חדשות בארץ

זינוק נוסף בתחלואה, מערכת החינוך תיסגר כבר מחר

על פי נתוני משרד הבריאות, ביממה האחרונה אובחנו 5,523 נדבקים חדשים. שיעור הבדיקות החיוביות ממשיך להיות גבוה מאוד – קרוב ל-10%. הממשלה החליטה לאמץ את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה, ולהקדים את סגירת מערכת החינוך ביום אחד

David Cohen/Flash90David Cohen/Flash90
אא

תחלואת הקורונה בישראל ממשיכה לזנק: משרד הבריאות עדכן הבוקר (רביעי), כי אתמול נקבע שוב שיא שלילי במספר הנדבקים החדשים ליממה, והוא עמד על 5,523. מספר הבדיקות שפוענחו רשם אף הוא שיא חדש, והגיע ל-57,165. שיעור הבדיקות החיוביות המשיך להיות גבוה מאוד – כ-9.9%.

נכון להבוקר, מספר החולים הפעילים עומד על 42,862, מתוכם 1,153 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים עלה ל-535, ביניהם 138 מונשמים.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 166,794 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 122,785. מניין הנפטרים עומד על 1,147.

שרי הממשלה החליטו הבוקר במשאל טלפוני לקבל את המלצת משרד הבריאות וממונה הקורונה הלאומי, פרופ' רוני גמזו, לסגור את מערכת החינוך כבר מחר, יום אחד מוקדם מהמתוכנן, וזאת נוכח העלייה המשמעותית בהדבקה. הסגירה תכלול את בתי הספר, גני הילדים ומעונות היום, למעט חינוך מיוחד וחריגים. גמזו שיגר אתמול מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולשר החינוך יואב גלנט, בו כתב כי ההחלטה לסגור את מוסדות החינוך ביום שישי אינה נכונה והתקבלה בניגוד להמלצה המקצועית: "אנו משוכנעים שהעלייה בתחלואה בכלל ובאוכלוסייה הכללית בפרט נובעת מהדבקת יתר והפצה בגילאי מערכת החינוך, ובמיוחד בגילאי 10 ומעלה".

בתוך כך, בדוח חדש שפורסם היום על ידי מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, נכתב כי ניכרת עלייה משמעותית בתחלואה בקרב בני הנוער בגילאים 19-14, וזאת בעקבות פתיחת שנת הלימודים. המרכז, המופעל על ידי אמ"ן, טוען כי "מאפייניה הייחודיים של קבוצה זו, ובראשם 'התחלואה השקטה', מגבירים את יכולתה להיות מנוע מרכזי לעלייה בתחלואה הכללית ומקשים מנגד על בלימתה".

תגיות:מערכת החינוךמשרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה