף. מדובר בנתון נמוך מהמספרים היומיים הגבוהים שנרשמו בשבוע שעבר, אולם הוא מיוחס למספר הנמוך של בדיקות שפוענחו אתמול – 19,235. אחוז הבדיקות החיוביות זינק ל-11.8%.

נכון להבוקר, 26,776 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 916 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 449 חולים מוגדר קשה. מספר המונשמים ממשיך לעלות, ועומד כעת על 136 – קרוב לשיא שנקבע במהלך הגל הראשון בחודש אפריל.

מפרוץ המגפה אובחנו בישראל 131,641 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 103,846. מניין הנפטרים עומד על 1,019.

ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים אישרה אמש את המתווה שהציג בפניה ראש הממשלה בנימין נתניהו, לפיו יוטל עוצר לילי על כל היישובים האדומים בין השעות 19:00 בערב ו-05:00 בבוקר. חברי הממשלה יאשרו היום, במשאל טלפוני, את ההחלטה ואת הרשימה הסופית של היישובים עליהם יוטלו ההגבלות. העוצר הלילי צפוי להיכנס לתוקף הערב, ולמשך כשבועיים.

המסגרת הכללית של ההגבלות שאושרה בוועדה כוללת את סגירת מוסדות החינוך ביישובים האדומים, למעט מסגרות החינוך הבלתי פורמליות. במהלך שעות היום יפעלו העסקים והמסחר כרגיל. התנועה בתוך היישובים תתנהל כסדרה, וכן תתאפשר הכניסה והיציאה מהם. החל מהשעה 19:00 תיאסר היציאה מהבתים למרחק של יותר מ-500 מטרים, למעט לשם הצטיידות במזון ולצרכים רפואיים. בנוסף, עסקים שאינם חיוניים ייסגרו.

בתוך כך, אתמול הגיעה לסיומה שביתת עובדי המעבדות הציבוריות, לאחר שההסתדרות, משרד האוצר ומשרד הבריאות הגיעו למתווה המסדיר את שיפור תנאי שכרם של העובדים. אסתר אדמון, יו"ר הסתדרות עובדי המעבדות, מסרה כי הושגה הסכמה על מתן תוספות שכר לכל עובדי המעבדות: "ממחר נשב עם האוצר באופן מסודר על המתווה המדויק, ועל חלוקת 35 מיליון השקלים שכולל ההסכם". עוד אמרה, כי "לא מדובר בהישג מלא, אלא בצמצום פערים בשכר עובדי המעבדות לעומת שאר המשק ומקצועות הבריאות".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה