חדשות בריאות

מנכ"ל משרד הבריאות: אנחנו במצב חירום

במכתב למנהלי בתי החולים והמוסדות הגריאטריים, התריע פרופ' חזי לוי כי מערכת הבריאות מתקרבת לקצב גבול היכולת: "אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים/מונשמים/קריטיים"

לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, שיגר היום (שני) מכתב למנהלי בתי החולים והמוסדות הגריאטריים, בו התריע כי מערכת הבריאות נמצאת במצב חירום וצפויה להגיע בעוד עשרה ימים לקצה גבול היכולת. בשל כך, הוא הנחה את המנהלים להפסיק כל פעילות אלקטיבית – כגון ניתוחים שאינם דחופים.

לדברי לוי, "שיעורי ההדבקה הגבוהים באוכלוסייה ועלייתם (קצב הכפלת המקרים החדשים מתחילת החודש עומד על כ-10 ימים) צפויים להוביל לעומס תחלואה משמעותי בימים ובשבועות הקרובים, אשר עשוי למתוח חלק מהמערכת לקצה גבול היכולת. על בסיס התחזיות שהוצגו לנו בסוף השבוע האחרון, אנו צפויים לסיים את עשרת הימים הקרובים עם תוספת של כ-300-200 חולים קשים/מונשמים/קריטיים".

"בשל עובדה זו, אני מבקשכם, ללא יוצא מן הכלל, להתייחס למצב זה כמצב חירום של מערכת הבריאות, ובמצב כזה אני מצפה מהנהלות כלל בתי החולים והמוסדות הגריאטריים להתגייס כולן למאמץ הלאומי להתמודד עם עומס התחלואה הצפוי".

בנוסף, הנחה לוי כי פעילות האשפוז של חולי הקורונה בארץ תנוהל על ידי חמ"ל אשפוז אחוז, שידאג להעברת החולים בין המוסדות השונים.

משרד הבריאות עדכן הבוקר, כי אתמול אובחנו 2,568 נשאי קורונה חדשים – מספר נמוך יחסית, הנובע ממספר הבדיקות הנמוך שהסתכם ב-24,469. שיעור הבדיקות החיוביות זינק לכ-10.9%.

נכון להבוקר, 51,503 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם 1,348 מאושפזים בבתי חולים. מספר החולים הקשים הגיע לשיא של 651, ביניהם 160 מונשמים. 260 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה אותרו 188,760 נדבקים בקורונה, מתוכם החלימו 135,997. מניין הנפטרים עלה ל-1,260.

הצעירים שקועים בטיקטוק ומנותקים מיהדות. הדרך לחבר אותם לבורא עולם עוברת פה. לחצו כאן >>>

 

תגיות:נגיף הקורונהפרופ' חזי לוי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה