חדשות בריאות

משרד הבריאות: 59 חולים נפטרו ביממה האחרונה

על פי הנתונים המעודכנים, מספר החולים הקשים זינק לשיא של 685, ביניהם 175 מונשמים. מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 209,635 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 148,417

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

משרד הבריאות עדכן הערב (חמישי), כי ביממה האחרונה נפטרו 59 חולים כתוצאה מסיבוכי נגיף הקורונה – שיא שלילי יומי במספר הנפטרים, שעלה ל-1,376.

אתמול אובחנו 6,883 נדבקים חדשים, זאת לאחר ששלשום נקבע שיא שלילי של קרוב ל-7,000 מאומתים חדשים. מספר הבדיקות שפוענחו עמד על 56,307, ושיעור הבדיקות החיוביות עמד על 12.6%. 

עוד עולה מהנתונים, כי 59,842 בני אדם מוגדרים כחולים פעילים, מתוכם מאושפזים 1,367. מספר החולים הקשים זינק לשיא של 685, ביניהם 175 מונשמים. 255 חולים נמצאים במצב בינוני.

מפרוץ המגפה, אותרו בישראל 209,635 נדבקים מאומתים, מתוכם החלימו 148,417.

דוח של מרכז המידע והידע הלאומי למערכה בקורונה, שפורסם אתמול, קובע כי העלייה החדה במספר החולים החדשים בשבועות האחרונים אינה נובעת רק מהגידול במספר הבדיקות לאיתור הנגיף אלא משקפת תחלואה נרחבת באוכלוסייה. בנוסף, ניכרת עלייה מדאיגה במספר החולים הקשים.

עוד עולה מהדוח, כי עיקר העלייה בתחלואה הינה במגזר הכללי, אך קיימת גם עלייה ניכרת – אם כי פחות חדה – במגזר הערבי. מבחינת גילאי החולים, עיקר התחלואה הקשה הינה עדיין מגיל 60 ומעלה – בכל המגזרים.

הממשלה אישרה לפנות בוקר את ההחלטה להטיל סגר מלא החל ממחר בשעה 14:00 ועד מוצאי שמחת תורה, עם אפשרות להארכה. הסגר עליו הוחלט יהיה מהודק וחריף יותר מאשר הסגר שהוטל בגל הקורונה הראשון בחודש אפריל. הפעילות במשק תושבת כמעט לחלוטין, למעט מקומות עבודה ומפעלים חיוניים, וכן חנויות לממכר מזון ופארם. היציאה מהבתים תוגבל למרחק של קילומטר בלבד, למעט חריגים שיכללו: הצטיידות במזון ובתרופות, סיוע לאדם שיש לו קושי או מצוקה הדורשים סיוע, קבלת טיפול רפואי חיוני, יציאה למקום עבודה חיוני, השתתפות בהפגנה, יציאה לספורט יחידני, הגעה להליך משפטי, טבילת אישה במקווה, והשתתפות בהלוויה של בן משפחה קרוב.

עוד נקבע, כי תפילות והפגנות יתאפשרו במרחב הפתוח בלבד, עד 20 איש ובמרחק של עד קילומטר ממקום המגורים. בתי הכנסת יהיו סגורים בתקופת הסגר, למעט ביום הכיפורים – אז תותר בהם תפילה בקבוצות קטנות בלבד, בהתאם למתווה מיוחד. התחבורה הציבורית תפעל במתכונת מצומצמת. לא התקבלה עדיין החלטה בנוגע לפעילות בנתב"ג, והסוגיה תוכרע על ידי צוות בין-משרדי בראשות השרים גבי אשכנזי ומירי רגב.

תגיות:משרד הבריאותנגיף הקורונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה