פעילות הידברות

מתכוונים לקיים מצוות ארבעת המינים? אתם צריכים לדעת את זה

מה נשתנה סוכות התשפ"א משאר חגי הסוכות? איך משיגים השנה את ארבעת המינים ומהי הוראתם החשובה של הרבנים? הידברות בשטח

  • ד' תשרי התשפ"א
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שוק ארבעת המינים היה עד לאחרונה מוקד עלייה לרגל לכל עם ישראל בארץ ובגולה. מאילת ועד קריית שמונה, מחרדים ועד חילונים, כולם הצטופפו בין הלולבים והאתרוגים, בחנו, שאלו, סובבו, הפכו ובדקו. הכל כדי לזכות בהידור במצווה היקרה. בחודש אלול התש"פ, "שנת הקורונה", הכל התהפך ברגע אחד. ממשלת ישראל הכריזה על סגר כללי, והציבור הישראלי כבר חושש לצאת מפתח ביתו, שמא יתבשר שהינו נזקק לבידוד בכל הימים הנוראים, או חלילה, ליותר מכך.

השנה, ארגון הידברות היה ער מוקדם לכיוון ההולך ומתפתח של אתגרי השנה החדשה, והחליט לצאת במבצע ולאפשר לאותם צמאי דבר ה' לרכוש את ארבעת המינים בהידור, כיאה לצו השעה, באופן מקוון, ולקבל את ארבעת המינים במשלוח מיוחד בקירור, בצורה איכותית וקפדנית עד הבית. בארגון הגדילו לעשות והכריזו כי המקדימים לרכוש עד יוה"כ גם יזכו לזוג ערבות נוסף להמשך החג, במתנה.

 

מה הופך את רכישת ארבעת המינים מרחוק לפופולרית כל כך?

בסופו של דבר, כאשר רוכשים את ארבעת המינים מרחוק, אפשר לשבת ברוגע בחג הסוכות ולדעת שדאגתם לבריאות משפחתכם, בריאותכם ובריאות כל הסובבים אתכם. חלק עשויים לשאול "מדוע שאקנה את ארבעת המינים מרחוק, כשאי אפשר לבחון אותם בעיניים? אולי זו מצווה פחותה?".

למעשה, בימינו, לקנות ארבעת המינים מרחוק זו מצווה גדולה אפילו יותר. בראש ובראשונה, מן הסיבה שהרבה ארגונים שמוכרים היום מרחוק, מקדישים את כספי הרווחים למעשי חסד בימי הקורונה, וכך גם ארגון הידברות. נמצא שהמצווה היא כפולה ומכופלת: נטילת ארבעת המינים, וכן צדקה, שכידוע, "תציל ממוות", בפרט ביום הושענא רבה שיבוא עלינו לטובה.

מבצע חלוקת סלי מזון בראש השנה התשפ"א:

ארגון הידברות היה עד למגמה הולכת וגוברת של דרישה לרכוש בכמות גדולה מרחוק. לא ניתן לדעת אם זה כדי להימנע מבידוד (אם יסתבר שהיו בקרבת חולה מאומת) או שמא פשוט כדי לשמור על ההנחיות. מה שבטוח הוא, ש"רחמנא ליבא בעי". רוצה הקב"ה את הכוונה האמיתית, שהיא לעשות לשם שמיים, ואדם שהחליט כי הוא קונה את ארבעת המינים מרחוק, על מנת לקיים "ונשמרתם לנפשותיכם מאד", בוודאי מעשיו רצויים לפני המקום, שכבר למדנו "מחשבה טובה, מצרפה הקב"ה למעשה", אפילו אם היה רגיל כל שנה לצאת להצטייד בסט באופן עצמאי.

יתרה מכך, כאשר מזמינים מרחוק, הדבר מרמז על אמונת חכמים גדולה. הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף שליט"א שיגר מכתב השנה לכל בית ישראל ואמר: "כל מי שאינו חובש מסיכה ולא שומר מרחק וכל כיו"ב, ובגלל זה הדביק אחרים, ובפרט אם הדביק מי שיש לו מחלות רקע וגרם למותו, שעוונו חמור מאד". הרב מחפוד, מצדו, יצא גם הוא בהצהרה, שצריך השנה להימנע מהתקהלות ההמונים בשווקים, אשר יכולה לסכן ח"ו את הציבור, ולקנות את ארבעת המינים "ארוזים דרך נציגי הקהילות או במשלוחים ישירים לבתי הלקוחות, כאשר מיון האתרוגים השנה יעשה בצורה קפדנית ביותר ובפיקוח מיוחד על רמת ההידור ע"י בודקים מומחים מטעמנו, למנוע מכשול ותקלה ח"ו".

 

האם הרבנים נותנים השגחה על ארבעת המינים בזמן הקורונה?

הרב מחפוד (לספרדים) וגם הרב קליין (לאשכנזים) נותנים השנה בהידברות את ההשגחה והפיקוח שלהם על כל מה שנשלח לבתי ישראל. גם בני עדות המזרח וגם בני עדות אשכנז יכולים לבחור מתוך שלוש רמות כשרות באתר "הידברות שופס": כשר, מהודר ומהודר מן המהודר. התרגשות ושמחת החג תנצח כל שינוי שייקרה בדרכנו, השמחה שנובעת מן הארעיות בחג הסוכות מתחזקת כשכל מה שנהגנו בשנים הקודמות מתערער. הסוכה ארעית, סדר החיים כפי שהכרנו – ארעי ומסר חג הסוכות עומד חזק בתוקפו. תמיד כדאי להיות זהיר מדי ולא מתיר מדי – אשרי אדם מפחד תמיד.

אם אתם קוראים את המאמר הזה באתר הידברות, כנראה אתם מכירים את הידברות, ולכן כדאי גם לזכות להפוך להיות שותפים בהידברות ולרכוש השנה את ארבעת המינים דרך ערוץ המכירות וזיכוי הרבים של "הידברות שופס".

אריזות ארבעת המינים נשלחות באופן בטוח בקירור, על מנת לשמור על טריות. ניתן לבחור באתר ממגוון רמות הכשרות והעדות, ולקבל את ארבעת המינים, כולל נרתיק מהודר, עד ביתכם, בפריסה ארצית מלאה, גם בימי הסגר. הרוכשים עד יוה"כ גם ייהנו מזוג ערבות נוסף במתנה. לרכישה, לחצו כאן.

 

תגיות:ארבעת המיניםפעילות הידברות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה