בריאות ותזונה

רוצים לרדת במשקל? זה התבלין שאתם רוצים להתחיל לצרוך

רוצים להתחיל בדיאטה? מחקר מעניין למדי שפורסם בספרייה הלאומית לרפואה גורס כי פלפל שחור - שמוכר יותר בשמו המדעי פיפר ניגרום - מסייע בירידה במשקל

אא

רוצים להתחיל בדיאטה? מחקר מעניין למדי שפורסם בספרייה הלאומית לרפואה גורס כי פלפל שחור - שמוכר יותר בשמו המדעי פיפר ניגרום - מסייע בירידה במשקל. 

המחקר נערך במחלקה הביוכימית של אוניברסיטת אננמאלאי בהודו, והחוקרים נדהמו מהתוצאות שבסופו הגיעו למסקנה כי אכן הפיפר ניגרום תורם תרומה גדולה, בין היתר במניעת הצטברות של תאי שומן כדוגמת פוספוליפידים, ליפידים וכולסטרול. 

במחקרים נוספים שערכו חוקרים מאוניברסיטת סג'ונג בדרום קוריאה ואוניברסיטת שיזואוקה ביפן - החוקרים בדקו את השפעת הפלפל השחור על גופם של עכברים, ומצאו כי הוא גרם לעצירת הצטברות שומנים בגוף, זאת על אף שהם קיבלו אוכל שמן מדי יום. 

עוד מצאו החוקרים כי הפלפל השחור עיכב בצורה משמעותית את קצב חילוף החומרים בגופם של העכברים. 

המחקר הרחיק לכת ובדק גם את ההשפעה ארוכת הטווח של הפלפל השחור על נוגדי חמצון ואנזימים, והמסקנה הייתה שהוא מוריד בצורה דרסטית את העקה החמצונית - מצב שבו קיים חוסר איזון בין הרדיקלים החופשיים שלנו לבין נוגדי החמצון. 

מצב של עקה חמצונית הוא מצב מסובך שעלול להיות קטלני בטווח הארוך, כי הרדיקלים החופשיים - מתרבים ומזיקים לגוף. 

ועכשיו ל'אותיות הקטנות': הגם שמדובר בתבלין שעוזר ומסייע לירידה במשקל - חריפותו של הפלפל השחור מגבילה את היכולת שלנו לצרוך אותו באופן חופשי. אנשים בריאים שמפריזים בצריכת פלפל שחור עשויים לסבול מגירויים חיצוניים בעור וצריבה בגרון כמו גם גירוי מיותר של הכליות.

לכן ההמלצה היא להשתמש בפלפל השחור בצורה מבוקרת, ובכל מקרה להיוועץ ברופא המשפחה שלכם על הכמויות, באם אתם מעוניינים לרדת במשקל. 

תגיות:דיאטהפלפל שחורמחקרתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה