חדשות בארץ

"השבת היא של כולם, צריך להנחיל את ערכיה במוסדות החינוך"

השדולה למען השבת בכנסת התכנסה לישיבה ראשונה, במהלכה קרא השר לשירותי דת, הרב יעקב אביטן, לטפח את ערכי השבת בבתי הספר ובגני הילדים: "השבת היא הגורם שמאחד את כלל ישראל"

  • י"ח אלול התש"פ
כנס השדולה למען השבת בכנסת, היום כנס השדולה למען השבת בכנסת, היום
אא

"השבת היא הגורם שמאחד את כלל ישראל, כי כולם נפגשים בבית הכנסת. כך היה בכל קהילות ישראל בעבר. בשבת נפגשו הנגר, הסנדלר והגביר. כולם התאחדו בתפילות השבת. לכן חייבים להמשיך ולשמר את ערך השבת, לטפח את ערך השבת בבתי ספר ובגני הילדים". כך אמר היום (שני) הרב יעקב אביטן, השר לשירותי דת, בישיבתה הראשונה של השדולה למען השבת בכנסת, אותה יזם והקים חבר הכנסת משה אבוטבול.

"אין ילד יהודי שלא מכיר את השיר 'מי אוהב את השבת'", הוסיף הרב אביטן. "צריך להנחיל את ערכי השבת במוסדות החינוך, כי היא של כולם. אני יכול לספר שבתיכונים הטמעתי את ערך השבת, בימי שישי ערכנו קבלות שבת, עם קידוש וסעודות, כדי להטעים אותם בחדוות השבת".

"אצל יהודי מרוקו, היו נוהגים לקום בערב שבת בשעה שלוש לפנות בוקר לומר את שירת הבקשות, שכולה ערגה וכיסופים לקדושת השבת. השבת נותנת לנו כוח, ומשמרת אותנו כעם אחד. אני רוצה לברך את ידידי, חבר הכנסת משה אבוטבול, על יוזמת השדולה החשובה, ועליו נאמר 'ישמח משה במתנת חלקו'", סיים השר אביטן.

הרב יעקב אביטן בכנס השדולה למען השבת בכנסתהרב יעקב אביטן בכנס השדולה למען השבת בכנסת

תגיות:שבתהרב יעקב אביטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה