חדשות בריאות

כ"ץ יציג תוכנית להמשך פעילות המגזר העסקי בתקופת הסגר

שר האוצר כ"ץ סיכם עם ראש הממשלה נתניהו על הכנת תוכנית להמשך פעילותו של המגזר העסקי הפרטי במהלך תקופת הסגר, תוך הקפדה מלאה על התו הסגול ומניעת הדבקות. מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, הזהירה מפני צמצום נוסף בפעילות המגזר הפרטי: "צעד שעלול להביא לנזק בלתי הפיך"

כ"ץ (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)כ"ץ (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)
אא

שר האוצר ישראל כ"ץ וראש הממשלה בנימין נתניהו סיכמו אמש (שני) על הכנת תוכנית, שמטרתה לשמר את המגזר העסקי הפרטי פתוח בתקופת הסגר, תוך הקפדה מלאה על התו הסגול ומניעת הדבקות.

על פי הסיכום, כ"ץ יציג את התוכנית בפני ראש הממשלה, והיא תועלה לדיון בקבינט הקורונה. בשיחה, שנערכה בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר שר האוצר כי "המגזר העסקי הוא הלב הפועם של הכלכלה הישראלית ויש לעשות הכל כדי לשמר את פעילותו, תוך התנהלות נכונה".

כ"ץ הוסיף וקרא "להגביר את האכיפה במקומות בהם יש הפרה בוטה, ולא באמצעות סגירת מקומות חיוניים שמקפידים על הכללים". לדבריו, יש לקבוע כללי אכיפה ברורים בתקופת הסגר, כולל בנושא ההפגנות: "ההפקרות המוחלטת בנושא ההפגנות משליכה על חוסר הנכונות של ציבורים נרחבים לציית להוראות הסגר. גם בנושא התפילות יש לקבוע כללים ברורים בתקופת חירום זאת".

שר האוצר יקיים היום ישיבה ראשונה בנושא גיבוש תוכנית "הלב הפועם", אליה יזומנו גם נציגי משרד ראש הממשלה, נגיד בנק ישראל ושר הכלכלה עמיר פרץ.

בתוך כך, לקראת ישיבת קבינט הקורונה, שתדון בהחמרת הסגר, שלחה מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, מכתב למנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, ולפרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, בו הזהירה מפני הטלת הגבלות נוספות על מקומות העבודה במגזר הפרטי. "אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית", כתבה. לדבריה, צמצום פעילות המגזר הפרטי תעלה למשק מיליארדים רבים למשק, בעוד לטענתה התועלת הבריאותית שבצעד זה "נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלי".

"הצעד לו העלויות הכלכליות הגבוהות מכולן הינו סגירת מקומות העבודה, והוא עלול להביא לנזק בלתי הפיך בטווח הבינוני והארוך", הדגישה טרנר-אייל. היא קראה למקד את המגבלות בתחומים אחרים: "צעדים נוספים, ככל שנדרשים, צריכים להתמקד במניעת התקהלויות/הגבלת התקהלויות על ידי איסור ואכיפת המגבלות וההנחיות, וזאת בכדי להביא למקסימום את התועלת הבריאותית כתוצאה מהגבלות נוספות".

תגיות:נגיף הקורונהישראל כ"ץ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה