חדשות בריאות

שוקלים לנסוע למרות הכל לאומן? זה מה שבאמת קורה שם, באוקראינה

"מערכת הבריאות באוקראינה בקריסה מוחלטת", קורא הרב מענדי כהן, רבה של העיר מריופול באוקראינה ממיטת חוליו. "אם תבואו לאומן ותזדקקו לטיפול רפואי – לא יהיה מי שיעזור לכם"

  • כ"ב אלול התש"פ
אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)אומן, תמונת ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

הרב מענדי כהן, בן 39, שליח חב"ד מזה 16 שנים ורב העיר מריופול באוקראינה, הוטס לפני מספר ימים לישראל, על מנת להציל את חייו.

הרב כהן, אב ל-3 ובריא ללא מחלות רקע, לא שיער שיהיה כה קרוב לאובדן חייו. לאחר שנדבק בקורונה במקום מגורו במריופול שבאוקראינה, מצבו הידרדר. מערכת הבריאות באוקראינה, העומדת על סף קריסה, לא יכלה לעזור לו.

הוא הוטס לישראל בטיסה פרטית, בתוך קפסולה מיוחדת, ואושפז בבית החולים איכילוב כשמצבו מוגדר יציב. ממיטת חוליו הוא מבקש להעביר מסר: "אנשים שנוסעים לאוקראינה, לאומן, לא מבינים שזו סכנה נפשות מטורפת. אין שם תנאים. אני חושב שיש לי עכשיו שליחות לעמוד בשער ולהתריע. להציל חיים".

בשיחה שהעניק ל-YNET, תיאר את אשר עבר עליו: "צנח לי החמצן בדם באופן פתאומי ומאז ההידרדרות הייתה מהירה. המצב הרפואי באוקראינה קשה מאוד, הרופאים נותנים למשפחות החולים רשימת תרופות והם צריכים לקנות אותן בעצמם".

"יש התפרצות גבוהה מאוד של תחלואה באוקראינה, הרופאים לא עומדים בעומס, אין מספיק תרופות ומכשירי חמצן, ולכן פחות מומלץ להגיע, זו סכנה גדולה. הרופא שטיפל בי התקשר אליי היום ושמח שאני מעלה את המודעות למצב. אני רוצה לספר מה שאני ראיתי, את התהליך הארוך שאני עובר. זה כבר שבוע רביעי שאני מקבל טיפול, רק עכשיו אני מתחיל להרגיש טוב יותר, אבל לא כל אחד יכול לאפשר לעצמו הטסה כזאת", אומר כהן ומציין כי 150 יהודים נפטרו באוקראינה מנגיף הקורונה.

הוא קורא מדם ליבו לציבור להיות זהיר, ולשקול היטב את הנסיעה לאומן: "זו סכנת נפשות מטורפת. אם תזדקקו לטיפול רפואי – לא יהיה מי שיטפל בכם. החיים חשובים יותר מכל, ובחרת בחיים. אני מבין את הקושי של חסיד לא להגיע לרבו, מאוד מבין, אבל קורא: החיים חשובים יותר מכל. יהיו הזדמנויות רבות נוספות להגיע לאומן".

גם הרב אברהם וולף, רבה של אודסה, הצטרף לשיחה. "מערכת הבריאות קורסת", הוא מתאר את המצב במדינה. "התקשר אליי ידיד, אדם עשיר עם מאות מיליוני דולרים, וביקש בדמע: 'רבי, תעזור לי. תן לי מכונת הנשמה דחוף. הבן דוד שלי קורס". הרב וולף מוסיף כי בבתי החולים באוקראינה אין מיטה פנויה, ואין אף כיסא פנוי.

"את מענדי תפסנו בדקה ה-90", אומר הרב אברהם וולף, שאיבד לאחרונה בן דוד בגרמניה וגיס בשל הנגיף. "להגיע לאומן השנה זה פיקוח נפש. המדינה אסרה את ההגעה לאומן, ומי שמתכוון להגיע מסתכן בקורונה. אני לא יכול להגיד לחסיד לא לבוא לרבי אבל כאחד שמכיר את המערכת הרפואית פה, את המקום ואת התושבים זו המציאות בשטח. מערכת הבריאות קרסה לגמרי. מי שמגיע לפה לוקח על עצמו החלטה גורלית מסוכנת. אל תעשו את זה", הוא מתריע.

"אין היום חדר אחד פנוי באודסה ואין להם מכשור לטפל בחולי קורונה. אם יש מישהו שצריך היום טיפול באשפוז אין לו אפשרות לקבל את הטיפול. אוקראינה נמצאת במקום שבישראל מפחדים להגיע אליו - קריסת מערכת הבריאות. אין להם אפשרות לעזור לאף אחד"

"וזה קורה באודסה, העיר השנייה בגודלה באוקראינה, במקומות קטנים המצב חמור הרבה יותר. כל יום אנחנו שומעים על עשרות אנשים שחולים בקורונה, ששולחים אותם הביתה כי אין אפשרות לעזור להם".

תגיות:ראש השנהאומןנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה