חדשות בעולם

טראמפ מאיים על איראן: "כל מתקפה תיענה במתקפה חזקה פי אלף"

בתגובה לדיווח על כוונתה של איראן להתנקש בחייה של שגרירת ארצות הברית בדרום אפריקה, הזהיר הנשיא טראמפ את המשטר האיראני כי ארצו תגיב בעוצמה על כל מתקפה

טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)טראמפ (תמונה: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הבוקר (שלישי) לדיווחים, לפיהם איראן מתכננת להתנקש בחייה של שגרירת ארצות הברית בדרום אפריקה, וזאת כתגובת כנקמה על חיסולו של מפקד כוח קודס, קאסם סולימאני, על ידי הצבא האמריקני בתחילת השנה.

"על פי דיווחים בעיתונות, איראן עשויה לתכנן חיסול, או התקפה אחרת, נגד ארצות הברית כתגובה על חיסולו של מנהיג הטרור סולימאני", כתב טראמפ בטוויטר. "כל מתקפה של איראן, בכל צורה שהיא, נגד ארצות הברית תיענה במתקפה חזקה פי אלף בעוצמתה על איראן".

האתר האמריקני "פוליטיקו" דיווח אתמול, בהסתמך על דוחות של המודיעין האמריקני, כי השגרירה האמריקנית בפרטוריה, לנה מרקס, נמצאת על הכוונת של איראן מזה מספר חודשים, אולם האיום הפך בשבועות האחרונים למוחשי הרבה יותר. לדברי גורם בממשל האמריקני, השגרירות האיראנית בדרום אפריקה מעורבת בתוכנית ההתנקשות.

מרקס בת ה-66 נכנסה לתפקידה באוקטובר 2019. היא מונתה לתפקיד בשל קרבתה לנשיא טראמפ, והגורם האמריקני ציין כי ייתכן וזה אחד הגורמים לרצון האיראני לפגוע בה. עם זאת, על פי הדיווח, בארצות הברית סבורים כי ההתנקשות במרקס היא רק אחת מהאופציות שנשקלות על ידי משטר האייתוללות בתגובה לחיסולו של סולימאני.  

דובר משרד החוץ האיראני, סעיד ח'טיב זאדה, דחה את ההאשמות כי ארצו מתכננת להתנקש בחיי מרקס: "אנחנו ממליצים לפקידים האמריקניים להפסיק לנקוט בשיטות תעמולה פרועות ושחוקות נגד איראן בזירה הבין-לאומית. כחברה אחראית של הקהילה הבין-לאומית, הרפובליקה האסלאמית של איראן הוכיחה את מחויבותה המתמדת לנורמות ולעקרונות הדיפלומטיים. ארצות הברית והממשל המכהן בבית הלבן הם אלו שהתעלמו מעקרונות היסוד הדיפלומטיים". הדובר הוסיף, כי ארצו תמשיך לפעול במישור המשפטי הבין-לאומי "בכל הקשור להתנקשות הפלילית והפחדנית בחייו של הגנרל סולימאני".

תגיות:איראןדונלד טראמפקאסם סולימאני

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה