חדשות בעולם

בעקבות ההסכם בין ישראל והאמירויות: טראמפ – מועמד לפרס נובל לשלום

מועמדותו של נשיא ארצות הברית לפרס היוקרתי הוגשה על ידי חבר פרלמנט בנורבגיה, וזאת בעקבות התפקיד שמילא בהשגת הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

שמו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הוגש כמועמד לפרס נובל לשלום, זאת בעקבות הסכם הנורמליזציה בין ישראל ואיחוד האמירויות שהושג בתיווכו. כך דיווחה הבוקר (רביעי) רשת "פוקס ניוז".

מועמדותו של טראמפ לפרס היוקרתי הוגשה לוועדה האחראית בנורבגיה על ידי חבר המפלגה השמרנית בפרלמנט המקומי, כריסטיאן טיבינג-גיירדה. "אני חושב שטראמפ פעל ליצור שלום בין האומות יותר מכל מועמד אחר לפרס בקטגוריית השלום", אמר בריאיון לרשת האמריקנית. הוא הדגיש כי אינו "תומך נלהב" של טראמפ, אולם "הוועדה צריכה לבחון את העובדות ולשפוט אותו על סמך העובדות, ולא על פי הדרך בה הוא מתנהג לפעמים. האנשים שקיבלו את הפרס לשלום בשנים האחרונות עשו הרבה פחות מדונלד טראמפ".

במכתב הנימוקים שמסר לוועדה, שיבח טיבינג-גיירדה את טראמפ על המאמצים שהוא משקיע לכונן שלום: "צפוי כי מדינות נוספות במזרח התיכון ילכו בעקבות איחוד האמירויות, כך שהסכם זה יכול להפוך את המזרח התיכון לאזור של שיתוף פעולה ושגשוג". חבר הפרלמנט הנורבגי הוסיף כי הנשיא האמריקני פעל לפתרונם של מוקדי סכסוך נוספים בעולם, ביניהם הסכסוך בין הודו ופקיסטן באזור קשמיר והסכסוך בין צפון קוריאה ודרום קוריאה. עוד ציין, כי טראמפ הסיג את כוחות הצבא האמריקני מהמזרח התיכון.

זו הפעם השנייה שהפרלמנטר הנורבגי מנסה לקדם את מועמדותו של טראמפ לפרס. הפעם הראשונה בה הגיש את שמו הייתה ב-2018, בעקבות הפסגה שערך בסינגפור עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, אולם טראמפ לא זכה.

כזכור, ב-13 באוגוסט הודיע טראמפ כי ישראל ואיחוד האמירויות החליטו על נורמליזציה בקשרים ביניהן, בדרך לכינון יחסים דיפלומטיים. גורם בכיר בבית הלבן מסר אמש, כי טקס החתימה על ההסכם בין שתי המדינות ייערך ביום שלישי הבא בבית הלבן. ראש הממשלה בנימין נתניהו יעמוד בראש המשלחת הישראלית לטקס, כשאת משלחת האמירויות יוביל שר החוץ של המדינה המפרצית, עבדאללה בן זאיד, אחיו של יורש העצר האמירתי, מוחמד בן זאיד. הנשיא טראמפ ישתתף אף הוא באירוע.

בתגובה להודעה, מסר נתניהו: "אני גאה לצאת בשבוע הבא לוושינגטון, בהזמנת הנשיא טראמפ, ולהשתתף בטקס ההיסטורי בבית הלבן לכינון הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות".

תגיות:פרס נובלדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה