חדשות בריאות

גנץ: "אנחנו בשעת חירום לאומית, עת צרה היא לישראל"

בהצהרה מיוחדת לקראת כניסתו לתוקף של הסגר המלא, קרא שר הביטחון בני גנץ למפגינים ולמתפללים לציית להנחיות: "כשמפגין יגלה הבנה כלפי מתפלל, ומתפלל יגלה הבנה כלפי מפגין – שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף"

גנץ, הערב (צילום מסך, לע"מ)גנץ, הערב (צילום מסך, לע"מ)
אא

שר הביטחון בני גנץ מסר הערב (חמישי) הצהרה מיוחדת לציבור, לקראת הסגר המלא שייכנס מחר לתוקף.

גנץ, שחזר משיחות ביטחוניות בארצות הברית, נמצא בבידוד בביתו, ונשא משם את הצהרתו. "אנחנו נמצאים במשבר מהקשים שידענו", אמר בפתח דבריו. "יש לנו שיעורי נדבקים וחולים מהגבוהים בעולם. יש לנו יותר מובטלים מאשר במשברים הקשים ביותר שעברנו. אנחנו נאבקים על חייהם של אזרחי ישראל, ואני מסרב להיגרר לפופוליזם, לאובססיות וציניות, ומתמקד רק בדבר אחד: להציל חיים ולהציל חברה".

"אנחנו בשעת חירום לאומית. עת צרה היא לישראל. זה לא מאבק בין מפגינים למתפללים. זה לא נגיף שתוקף רק חרדים או ערבים. זה לא קשור לימין או לשמאל. כשמפגין יגלה הבנה כלפי מתפלל, ומתפלל יגלה הבנה כלפי מפגין – שניהם יעזרו בהכרעת הנגיף. באחדות ובשיתוף פעולה מכריעים מערכה".

"זו מלחמה על החיים שלנו. אסור שהשיסוי שמובילים בעלי אינטרס בין חלקי העם יביא לתבוסה במלחמה הזאת", הצהיר גנץ. הוא הודה כי "ההחלטה על פתיחת המשק הייתה מוקדמת מדי ורחבה מדי. ההחלטה להעביר את מערך קטיעת שרשרת ההדבקה לצבא הגיעה מאוחר מדי. כל זה פחות חשוב כעת. בעת הזו נדרש לעשות מעשה. כדי לנצח את הקורונה צריך להתמקד בהורדת התחלואה. תוך כדי שאנו מנצחים את הקורונה, נפעל גם לחסל את נגיף השנאה המחלחל בקרבנו. את כל המריבות והספינים צריך לשמור לזמן אחר. צריך להתאפק ולהתגייס".

"עם ישראל יכול לנצח כל נגיף כמו שהוא יכול להביס כל אויב, אבל לא נוכל לעשות זאת כשבתוכנו מחרחרי ריב ומדון ומומחי פלגנות שמחבלים במאמצים האלו. לא נוכל לעשות זאת כשיש פוליטיקאים ואנשי ציבור שקוראים שלא להישמע להוראות, שמוכנים לסכן חיי אדם למען רווח אישי צר. אני לא מכיר דרך אחרת לנצח ללא אחריות משותפת, שמחייבת אותנו בדוגמה אישית מהמעלה הראשונית – וגם ויתורים, כל אחד מעולם הערכים שלו".

בסיום דבריו פנה גנץ בקריאה משותפת למפגינים ולמתפללים: "מי שייצא להפגין ועלול לסכן אחרים במחלה או מוות – שיבחר להפגין ליד ביתו. מי שייצא להתפלל ועלול לסכן אחרים במחלה או מוות – שיבחר להתפלל בביתו. למפגינים אני מבקש לומר: אני מאמין בזכותכם להפגין, עשיתי ואעשה הכל כדי להגן עליה, ומבטיח לכם שתחזרו להפגין. לשומרי המסורת אני מבקש לומר: הישמרו לנפשותיכם מאוד, פיקוח נפש דוחה הכל. נוכל לחזור לבתי הכנסת, גם אני בעזרת השם, כשנשתלט על המגפה".

תגיות:בני גנץנגיף הקורונהסגר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה