חדשות בארץ

טראמפ: מדינות נוספות יצטרפו להסכם עם ישראל

ראש הממשלה בנימין נתניהו יחתום הערב על הסכמים לנורמליזציה עם איחוד האמירויות ועם בחריין. בפגישה מוקדמת שערך עמו בחדר הסגלגל, הצהיר הנשיא טראמפ כי חמש מדינות צפויות לנרמל בקרוב את יחסיהן עם ישראל

טראמפ ונתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)טראמפ ונתניהו, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

(עודכן: 19:38)

שעה קלה לפני תחילת טקס חתימת הסכם השלום עם איחוד האמירויות והצהרת השלום עם בחריין, נפגש ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בחדר הסגלגל.

בתחילת הפגישה העניק טראמפ לנתניהו את מפתח הבית הלבן: "אתה מנהיג מדהים במשך תקופה ארוכה, וזה משהו מיוחד. זה מפתח למדינה שלנו, ללבבות שלנו, ללבי שלי", אמר לו. נתניהו השיב: "יש לך המפתח ללבבות של האזרחים בישראל. כולם מודים לך עבור כל מה שעשית למען המדינה היהודית ולמען העם היהודי".

בתשובה לשאלה, אמר טראמפ כי "מה שישראל מקבלת מכל דבר אחר זה שלום. איחוד האמירויות היא אומה אדירה ועוצמתית באזור, והמנהיג שלהם הוא מנהיג גדול. היה חשוב מאוד שהם יהיו הראשונים, היחסים נפלאים. אומות רבות מוכנות להצטרף. זה שלום רציני, ולכן הדבר החשוב שישראל מקבלת מההסכם הוא שלום".

"אנחנו מדברים כעת עם חמש מדינות. למען האמת, הן יכלו להיות כאן היום. מתוך כבוד לאמירויות ולבחריין שבאה מיד לאחר מכן, החלטנו שלא לפרסם את שמות המדינות. כל המדינות רוצות שלום, הן נלחמו זמן רב מדי. הן עייפות מלהילחם. אתם תראו פעילות רבה, יהיה שלום במזרח התיכון". 

לדברי טראמפ, "גם הפלסטינים יגיעו. כשנכנסתי לתפקידי, שילמנו להם 750 מיליון דולר לשנה. הם מתייחסים אלינו בחוסר כבוד, 'מוות לאמריקה', 'מוות לישראל'. עצרתי את התשלומים, אבל מדינות אחרות נותנות להם כסף. המדינות הללו חותמות איתנו עכשיו, כולן יחתמו איתנו. דיברתי עם מלך סעודיה ועם נסיך הכתר בנוגע אליהם. אנחנו נכנסנו אולי מהדלת האחורית, אבל זו הדרך החכמה, ואני חושב שהפלסטינים יצטרפו. אני לא אומר את זה באיזה שהיא גאווה, אלא הפלסטינים יצטרפו בזמן הנכון".

כשנשאל האם יקדם את עסקת מכירת מטוסי ה-F-35 לאיחוד האמירויות, אמר טראמפ: "אנחנו נסדר את זה, זה יהיה פשוט. הם לחמו לצידנו בארבע מלחמות, הם היו מאוד נאמנים לנו, יש לנו יחסים טובים מאוד איתם".

"אני מאמין שגם איראן רוצה לעשות עסקה", הוסיף טראמפ. "היא סובלת מאוד בגלל הסנקציות. אני לא רוצה בכך, אני רוצה שהיא תהיה אומה גדולה. אני חושב שאנחנו צריכים לחכות אחרי הבחירות, ואז נעשה עסקה יותר טובה. איראן תהיה עשירה מהר מאוד".

תגיות:דונלד טראמפבחרייןאיחוד האמירויות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה