חדשות בארץ

לקראת חתימה: כך ייראה הטקס בבית הלבן

הטקס החגיגי לכינון היחסים עם איחוד האמירויות ובחריין ייערך בשעה 19:00, שעון ישראל, במדשאת הבית הלבן. לפני הטקס, ייפגש ראש הממשלה נתניהו ייפגש עם הנשיא טראמפ, וצפויה לו גם פגישה עם שרי החוץ של שתי המדינות המפרציות

הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)הבית הלבן (צילום: שאטרסטוק)
אא

טקס החתימה על הסכמי השלום עם איחוד האמירויות ובחריין ייערך הערב (שלישי) בשעה 19:00, שעון ישראל, במדשאה הדרומית של הבית הלבן. בטקס, שיתקיים בנוכחות מאות מוזמנים, ינאמו נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ של איחוד האמירויות, עבדאללה בן זאיד, ושר החוץ של בחריין, עבד א-לטיף א-זיאני.

לפני הטקס, מתוכננת לראש הממשלה פגישה עם הנשיא טראמפ בחדר הסגלגל. צפויה גם פגישה משותפת לארבעת המנהיגים, בסיומה יצעדו לעבר המדשאה. נציגי הצדדים יחתמו תחילה על "הסכמי אברהם", המסמך המשותף לכינון הנורמליזציה, ולאחר מכן יחתמו על מסמכים בילטרליים. מול איחוד האמירויות תחתום ישראל על "חוזה שלום", ואילו מול בחריין תיחתם "הצהרת שלום", שכן ההכרזה על הנורמליזציה עמה נעשתה רק בימים האחרונים. הסכם השלום עם האמירויות ייכנס לתוקף רק לאחר אישורו בממשלה ובכנסת.

בתדרוך שקיים הלילה לעיתונאים, אמר חתנו ויועצו הבכיר של הנשיא טראמפ, ג'ארד קושנר, כי "טקס החתימה על הסכמי אברהם הוא שיאה של הנהגתו החזקה של טראמפ והחזון של מנהיגי איחוד האמירויות, ממלכת בחריין ומדינת ישראל". הוא הצהיר, כי ההסכמים מהווים "הישג עצום" עבור המדינות שיחתמו עליו ומעוררים תחושה של "תקווה ואופטימיות" במזרח התיכון: "במקום להתמקד בסכסוכי העבר, אנשים מתמקדים עתה ביצירת עתיד מלא באפשרויות".

גורם בכיר במשלחת הישראלית לוושינגטון אמר אמש, כי פרטי ההסכמים ייחשפו רק לאחר החתימה עליהם, שכן לדבריו ישנה "רגישות" בנושא מצד המדינות המעורבות. דבריו באו על רקע הערכות, כי ההסכמים יכללו התייחסות לסוגיה הפלסטינית. הוא סירב להתייחס לכך, והסתפק באמירה לפיה ההסכמים כוללים תחומים מגוונים של שיתופי פעולה בין ישראל ושתי המדינות המפרציות.

בסרטון שפרסם אתמול מוושינגטון, אמר נתניהו: "אני מחזיק בידי את טיוטת חוזה השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות, וגם את הצהרת השלום ההיסטורית בין ישראל לבחריין. עבדנו על זה הרבה מאוד שנים, הרגע הזה מגיע מחר. זו תפנית עצומה בתולדות ישראל, גם בתולדות המזרח התיכון. תהיה לזה השפעה אדירה וחיובית על כל אזרחי ישראל. אני מבטיח לכם שעוד מדינות בדרך".

"גם כשאני עסוק בעבודה המדינית החשובה הזו – אני לא שוכח לרגע שאלה ימים קשים לכולנו", הוסיף נתניהו. "הספקתי לדבר היום גם עם שר האוצר וגם עם שר הבריאות. כשאחזור לישראל, נמשיך לעבוד למענכם, אזרחי ישראל, כדי שנתגבר על הקורונה וגם נביא שלום".

תגיות:נורמליזציהאיחוד האמירויותי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה