חדשות בארץ

נתניהו התנצל בפני משפחת אבו אל-קיעאן: "הפכו אותו למחבל כדי לפגוע בי"

בתום ביקור בבית שמש, קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו מסיבת עיתונאים במהלכה תקף את הפרקליטות והמשטרה, על רקע החשיפה לטיוח חשדות לפלילים של חוקרים בתיקיו: "זה מחדל יום הכיפורים של הפרקליטות והמשטרה, זו קנוניה פוליטית מושחתת להפיל ראש ממשלה. זה תיק 10000"

נתניהו, הערב (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)נתניהו, הערב (צילום מסך, עמוד הפייסבוק שלו)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שלישי) לחשיפה אמש של העיתונאי עמית סגל בחדשות 12, לפיה בכירים במשטרה ובפרקליטות המדינה טייחו לכאורה חשדות לפלילים מצדם של חוקרים בתיקיו. במסיבת עיתונאים שערך בסיום ביקור בבית שמש, תקף נתניהו בחריפות את המשטרה והפרקליטות: "התגלה שיש פה חקירות פוליטיות, חקירות שהיו מזוהמות מהרגע הראשון, תפירת תיקים כשהמטרה היא להפיל ראש ממשלה מכהן. ראינו אתמול בכירים במשטרה ובפרקליטות שמטייחים חקירות, קוברים חקירות, והכול למען מטרה פוליטית".

נתניהו התנצל בפני משפחתו של יעקוב אבו אל-קיעאן, האזרח הבדואי שנהרג במהלך האירועים באום אל-חיראן בתחילת 2017, לאחר שנחשד כמחבל: "שאלתי שלוש פעמים את המשטרה וקיבלתי דיווח מלשכת המפכ"ל, שזה היה דריסה של אירוע טרור. אני רוצה קודם כל בשמי להביע התנצלות בפני משפחת אבו אל-קיעאן. אמרו שהוא מחבל, אתמול התברר שהוא לא מחבל. אתמול התברר שבכירי הפרקליטות והמשטרה הפכו אותו למחבל, כדי להגן על עצמם ורק כדי לפגוע בי".

"אמרתי באותה עת, שיש כשלים קשים מאוד בעבודת המשטרה. הם אמרו: חלילה שהתקשורת תחשוף את הכשלים הללו, כי אז ניתן גיבוי לטענות של נתניהו. אבל זה הרבה יותר גרוע, כי מח"ש רצו לחקור את האירוע, ופרקליט המדינה שי ניצן סירב, קבר את זה. הוא שלח אימייל, שבו אמר 'המפכ"ל אכן פעל באופן שערורייתי, אך יש אינטרסים של המדינה שצריך לשקול. זה רק יעשה טוב למי שרוצה ברעת המערכת, ודי לחכימא'. זה הציטוט, שחור על גבי אימייל. הוא אומר עיקרון ישן-חדש – 'לא נתניהו לא חוקרים', ועכשיו אומרים 'אם זה עוזר לנתניהו – קוברים'. פרקליט המדינה אומר באימייל שלו שהם קוברים חקירות, מעוותים את הצדק והאמת מסיבות פוליטיות, לפי מה שנוח להם".

בהתייחסו לחלק אחר בתחקיר של סגל, לפיו טויח חשד לניגוד עניינים מצד אחד החוקרים שנחשף לחומרים בתיק 2000, אמר ראש הממשלה: "מח"ש רוצים לבדוק גם את המקרה הזה, ושוב – המשנה לפרקליט המדינה, מומי למברגר, קובר גם את זה. הוא כותב שחור על גבי אימייל: 'אני לא רואה מצב בעת הזו שמח"ש נכנסים לחומרים בתיק 2000'. והוא מוסיף 'מסיבות מובנות'. הבנתם את זה? זה פשוט לא יאומן. אנחנו, הוא אומר, לא נחקור את העבירות של החוקרים בתיקי נתניהו – כי אנחנו רוצים להפליל את נתניהו. כל שרשרת הפיקוד בפנים: חוקרים בכירים, המפכ"ל, פרקליט המדינה, והכל באישור ובסמכות של היועץ המשפטי לממשלה. מי יחקור אותם? הם יחקרו אחד את השני? הרי הם מחפים אחד על השני".

"זה מחדל יום הכיפורים של הפרקליטות והמשטרה", הצהיר נתניהו. "זו לא הייתה חקירה. זו קנוניה פוליטית מושחתת להפיל ראש ממשלה. זה תיק 10000. למה הם קברו את החקירות? הם אומרים את זה. הם הפעילו סמכות שלטונית בדרך עבריינית כדי למנוע סיקור שלילי וכדי לקבל סיקור חיובי. לשיטתם זה שוחד. אני אומר לכם, אזרחי ישראל: אם זה מה שעשו לי, ואם זה מה שעשו למשפחת אבו אל-קיעאן – מה הם עושים יום יום לאזרחי ישראל?".

"מה שחשוב שתהיה כאן מיד חקירה עצמאית, בלתי תלויה, חקירה אמיתית שתביא לבירור האמת. כי זו הדרך היחידה להחזיר את האמון לשלטון החוק, ולהבטיח גם את הדמוקרטיה שלנו", סיכם נתניהו.

תגיות:תיק 2000אום אל-חיראן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה