בריאות ותזונה

האם יש קשר בין מי פה לסרטן חלל הפה? ארבעה מחקרים שונים טוענים שכן

את המחקרים הללו - אסור לכם לפספס: ארבעה מחקרים שונים טוענים כי יש קשר הדוק בין סרטן חלל הפה, לשימוש במי פה שמכילים חומרים כימיים. מהם החומרים הללו? קראו בפנים

אא

ארבעה מחקרים שונים שנערכו בין השנים 1983 עד 2007, טוענים כי יש קשר בין שימוש תכוף ויומיומי במי פה למחלת הסרטן. 

המחקר החדש ביותר נערך על ידי חוקרים מאוסטרליה שבדקו  3,210 חולי סרטן ראש-צוואר, וטענו כי הראיות בשטח מספיקות, ויש קשר בין סרטן חלל הפה לשטיפות פה - בעיקר אלו שמכילות אלכוהול. אחד המחקרים מצא כי השימוש במי פה מגביר את הסיכון של אלכוהוליסטים כבדים ללקות בסרטן חלל הפה פי 50 (!) יותר מאנשים שאינם שותים אלכוהול. 

אף אחד מן המחקרים לא מדבר על סוג מי הפה או משך זמן השימוש שעלולים לגרום לסרטן. אולם עם זאת, חלק מהחומרים שמרכיבים את מי הפה התעשייתיים שנמכרים היום - בעייתיים וגורמים למחלות אחרות. 

הכלורהקסידין הוא אחד מהם. מחקר שבדק את השפעתו בקרב אנשים שמשתמשים במי פה פעמיים ביום - מצא כי הוא מעלה את לחץ הדם בצורה משמעותית ומשם ועד לבעיות לב, הדרך קצרה. הקסטידין אף הוא חומר כימי מסוכן שהוכרז כמסרטן ועלול לגרום לקרישי דם במוח. 

מחקר שבוצע על ידי חוקרים מאנגליה מצא כי חומר בשם מתיל פרבן שנמצא בשטיפות פה רבות - גורם לסרטן מסוגים שונים. 

גם המתיל סליצילאט, אחיו של המתיל פרבן, הוא קטלני ביותר: לפני שנים ספורות פורסם בתקשורת האמריקנית מקרה של נערה בת 17 שהשתמשה במשחה להקלה על כאבי שרירים וסבלה מתופעות לוואי חמורות בשל העובדה שגופה ספג מינון יתר של החומר. רק לשם ההבנה - כף אחת של המתיל סליצילאט משתווה ל-23,000 מיליגרם של אספירין. 

תגיות:קשרמי פהמחקריםסרטןשטיפת פה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה