חדשות בארץ

לפיד נגד שלח: "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים"

יו"ר יש עתיד דחה את דרישתו של חבר הכנסת עפר שלח לקיים פריימריז פתוחים לראשות המפלגה: "תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ"

שלח ולפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)שלח ולפיד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הודיע היום (שני) כי הוא דוחה את דרישתו של חבר הכנסת עפר שלח לערוך פריימריז פתוחים לראשות המפלגה. "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים", אמר בפתח ישיבת סיעתו בכנסת.

לפיד ציין, כי "ההצעה של עפר לא באה בחלל ריק. אנחנו התחלנו כבר לפני כמה חודשים בתהליך של בחינת כל האפשרויות לדמוקרטיזציה של המפלגה. זה השלב הבא, הטבעי, של מפלגה גדולה. של אלטרנטיבה שלטונית. את התהליך מרכזים חברי הכנסת אורנה ברביבאי ויואב סגלוביץ'. הם עובדים עם ראשי המטות שלנו".

"המטרה היא להגיע במהלך 2021, לוועידת המפלגה הראשונה", המשיך יו"ר יש עתיד. "בוועידה הזו אנחנו נמצא את הדרך הטובה ביותר לקיים בחירות פנימיות לתפקיד יושב ראש המפלגה. כל חבר מפלגה שירצה להתמודד מולי – מוזמן. כמובן כולל עפר, שהוא מועמד ראוי. אני מניח שהוא לא יהיה היחיד".

"במסגרת התהליך שהתחלנו בו בתוך המפלגה, בחנו כבר כמה שיטות לקיום בחירות פנימיות. אחת האפשרויות שנפסלו היא פריימריז פתוחים. פריימריז פתוחים זה קבלני קולות ומפקדי ארגזים, כל מה שאין ולא יהיה בד.נ.א שלנו. כל מה שהרס מפלגות אחרות. ההצעה לא התקבלה".

"תהיה התמודדות. אני מברך עליה, הגיע זמנה, אבל אנחנו נעשה הכל בלי לחץ", הוסיף לפיד. "אף אחד לא מציב לי אולטימטומים. אני לא אתן לתופעות שהרסו מפלגות כמו העבודה וקדימה להרוס גם את יש עתיד".

כזכור, ביום רביעי האחרון העלה שלח באופן פומבי את דרישתו לקיים פריימריז פתוחים ומיידיים לראשות יש עתיד, והצהיר כי בכוונתו להתמודד על התפקיד. בפוסט שפרסם בפייסבוק, הוא מתח ביקורת נוקבת על התנהלותו של לפיד: "כשקמה יש עתיד נקבע כי בחירות כאלה יתקיימו עוד לפני הכנסת ה-21. מאז הוזז המועד פעמיים – במהלכים חשאיים, ללא שיתוף הח"כים של המפלגה והפעילים שלה. בינתיים חלפו שמונה שנים ועוד מעט חמש כנסות. יש עתיד היא היום תנועה בוגרת וחזקה, עם קבוצת אנשים מעולה. הגיע הזמן לקיים מה שהבטחנו".

"צריך לגבש ולהציג אלטרנטיבה רעיונית שלמה, בכלכלה ובביטחון ובפוליטיקה ובכל תחומי החיים. צריך להגיד אותה בבירור, בלי לזגזג ובלי להתפתל", הצהיר שלח. "זה נכון שבעתיים בימי המשבר הנוכחי, מהגדולים שידענו. וזה מתחיל, זה חייב להתחיל, בבחירת מנהיג שיציג כך את הפתרונות שלו ויזכה עליהם לאמון. נקבע את הכללים. נקבע את המועד. ניערך, ניבנה ונקיים תוך כדי זה בירור אמיתי מי אנחנו. בלי זה, לא נהיה אלטרנטיבה ולא ננצח".

תגיות:יאיר לפידיש עתידעפר שלח

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה