חדשות בריאות

יותר מ-4,000 נדבקים חדשים ביממה; נתניהו: "בתי החולים הניפו דגל אדום"

בעוד ממונה הקורונה, פרופ' גמזו, הציע בישיבת קבינט הקורונה לפעול בתקופת החגים במתווה מרוכך של "ריסון מהודק", ראש הממשלה נתניהו אמר כי יש להטיל סגר מלא. מספר הנדבקים החדשים ביממה חצה את רף ה-4,000. מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, ועומד על 488

נתניהו, הערבנתניהו, הערב
אא

(סרטון: לע"מ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו מסר הערב (חמישי) עדכון לציבור על ישיבת קבינט הקורונה, שהתכנס לדון בהגבלות על הציבור בתקופת החגים. "פרופ' גמזו וראשי בתי החולים באו לקבינט הקורונה היום והניפו דגל אדום", אמר. "הם אמרו שעל אף שמספר החולים הקשים בישראל עדיין נמוך יחסית, זה יכול להשתנות בבת אחת, ואז בתי החולים לא יוכלו לטפל בהם ויהיו הרבה חולים קשים והרבה מתים".

"הם אומרים שצריך לנקוט פעולה – אבל אנחנו צריכים לנקוט את הפעולה בשום שכל, לא לקבל אותה בפזיזות, ולכן זה לוקח הרבה שעות, ומנגד לקבל אותה מספיק מוקדם כדי שכולנו נוכל להתארגן ליום כיפור, לפני כן לראש השנה, לחגים. אני מניח שאנחנו נמצא פתרון שיעצור את התחלואה וייתן לנו לצאת מההגבלות בצורה מדורגת ואחראית", סיכם נתניהו.

דבריו של ראש הממשלה נאמרו בעת שהקבינט יצא להפסקה, בעקבות חילוקי דעות שהתגלעו בין השרים בנוגע לחומרת ההגבלות שיש לנקוט בתקופת החגים. פרופ' גמזו הציע כי בשלב ראשון יוטל סגר כמעט מלא, בהתאם לתוכנית "הריסון המהודק" שגובשה על ידו. על פי מתווה זה, יוטל עוצר כללי בערבי החגים ובמהלכם, ותיאסר התנועה בין ערים. לאורך התקופה ייאסרו התקהלויות של יותר מ-10 אנשים בשטח סגור ולמעלה מ-20 אנשים בשטח פתוח, בדומה למגבלות הצבע האדום בתוכנית "הרמזור". בנוסף, מסעדות ואירועי תרבות, פנאי ובילוי ייסגרו, וכך גם בתי מלון ומתקני תיירות פנים. מערכת החינוך תפעל במתכונת מצומצמת בכיתות א'-ד' בלבד, המגזר הציבורי יעבור למתכונת חירום, ובמגזר הפרטי תתאפשר עבודה רק במקומות שאינם מקבלים קהל. תפילות יתאפשרו בשטח פתוח, או בתוך מבנים – בהתאם למגבלות הצבע האדום. בשלב השני, לאחר החגים, הציע פרויקטור הקורונה לעבור לסגר מרוכך לתקופה של שבועיים, שיכלול פתיחה הדרגתית של המשק, למידה פרונטלית בכיתות א'-ד' בלבד, ופתיחת מסעדות ואירועי תרבות ופנאי עד השעה 17:00. במקומות העבודה במגזר הציבורי והפרטי יעבדו ללא קבלת קהל.

על פי הדיווחים מהישיבה, נתניהו היה חריף יותר ואמר כי יש להטיל סגר מלא במשך כשבועיים-שלושה, להוריד בהדרגה את ההגבלות למתווה של "ריסון מהודק" ובהמשך ליישם את תוכנית "הרמזור". שר האוצר ישראל כ"ץ ושר הכלכלה עמיר פרץ הביעו התנגדות לסגר מלא, מחשש לפגיעה קשה בכלכלה, והציעו להסתפק בעוצר לילי בכל רחבי הארץ. דוח של אגף הכלכלנית הראשית באוצר העריך, כי הפגיעה הכלכלית בתוצר, במידה ויוטל סגר של ארבעה שבועות במהלך החגים במתכונת חלופת "ריסון מהודק", תעמוד על כ-10-11 מיליארד שקלים; כל שבוע נוסף של סגר יוביל לפגיעה נוספת בהיקף של כ-4 מיליארד שקלים. באוצר העריכו, בנוסף, כי אימוץ החלופה עלול להוסיף מאות אלפים לרשימת המובטלים.

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב כי מחצות אובחנו בישראל 2,372 נדבקים חדשים בנגיף. על פי הנתונים, אתמול נשבר הרף של 4,000 נדבקים חדשים ביממה, ונקבע שיא חדש של 4,013 נדבקים. מספר הבדיקות היומיות המשיך לעלות, ועמד אתמול על 44,964. שיעור הבדיקות החיוביות הסתכם בכ-9.2%.

נכון להערב, בישראל יש 33,681 חולים פעילים, מתוכם 977 מאושפזים. מספר החולים הקשים מוסיף לעלות, ועומד כעת על 488. מספר המונשמים קבע שיא שלילי חדש, ועומד על 143. מחצות נפטרו שבעה חולים נוספים, ומניין הנפטרים מפרוץ המגפה עלה בכך ל-1,075.

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה