חדשות בארץ

הלכה לעולמה מירית הררי ז"ל: "אל תחכו למחלה כדי לבחור את הבחירות הנכונות"

לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן - אתמול (א') הלכה לעולמה מירית הררי, אשתו של שדרן הרדיו דידי הררי. יהי זכרה ברוך

אא

לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן - אתמול (א') הלכה לעולמה מירית הררי, אשתו של שדרן הרדיו דידי הררי.

מירית שיתפה עשרות פוסטים מההתמודדות שלה עם המחלה, ובכך הצליחה לסחוף ולרגש אלפים - שגם התפללו לשלומה ובריאותה. בחודש האחרון החליטה מירית להפסיק עם הטיפולים הכימותרפיים ולבלות את הימים הנותרים בביתה, בחיק משפחתה. 

לפני חודשים אחדים פרסמה מירית כי הסרטן נעצר "בזכות התפילות של עם ישראל" - דבר שחיזק אותה אלפי מונים. "הסרטן נתן לי הזדמנות לחשוף את ה'אני מאמין' שלי מול העולם, ופתאום אני כבר לא 'אשתו של'. אני מירית. כתבתי פוסטים על הגישה הנכונה להתמודדות עם מחלת הסרטן, וקיבלתי כל כך הרבה תגובות ואהבה. בזכות המחלה גיליתי את העוצמה וההשפעה שלי, ואני מרוצה".

 

כשהתגלה כי ישנה גרורה בכבד שלה - מירית סירבה לדעת באיזה שלב היא נמצאת או אלו תופעות לוואי צפויות להיות. "אני ממש לא חיה בהכחשה אלא בהחלט יודעת מה המשמעות של המחלה הזו", כתבה בפוסט אחר, תוך שהיא מודה שהסרטן היא המתנה הגדולה ביותר שקיבלה בחייה.

"כל החיים שלי חייתי בשביל אחרים, ואני לא הכרתי את עצמי. אני זוכרת כשרק התאשפזתי וכולם סביבי היו המומים ונסערים, ואני שוכבת על מיטת בית החולים עם חלוק, בוהה בפלורסנט שבתקרה ודווקא אז מרגישה את מה שלא חוויתי שנים - רוגע ושלווה פנימית. 

"אני לא יודעת כמה זמן עוד נותר לי לחיות, אבל אני יודעת היום איך אני בוחרת לחיות אותו: האושר שלי היום זה החופש שקיבלתי והשחרור שהענקתי לעצמי מכל טרדות העולם הזה. בזכות המחלה אני שוחה בים, מטיילת, מנצלת את הזמן עם המשפחה לבילוי איכותי אמיתי, וחיה בעוצמה של שחרור וגאולה שטרם חוויתי בחיי. אני חיה את היום בלבד, וסופרת כל שניה כדי שתהיה מדויקת עבורי".

 

גם ממיטת חוליה לא שכחה מירית לחזק חולים אחרים שמתמודדים עם הסרטן, וכתבה: "תצחקו על מחלה ואפילו על המוות, כי אי אפשר להימנע מזה אז עדיף שזה יהיה על השולחן ושנוכל לפחות להיות גלויים עם האהובים שלנו בדבר הכי מהותי בחיים שלנו - שהוא הסוף.

"אני כבר הכנתי מה שצריך כדי שלא אסבול אם אדרדר, ולפני שבוע אפילו קניתי לדידי ולי מתנה לרגל 30 שנה ביחד - חלקת קבר משותפת. כשסיפרתי לדידי הוא בכה. "ככה נהיה ביחד גם בעולם הבא", הרגעתי אותו, ואז הוא גם לבסוף צחק. לא משנה כמה רגעים עוד נשארו לי ואני גם לא מתעסקת במה שאפספס אם אמות צעירה. ולכם, מי שקורא אותי עכשיו, אל תחכו למחלה כדי לבחור את הבחירות הנכונות לכם.

"תהיו אמיצים, תגשימו את החלומות שלכם כל עוד אתם בריאים וחזקים, אל תחכו למכה כדי להתעורר ובעיקר גם אם חליתם - אל תחנקו מבפנים. ההסתרה הזו רק מוסיפה כאב וצער. אל תכעסו מדי, תנהלו אורח חיים שפוי, תישנו טוב, תאכלו בריא ואם אתם בני משפחה או חברים של חולים - אז בלי פרצוף עצוב או דמעות מולנו, כי זה רק פוגע בנו עוד יותר", סיכמה. 

יהי זכרה ברוך. 

 

נא אמרו פרקי תהילים אלו לעילוי נשמתה של מירית בת שרה, בתוך שאר נפטרי עמו ישראל:

מזמור מט:

לַמְנַצֵּחַ לִבְנֵי קֹרַח מִזְמוֹר: שִׁמְעוּ זֹאת כָּל הָעַמִּים. הַאֲזִינוּ כָּל ישְׁבֵי חָלֶד: גַּם בְּנֵי אָדָם. גַּם בְּנֵי אִישׁ. יַחַד עָשִׁיר וְאֶבְיוֹן: פִּי יְדַבֵּר חָכְמוֹת. וְהָגוּת לִבִּי תְבוּנוֹת: אַטֶּה לְמָשָׁל אָזְנִי. אֶפְתַּח בְּכִנּוֹר חִידָתִי: לָמָּה אִירָא בִּימֵי רָע. עֲוֹן עֲקֵבַי יְסוּבֵּנִי: הַבֹּטְחִים עַל חֵילָם. וּבְרֹב עָשְׁרָם יִתְהַלָּלוּ: אָח לֹא פָדֹה יִפְדֶּה אִישׁ. לֹא יִתֵּן לֵאלֹהִים כָּפְרוֹ: וְיֵקַר פִּדְיוֹן נַפְשָׁם. וְחָדַל לְעוֹלָם: וִיחִי עוֹד לָנֶצַח. לֹא יִרְאֶה הַשָּׁחַת: כִּי יִרְאֶה חֲכָמִים יָמוּתוּ. יַחַד כְּסִיל וָבַעַר יֹאבֵדוּ. וְעָזְבוּ לַאֲחֵרִים חֵילָם: קִרְבָּם בָּתֵּימוֹ לְעוֹלָם. מִשְׁכְּנֹתָם לְדוֹר וָדֹר. קָרְאוּ בִשְׁמוֹתָם עֲלֵי אֲדָמוֹת: וְאָדָם בִּיקָר בַּל יָלִין. נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ: זֶה דַרְכָּם כֶּסֶל לָמוֹ. וְאַחֲרֵיהֶם בְּפִיהֶם יִרְצוּ סֶלָה: כַּצֹּאן לִשְׁאוֹל שַׁתּוּ מָוֶת יִרְעֵם. וַיִּרְדּוּ בָם יְשָׁרִים לַבֹּקֶר. וְצוּרָם לְבַלּוֹת שְׁאוֹל מִזְּבֻל לוֹ: אַךְ אֱלֹהִים יִפְדֶּה נַפְשִׁי מִיַּד שְׁאוֹל. כִּי יִקָּחֵנִי סֶלָה: אַל תִּירָא כִּי יַעֲשִׁיר אִישׁ. כִּי יִרְבֶּה כְּבוֹד בֵּיתוֹ: כִּי לֹא בְמוֹתוֹ יִקַּח הַכֹּל. לֹא יֵרֵד אַחֲרָיו כְּבוֹדוֹ: כִּי נַפְשׁוֹ בְּחַיָּיו יְבָרֵךְ. וְיוֹדֻךָ כִּי תֵיטִיב לָךְ: תָּבוֹא עַד דּוֹר אֲבוֹתָיו. עַד נֵצַח לֹא יִרְאוּ אוֹר: אָדָם בִּיקָר וְלֹא יָבִין. נִמְשַׁל כַּבְּהֵמוֹת נִדְמוּ:

מזמור טז:

מִכְתָּם לְדָוִד, שָׁמְרֵנִי אֵל כִּי חָסִיתִי בָךְ: אָמַרְתְּ לַה` אֲדֹנָי אָתָּה, טוֹבָתִי בַּל עָלֶיךָ: לִקְדוֹשִׁים אֲשֶׁר בָּאָרֶץ הֵמָּה, וְאַדִּירֵי כָּל חֶפְצִי בָם: יִרְבּוּ עַצְּבוֹתָם אַחֵר מָהָרוּ, בַּל אַסִּיךְ נִסְכֵּיהֶם מִדָּם, וּבַל אֶשָּׂא אֶת שְׁמוֹתָם עַל שְׂפָתָי: ה`, מְנָת חֶלְקִי וְכוֹסִי, אַתָּה תּוֹמִיךְ גּוֹרָלִי: חֲבָלִים נָפְלוּ לִי בַּנְּעִמִים, אַף נַחֲלָת שָׁפְרָה עָלָי: אֲבָרֵךְ אֶת ה` אֲשֶׁר יְעָצָנִי, אַף לֵילוֹת יִסְּרוּנִי כִלְיוֹתָי: שִׁוִּיתִי ה` לְנֶגְדִּי תָמִיד, כִּי מִימִינִי בַּל אֶמּוֹט: לָכֵן שָׂמַח לִבִּי וַיָּגֶל כְּבוֹדִי, אַף בְּשָׂרִי יִשְׁכֹּן לָבֶטַח: כִּי לֹא תַעֲזֹב נַפְשִׁי לִשְׁאוֹל, לֹא תִתֵּן חֲסִידְךָ לִרְאוֹת שָׁחַת: תּוֹדִיעֵנִי אֹרַח חַיִּים, שׂבַע שְׂמָחוֹת אֶת פָּנֶיךָ, נְעִמוֹת בִּימִינְךָ נֶצַח:

לכתבות נוספות בנושא:

מירית הררי ממשיכה לרגש: "אין בי קמצוץ של פחד מהמוות. החיים כאן הם רק תחנה"

"התפילות עזרו, הסרטן נעצר": רעייתו של דידי הררי בפוסט 'עדכון' מרגש

מירית הררי: "תעריכו את הכלום ושומדבר בחיים"

דידי הררי מגיב לסערה סביב הסרטן של אשתו: "היא לא נכנעת. מחזקת את כולנו"

רעייתו של דידי הררי מרגשת: "הסרטן זו המתנה הכי גדולה שקיבלתי בחיי"

תגיות:ברוך דיין האמתדידי הררימירית הררי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה