חדשות בריאות

שיא שלילי חדש: 3,392 נדבקים ביממה האחרונה

על פי נתוני משרד הבריאות, מספר החולים הפעילים עומד על 27,723, מתוכם 463 נמצאים במצב קשה. 127 חולים מחוברים למכונות הנשמה

(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)(צילום: יוסי זליגר, פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שלישי), כי אתמול אובחנו בישראל 3,392 נדבקים חדשים – שיא שלילי חדש במספר הנדבקים ליממה. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 40,382, ושיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-8.7%.

נכון להבוקר, 27,723 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 920 מאושפזים בבתי חולים. מצבם של 463 חולים מוגדר קשה, ביניהם 127 מונשמים. 154 חולים נמצאים במצב בינוני. מפרוץ המגפה אובחנו בארץ 135,043 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 106,294. מניין הנפטרים עומד על 1,026.

עוד עולה מהנתונים, כי בשבעת הימים האחרונים אובחנו 2,024 חולים חדשים בירושלים, 1,002 בבני ברק, 681 באשדוד, 531 בבית שמש, 509 במודיעין עילית ו-394 בפתח תקווה.

הסגר הלילי ביישובים האדומים אמור להיכנס הערב לתוקף, החל מהשעה 19:00 ועד השעה 05:00 בבוקר, זאת לאחר דחייה של יממה. רשימת היישובים עליהם יוטל הסגר טרם פורסמה, בשל התמשכות הדיונים בגיבושה. ועדת השרים לענייני אזורים מוגבלים צפויה לאשרה במהלך היום.

ב"ידיעות אחרונות" דווח הבוקר, כי אחת ההמלצות שיועלו לדיון בישיבת קבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב תהיה לסגור לחלוטין את מערכת החינוך בישראל בתקופת החגים, החל מראש השנה ועד לאחר שמחת תורה. על פי הידיעה, מוסדות החינוך ייסגרו לא רק ברשויות האדומות אלא גם ביישובים הירוקים, הכתומים והצהובים.

שר הבריאות יולי אדלשטיין הפציר אתמול בנבחרי הציבור ובאזרחים שלא להקל ראש בנגיף המשתולל. במסיבת עיתונאים שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ופרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר אדלשטיין: "אני שומע את השיח, שמתנהל גם איתי, נגד כל הגבלה וכל ניסיון שלנו להגביל פעילות או תחום כזה או אחר. השיח הזה מתנהל בשם ערכים טובים, כמעט זכויות יסוד. אני מבין את זכות היסוד של כולנו להתפלל, למחות ולהתחתן עם אלף אורחים. יש הרבה זכויות, ואני לא מזלזל בדברים האלו, אני מבין את זה. אבל אני גם רוצה לשאול: מה עם הזכויות של אזרח או אזרחית, שיש להם במקרה מחלת סכרת או מחלת ריאות? מה עם הזכויות של אלו שבנו את המדינה, והיום הם בגיל שמכניס אותם לקבוצות סיכון? מה עם הזכויות של הצוותים הרפואיים, שכבר כמה חודשים נופלים מהרגליים? לכל אלו אין זכויות? אני מציע שכל אחד יסתכל במראה, יקח חמש דקות מסדר היום ויגיד לעצמו איך הוא מתייחס למגפת הקורונה".

"אם הכל פתוח ואנחנו מתנהלים כרגיל, ואין את המסכות ואין את ההגבלות – אז גם יש לזה תוצאות: יותר נדבקים, וכתוצאה מכך שני אחוז מתוכם מאושפזים בבתי החולים, ו-0.8% גם נפטרים. אפשר ללכת בכיוון אחד – אפשר ללכת בכיוון אחר. אי אפשר להתבלבל. אי אפשר לבקש שהמספרים יהיו נמוכים, אי אפשר לבקש שלא תהיה תמותה ולא יהיו חולים קשים – ובאותו זמן הכל יהיה פתוח. התשובה לשאלות האלה לא נמצאת רק אצל הממשלה או אצלי כשר הבריאות. התשובה צריכה להיות משותפת לכל אחד ואחת מאיתנו", סיכם שר הבריאות.

פרופ' גמזו אמר, כי ההחלטה להטיל עוצר לילי על היישובים האדומים לא התקבלה בקלות: "זה לא נעים, זה לא נוח לאף אחד מאיתנו, בטח לא לתושבים. אנחנו עושים זאת בתחושה קשה, אבל אנו צריכים לנצח את הקורונה". הוא הביע את התנצלותו בפני החברה החרדית "אם הרגישה שהיא מסומנת" על ידי קביעת רשימת הערים האדומות: "זה רק אמצעי לתת לכולנו אפשרות להילחם בקורונה. אין לי שום דבר נגד אף אחד. כולנו ערבים זה לזה, כולנו עם אחד".

גמזו הדגיש כי הוא מקבל גיבוי ממקבלי ההחלטות, והצהיר כי אין בכוונתו להתפטר: "אני הולך קדימה, ואמשיך לעזור לכל תושבי מדינת ישראל להילחם בקורונה. אני מודה על כל הגיבוי, הכל בסופו של דבר תלוי בנו".

תגיות:נגיף הקורונהמשרד הבריאות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה