חדשות בריאות

מדאיג: 98% מתושבי ישראל גרים בערים הנחשבות למוקדי תחלואה

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד על עלייה ניכרת בתחלואה במגזר הכללי, שבאה לידי ביטוי בהתפשטות הגאוגרפית של הנגיף ברחבי הארץ. מספר החולים הקשים ממשיך לעלות, ועומד כעת על 551

(תמונה: שאטרסטוק)(תמונה: שאטרסטוק)
אא

מגמת התחלואה בשלושת השבועות האחרונים בערים הגדולות (קרדיט: מרכז המידע והידע)

יומיים לפני תחילת הסגר, שיימשך לאורך תקופת החגים, התפרסמו היום (רביעי) נתונים מדאיגים, החושפים את היקף התפשטות תחלואת הקורונה ברחבי הארץ. דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה מלמד, כי לצד רמות התחלואה הגבוהות שנרשמו עד כה במגזרים הערבי והחרדי, בשבועות האחרונים קיימת עלייה ניכרת בתחלואה במגזר הכללי. עלייה זו באה לידי ביטוי הן באחוז הבדיקות החיוביות והן במספר המאומתים החדשים.

במרכז המידע, המופעל על ידי אמ"ן, מציינים כי העלייה במגמת התחלואה במגזר הכללי באה לידי ביטוי גם בהתפשטות הגאוגרפית של הנגיף: מספר הערים בעלות תחלואה גבוהה הולך וגדל, וכן חלה החרפה בנתוני התחלואה בכל עיר. מהנתונים עולה, כי בעוד ב-25 באוגוסט 41% מתושבי הערים הגדולות (בהן למעלה מ-40 אלף איש) התגוררו בערים בהן המגפה נמצאת בתאוצה, נכון לאתמול שיעור התושבים בערים הנחשבות למוקדי תחלואה זינק ל-98%.

הדוח מוסיף, כי החל מפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה בקרב גילאי 19-10, שככל הנראה נובעת מפתיחת מערכת החינוך. לטענת כותבי הדוח, קבוצת גילאים זו מאופיינת ב"תחלואה שקטה", עובדה שמגבירה את יכולתה להיות "מנוע מרכזי" לעלייה בתחלואה הכללית, תוך שמאפייניה מקשים על בלימת יכולת זו.

כותבי הדוח בדקו גם את יחס המבודדים-חולים, המבטא את כמות האנשים הנמצאים בבידוד על כל חולה מאומת: "מדד זה נמצא בעלייה חדה בשבועות האחרונים, ביחס ישיר לעלייה בכמות החולים החדשים. מבחינת מדד זה ניתן לראות, כי העלייה בכמות החולים משפיעה ישירות על תפקוד המשק בארץ גם ללא הגבלות". על פי הנתונים, נכון ל-13 בספטמבר, במגזר הכללי על כל חולה פעיל יש חמישה אנשים הנכנסים לבידוד, בעוד הממוצע הארצי עומד על שלושה מבודדים לכל חולה.

בשורה התחתונה, הדוח קובע כי על מנת להקטין את הזינוק בתחלואה בכלל האוכלוסייה, "יש צורך בהטלת מגבלות והנחיות אשר יחולו על כלל המגזרים בארץ".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הערב על עלייה נוספת במספר החולים הקשים, העומד כעת על 551, מתוכם 137 מחוברים למכונות הנשמה. נכון לעכשיו, 45,145 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים. מפרוץ המגפה, אותרו 169,352 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 123,044. מחצות נפטרו 11 חולים נוספים, ומניין הנפטרים עלה בכך ל-1,163.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונהמרכז המידע והידע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה