גולשים כותבים

המעשה הנסי בעץ הלימון של צחי

עץ לימון אחד נשתל, מושקה ומטופח באהבה. כשהוא נכרת ללא הודעה מוקדמת – הוא מוצא מקום אחר להכות בו את שורשיו... לזכרו של יעקב אבורוס ז''ל

  • כ' אלול התש"פ
עץ הלימוןעץ הלימון
אא

לפני 28 שנים, בעלי, צחי, שתל עץ לימון בחצר ביתו. העץ גדל ונתן פירות (לימונים) מלאים במיץ. צחי אהב מאוד לעבוד ולטפח את גינת ביתו. יום אחד הוא וחברו (יעקב אבורוס ז''ל) החליטו לקחת פרי מעץ הלימון, ולשתול אותו בחצר המעבדה בתל השומר, שם הם עבדו יחד.

לאחר זמן העץ נתן שורשים וצמח, כי צחי השקה וטיפח אותו במשך השנים, והוא גדל ונתן פירות ב''ה. לאחר 20 שנים שהעץ עמד על תילו בבית החולים - החליטו שהעץ מפריע, וכרתו אותו ללא הודעה מוקדמת.

צחי היה בהלם מוחלט, אך לא יכל לעשות כלום, כמובן. הוא הצטער מאוד על הנעשה. עברו מספר שנים מאז המקרה, ובעלי הבחין בשורשים בצד אחר של חצר המעבדה. מובן שהוא השקה וטיפח את מקום השתיל, ובעזרת הגשמים שהגיעו באותה שנה העץ צמח וגדל.

בשנה האחרונה, תש''פ, בזכות ריבוי הגשמים ב''ה, העץ נתן פירות מלאים במיץ. צחי ממשיך לטפח את העץ ומשקה אותו בחודשי הקיץ החמים.

לדעתי קרה פה נס מאת ה'. אמנם זהו דבר קטן עבור אנשים מסוימים, אבל עבורנו זהו נס פרטי גדול - העקשנות של העץ לצמוח במקום אחר, וכמובן הסיעתא הדשמיא, משמחים את צחי מאד, ובכל פעם הוא שולח תמונות של העץ ושל התפתחותו.

תגיות:עץגולשים מספרים על עצמם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה