חדשות בריאות

גמזו לאדלשטיין וגלנט: להפסיק את הלימודים במוסדות החינוך כבר מחר

פרויקטור הקורונה פנה במכתב לשרי הבריאות והחינוך, ודרש להשבית את מערכת החינוך החל ממחר, יומיים לפני תחילת הסגר: "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו, מאחוריה עומדים כל גורמי המקצוע"

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, פנה היום (שלישי) לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, בדרישה להקדים את סגירת מערכת החינוך למחר.

במכתב ששיגר לשני השרים, כתב גמזו: "הממשלה קיבלה החלטה לא נכונה בניגוד להמלצה המקצועית שלנו. אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה".

"אני מבקש לעמוד בהמלצה המקצועית שלנו, ולא לאפשר מחר את פתיחת מערכת החינוך עם כל המורכבות, ייתכן שניתן לצמצם זאת לכיתות ה' ומעלה בלבד. מאחורי המלצה זו עומדים כל גורמי המקצוע", סיכם גמזו.

כזכור, בתוכנית הסגר המקורית שהגישו הפרויקטור ומשרד הבריאות לאישור הממשלה הוצע להשבית את מערכת החינוך החל מיום רביעי, יומיים לפני תחילתו המתוכננת של הסגר. אלא שעוד לפני תחילת ישיבת הממשלה המכרעת שלשום, נענה ראש הממשלה בנימין נתניהו לדרישתו של גלנט לאפשר את המשך הלימודים עד יום שישי, והחלטה ברוח זו התקבלה על ידי השרים.

על פי הדיווח של מאיר מרציאנו בגלי צה"ל, בהערכת מצב שהתקיימה הבוקר במשרד הבריאות מתח גמזו ביקורת חריפה על שרי הממשלה, שלדבריו מנסים "להגמיש את ההגבלות" בתחומי האחריות ו"לא משדרים מצב חירום". הוא יצא נגד השר גלנט, והבהיר כי בכוונתו להיאבק על כך שהלימודים במוסדות החינוך לא יחודשו גם בתום הסגר, וזאת לדבריו בשל הקשר הישיר בין פתיחת מערכת החינוך לשיעורי התחלואה הגבוהים. בנוסף, תקף הפרויקטור את השר זאב אלקין, העומד בראש ועדת השרים לעניין אומן, וטען כי הוא מתמהמה בהצגת המתווה לשבים מציון קברו של רבי נחמן מברסלב.

בתוך כך, ממשרד החינוך נמסר, כי בחינות הבגרות יתקיימו במועדן גם בימי הסגר. השר גלנט אישר את החרגת קיום בחינות הבגרות, יחד עם הפעילות החינוכית של תלמידי החינוך המיוחד, כפרי הנוער, ילדים ונוער בסיכון. במשרד הדגישו, כי הנושא הוצג ואושר בממשלה. כ-9,000 נבחנים צפויים לגשת לבחינות בגרות במקצועות שונים במהלך תקופת הסגר בחודש הקרוב.

על פי נתוני משרד הבריאות, אתמול אובחנו 4,973 נדבקים חדשים בנגיף הקורונה – שיא חדש במספר הנדבקים החדשים ליממה. שיא שלילי נקבע גם במספר החולים הקשים, שעלה ל-533, ביניהם 140 מונשמים. מחצות נפטרו שני חולים נוספים, ובכך עלה מניין הנפטרים ל-1,141.

תגיות:מערכת החינוךנגיף הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה