חדשות בריאות

מגפת הקורונה: 4,537 נדבקים חדשים ביממה, 549 חולים במצב קשה

מתוך 44,984 חולים פעילים, 1,163 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מפרוץ המגפה נפטרו 1,165 חולים כתוצאה מסיבוכי הקורונה

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הבוקר (חמישי), כי אתמול אובחנו 4,537 נדבקים חדשים בקורונה. 52,597 בדיקות פוענחו, ובשיעור הבדיקות החיוביות נרשמה ירידה – לכ-8.8%.

נכון להבוקר, 44,984 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,163 מאושפזים בבתי החולים ברחבי הארץ. מצבם של 549 חולים מוגדר קשה, ביניהם 140 מונשמים. 235 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 171,768 נדבקים, מתוכם החלימו 125,619. מניין הנפטרים עומד על 1,165.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם אתמול, חשף נתונים מדאיגים על היקף התפשטות תחלואת הקורונה ברחבי הארץ. מהדוח עולה, כי לצד רמות התחלואה הגבוהות שנרשמו עד כה במגזרים הערבי והחרדי, בשבועות האחרונים קיימת עלייה ניכרת בתחלואה במגזר הכללי. עלייה זו באה לידי ביטוי הן באחוז הבדיקות החיוביות והן במספר המאומתים החדשים.

במרכז, המופעל על ידי אמ"ן, ציינו כי העלייה במגמת התחלואה במגזר הכללי באה לידי ביטוי גם בהתפשטות הגאוגרפית של הנגיף: מספר הערים בעלות תחלואה גבוהה הולך וגדל, וכן חלה החרפה בנתוני התחלואה בכל עיר. מהנתונים עולה, כי בעוד ב-25 באוגוסט 41% מתושבי הערים הגדולות (בהן למעלה מ-40 אלף איש) התגוררו בערים בהן המגפה נמצאת בתאוצה, נכון לאתמול שיעור התושבים בערים הנחשבות למוקדי תחלואה זינק ל-98%.

הדוח הוסיף, כי החל מפתיחת שנת הלימודים ב-1 בספטמבר נרשמה עלייה משמעותית בתחלואה בקרב גילאי 19-10, שככל הנראה נובעת מפתיחת מערכת החינוך. לטענת כותבי הדוח, קבוצת גילאים זו מאופיינת ב"תחלואה שקטה", עובדה שמגבירה את יכולתה להיות "מנוע מרכזי" לעלייה בתחלואה הכללית, תוך שמאפייניה מקשים על בלימת יכולת זו.

כותבי הדוח בדקו גם את יחס המבודדים-חולים, המבטא את כמות האנשים הנמצאים בבידוד על כל חולה מאומת: "מדד זה נמצא בעלייה חדה בשבועות האחרונים, ביחס ישיר לעלייה בכמות החולים החדשים. מבחינת מדד זה ניתן לראות, כי העלייה בכמות החולים משפיעה ישירות על תפקוד המשק בארץ גם ללא הגבלות". על פי הנתונים, נכון ל-13 בספטמבר, במגזר הכללי על כל חולה פעיל יש חמישה אנשים הנכנסים לבידוד, בעוד הממוצע הארצי עומד על שלושה מבודדים לכל חולה.

בשורה התחתונה, הדוח קבע כי על מנת להקטין את הזינוק בתחלואה בכלל האוכלוסייה, "יש צורך בהטלת מגבלות והנחיות אשר יחולו על כלל המגזרים בארץ".

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה