חדשות בריאות

סופית: אוקראינה לא תכניס את החסידים לשטחה

השר זאב אלקין הודיע, כי השלטונות האוקראיניים מסרבים להכניס את מאות הישראלים השוהים בגבול אוקראינה-בלארוס: "אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם"

תפילות באומן, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)תפילות באומן, ארכיון (צילום: Yaakov Naumi/Flash90)
אא

השר זאב אלקין מסר הבוקר (חמישי), כי אוקראינה הודיעה על החלטתה הסופית שלא לאפשר כניסה לשטחה לחסידי ברסלב, המעוניינים להגיע לציון קברו של רבי נחמן מברסלב באומן.

אלקין, שמונה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו לעמוד בראש צוות שרים לסוגיית אומן, כתב בטוויטר: "למרות מאמצים רבים שנעשו כדי לסייע לישראלים שניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס או מולדובה, הגיעה הבוקר תשובה סופית שלילית משלטונות אוקראינה. האוקראינים הודיעו שלא יאפשרו לא כניסה דרך מעברי גבול ולא שום משלחת מצומצמת. אני קורא לאזרחינו לחזור לארץ ולהישמע להנחיות הבידוד בחזרתם".

כזכור, אוקראינה הודיעה בחודש שעבר על החלטתה לאסור כניסת אזרחים זרים לשטחה. למרות זאת, מאות ישראלים ניסו להיכנס לאוקראינה דרך בלארוס, על מנת להגיע לאומן. הרשויות האוקראיניות מנעו את כניסתם, ובשבועיים האחרונים הם שוהים בשטח שבין שתי המדינות בתנאים קשים. שר הפנים אריה דרעי שלח שלשום מכתב לנשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי, וביקש ממנו להתיר להם להיכנס ולהגיע לאומן, וזאת מטעמים הומניטריים ולתקופת ראש השנה בלבד. דרעי אף שקל לצאת לאוקראינה כדי לנסות ולהגיע לפתרון מוסכם עם שר הפנים האוקראיני, ארסן אבקוב, אולם זה סירב להיפגש עמו.

על פי ההערכות, באומן עצמה נמצאים כעת כ-2,000 ישראלים, שהספיקו להיכנס לאוקראינה לפני שסגרה את גבולותיה.

 

תגיות:אומןאוקראינהזאב אלקין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה