חדשות בריאות

ההמלצות של גמזו: סגירת בתי הכנסת והשווקים, צמצום מקומות העבודה

ממונה הקורונה יציג בישיבת קבינט הקורונה את האפשרויות להחרפת הגבלות הסגר, הכוללות את סגירת בתי הכנסת והשווקים, כולל שוק ארבעת המינים. הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, הביע התנגדות לסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים כל עוד לא אוכפים איסור על התקהלויות אחרות: "אנשים לא יצייתו"

גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)גמזו (צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90)
אא

קבינט הקורונה מתכנס היום (שלישי) לדון בהחרפת הגבלות הסגר, לאור הזינוק בשיעורי התחלואה. ממונה הקורונה, פרופ' רוני גמזו, יציג לשרים את אפשרויות ההחמרה. מ"מגן ישראל" נמסר, כי אלו כוללות את סגירת בתי הכנסת ואיסור על התקהלויות חג רחבות; סגירה מלאה של השווקים, כולל שוק ארבעת המינים; צמצום פעילות מקומות העבודה – ל-50% במגזר הפרטי, ופעילות של המגזר הציבורי במתכונת חירום; ואכיפה מוגברת על איסור המקוואות ביום הכיפורים, כדי לצמצם סיכונים.

לעמדתו של גמזו, אם אכן יחליט הקבינט להחמיר את ההגבלות, יש לבצע את כולן ביחד ולא לפצלן. בנוסף, הוא סבור כי יש לבצע צעדים אלו מוקדם ככל הניתן.

לפני תחילת הישיבה ערכו ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הבריאות יולי אדלשטיין וראש המל"ל מאיר בן שבת התייעצות טלפונית עם הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, כדי לברר את עמדתו בנוגע לסגירת בתי הכנסת ביום הכיפורים. הרב לאו הבהיר כי במצב הקיים, בו לא אוכפים איסור על התקהלויות אחרות, ובכללן הפגנות, סגירת בתי הכנסת אינה באה בחשבון: "אנשים לא יצייתו".

לקראת הדיון בקבינט, סיכמו אמש שר האוצר ישראל כ"ץ וראש הממשלה על הכנת תוכנית, שמטרתה לשמר את המגזר העסקי הפרטי פתוח בתקופת הסגר, תוך הקפדה מלאה על התו הסגול ומניעת הדבקות. על פי הסיכום, כ"ץ יציג את התוכנית בפני ראש הממשלה, והיא תועלה לדיון בקבינט הקורונה. בשיחה, שנערכה בהשתתפות שר הבריאות יולי אדלשטיין, אמר שר האוצר כי "המגזר העסקי הוא הלב הפועם של הכלכלה הישראלית ויש לעשות הכל כדי לשמר את פעילותו, תוך התנהלות נכונה".

מנכ"לית משרד האוצר, קרן טרנר-אייל, הזהירה מפני הטלת הגבלות נוספות על מקומות העבודה במגזר הפרטי. במכתב ששלחה לפרופ' גמזו ומנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' חזי לוי, כתבה טרנר-אייל כי "אל מול כל צעד ריסון מוצע יש להעמיד בפני מקבלי ההחלטות הן את העלות הכלכלית והן את התועלת הבריאותית". לדבריה, צמצום פעילות המגזר הפרטי תעלה למשק מיליארדים רבים למשק, בעוד לטענתה התועלת הבריאותית שבצעד זה "נמוכה משמעותית מהיקף הפגיעה הכלכלי".

"הצעד לו העלויות הכלכליות הגבוהות מכולן הינו סגירת מקומות העבודה, והוא עלול להביא לנזק בלתי הפיך בטווח הבינוני והארוך", הדגישה טרנר-אייל. היא קראה למקד את המגבלות בתחומים אחרים: "צעדים נוספים, ככל שנדרשים, צריכים להתמקד במניעת התקהלויות/הגבלת התקהלויות על ידי איסור ואכיפת המגבלות וההנחיות, וזאת בכדי להביא למקסימום את התועלת הבריאותית כתוצאה מהגבלות נוספות".

תגיות:נגיף הקורונהקבינט הקורונהפרופ' רוני גמזו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה